Telecom News - הביטקוין מתחיל להתרומם, גם בישראל. מכה לתכנית הממשלה לצמצום המזומן

הביטקוין מתחיל להתרומם, גם בישראל. מכה לתכנית הממשלה לצמצום המזומן

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הביטקוין מתחיל להתרומם, גם בישראל. מכה לתכנית הממשלה לצמצום המזומן
בלעדי: פעילות בכסף של העולם החדש - CryptoCurrency (מטבעות מוצפנים), שהביטקוין הוא חלק מרכזי ממנו, החלה לצבור תאוצה של ממש בישראל. כך עולה מכנס "קהילת ביטקוין ישראל", קהילה המונה מאות מפתחים, יזמים ומשתמשים נלהבים. התכנית של הממשלה, שהוכרזה אמש על צמצום השימוש במזומן בישראל, נראית, יותר מתמיד, תלושה מכל מציאות. 
מאת: אבי וייס, 18.9.13, 09:00אריאל הורוביץ

אך לאחרונה סקרנו בהרחבה השקת מטבע דיגיטלי חדש: מאסטרקוין (הושק בתחילת ספטמבר), ודיווחנו על מצב אימוץ הביטקוין בישראל. כעת מתברר לנו, שההתפתחות בתחום זה היא פשוט מהירה. אנו נמצאים בשלבים ראשונים של מהפכה, בדיוק כמו שקרה בכל המהפכות הדיגיטליות, שהיו בעשורים האחרונים.

לכן, ביום 16.9.13 בערב, התכנסו כמאה חברים מ"קהילת ביטקוין ישראל", בבית גוגל בתל-אביב, לקבל סקירה עדכנית על מצב מטבע הביטקוין. מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: "הבאתי היום לכאן את המרצה, שהוא אחד המומחים לתחום, חבר הקהילה, אריאל הורוביץ, שהיה הראשון לפרסם מדריך מלא בעברית לביטקוין. המדריך העברי הראשון הזה לביטקוין הוא הבסיס להרצאה". (כל אחד יכול לקרוא את המדריך - כאן). 

אריאל הורוביץ (בתמונה): "כסף זו לא מילה גסה. העברת כסף למרחקים הפכה להיות בעייתית. העברה ממשית של כסף למרחקים (אם לא שולחים אותו ע"י שליח או בדואר), נעשית בהעברה בנקאית. דרך זו, משום מה, היא הדרך החוקית היחידה הקיימת בעולם הפיננסי, בתהליך שיכול לקחת בין יומיים לשלושה, לעיתים אף יותר. כשהעולם החל לעבור לעבוד בצורה דיגיטלית גם בתחום המסחר, זה בלתי הגיוני להמתין כמה ימים עד שיעבור הכסף. לכן, החלו בעולם הפיננסי לעבור לעבוד בהעברת הכסף למרחק בשיטה אחרת לגמרי: בתשלום בכרטיסי אשראי. כשצד אחד נותן כרטיס אשראי עבור מוצר או שירות, הוא למעשה נכנס לחוב. זאת, כי מול כרטיס האשראי צריך להיות כסף בחשבון הבנק שלו בסוף החודש, או במועד שנקבע לפרעון העסקה בכרטיס האשראי. בגישה הזו, קוטפים הרבה מאוד עמלות על הטיפול בההעברת הכסף. מכל הצדדים לעסקה. 

כסף, בסופו של דבר, זו פיסת נייר שיש עליה ספרות. כדי למנוע את זיוף הנייר הזה, נוקטים בשיטות רבות, שלא תמיד עובדות. כסף זה למעשה 'שרשרת של אמון', כשהכסף מחבר בין החוליות של השרשרת.

כיום, אנו חיים בעולם האינטרנט. האינטרנט נכנס לכל פינה בחיים שלנו. בעזרת הדיגיטציה, האינטרנט החליף טכנולוגיות אנלוגיות רבות, שהיו לנו בעבר. די ברור, שהמהפכה הבאה היא העברת הכסף מהגישה הפיזית - אנלוגית שלו, לגישה הדיגיטלית. המהפכה היא בהעברת הכסף באינטרנט, באותן שיטות שבהן האינטרנט עובד. אין צורך להמציא את הגלגל מחדש, האינטרנט מוכר לכולנו. 

כדי שהכסף יהיה תחרותי, הוא צריך להיות הוגן, קשה לזיוף ועוד. רבים חושבים, שכסף ששומר על הערך שלו, זה טוב להם ולקיום עולם העסקים. יש תיאוריות כלכליות רבות בעניין זה. מכאן אנו מגיעים לביטקוין, שאמור לענות על המכשלות הרבות הקיימות בכסף הישן.

ביטקוין זה כסף שאי אפשר לזייף, גם קשה מאוד לגנוב אותו. לביטקוין יש כתובת והוא למעשה מתנהג כלפי חוץ בדומה לנייר הרגיל. אפשר להדפיס ארנק ביטקוין על נייר במדפסת הביתית, למי שחושב שזה מועיל. כסף צריך להיות תחרותי, כי הוא הדבר היחיד המקשר בין אנשים בתחום המסחר ומספק להם יכולת להעברת הון מצד לצד. כסף גם צריך להיות בטוח, במיוחד במצב בו הוא עלול לאבד את ערכו, כמו מה שקרה כבר בארה"ב, גרמניה, קפריסין, ארגנטינה ועוד. הביטקוין נבנה כדי לענות על האתגרים הללו.

הביטקוין נמצא בידי האדם, שהוא בעליו, לכן אין חשש שייעלם. כדי להחזיק בביטקוין צריך ארנק. זו למעשה אפליקציה. לאפליקציה הזו יש יכולות רבות, מעבר להחזקת הכסף. אחד הדברים החשובים באפליקציה זה הגיבוי. ארנק ביטקוין אפשר לגבות, גם על דיסק-און-קי, או במחשב, או בענן או בכל מקום, או אפילו להדפיס. כך, ניתן לשחזר מהגיבוי את הארנק, אפילו אם הוא נמחק או נגנב. רכישת ביטקוין היא דבר פשוט: מחליפים ב- Change כמו בכל החלפת מטבע, או מקבלים ביטקוין בתמורה לעבודה, שירות או מוצר, בדיוק כמו בכל מטבע אחר. 

הביטקוין זה העתיד. זו תשתית טכנולוגית, שניתן לפתח עליה פעילות רבה באמצעות אפליקציות. למשל: נעילת כספים, חיסכון, קרן ירושה, ניהול כספים משותפים, בורסה, השקעות מכל סוג וכך הלאה. אין גבול ליצירתיות. ניתן הוסיף שכבות על הביטקוין, בדיוק כמו שבונים שכבות על כל יישום באינטרנט. 

המדריך שפרסמתי, הוא מדריך ראשון בעברית, שנועד לתת מענה בשפה מובנת לשוק הזה, שהולך וגדל מול עיננו. למרות שלא מדובר בשוק גדול, הוא כבר יותר גדול מהשוק של מטבעות זרים רבים שיש בארץ ובעולם.

המטבע הזה חזק, נמצא במצב יציב והערך שלו נמצא בעלייה מתמדת. צריך לזכור, שהביטקוין מתנהג עדיין כמו סטארט-אפ. זה מטבע בשלב מוקדם בחיים שלו. העובדה, שהביטקוין לא נשלט ע"י הממשלה - זו פריצת הדרך החשובה ביותר שיש בשוק הפיננסי בעולם. אנשים בישראל לומדים להעביר כסף בצורה קלה בין מכשירי הסלולר שלהם, באמצעות הארנק הנייד של הביטקוין. זה מהיר, פשוט ולא עולה בשום עמלה. אין סיבה, שמישהו ירוויח על הכסף שלי, שאני מעביר אותו למי שאני משלם לו. אין פשוט מזה ולכן זה מתפשט במהירות. אני מציע לכל אחד להתנסות בזה. פרטים נוספים ניתן למצא במדריך שפרסמתי באינטרנט". 
 
ביטקוין
סרטון: מני רוזנפלד מסביר על המצב העדכני של פרויקט ביטקוין, המטבע הדיגיטלי המבוזר הראשון בעולם, תוך סקירה של ההיבטים הטכניים, העסקיים, הכלכליים, החברתיים והמשפטיים. מ- 18 באוגוסט 2013. 



 
 
Bookmark and Share