Telecom News - נולדה קהילת ה- WebRTC בישראל

נולדה קהילת ה- WebRTC בישראל

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> נולדה קהילת ה- WebRTC בישראל
בלעדי: ביוזמתו של ניר סמיונוביץ, נוסדה הקהילה המקצועית הראשונה בישראל לתחום ה- WebRTC. קהילה נוספת ומשלימה מתארגנת ותיפגש פעם שנייה באמצע החודש. תחום ה- WebRTC יוצא לאור, גם בישראל.
מאת: אבי וייס, 3.10.13, 12:00אריק הלפרין

ביוזמתו של ניר סמיונוביץ (שכתבות לא מעטות שלו מצויות באתר זה), מנכ"ל גרינפילדטק מהרצליה, שהיה מעורב עם צוותי הפיתוח שלו בכמה מהיוזמות החדישות הקיימות בעולם בתחום ה- WebRTC, לרבות זו של Vonage, שחשפנו כאן, הוקם המועדון המקצועי הראשון בישראל לתחום ה- WebRTC בשם VoIP On Tap. זאת, מנקודת המבט של שילוב תחום זה עם תחום האסטריסק (Asterisk).

מועדון מקצועי נוסף ביוזמתו של צחי לבנט-לוי בשם WebRTC IL ייפגש פעם שנייה ברעננה ב- 14.10, כשהמפגש הראשון של קבוצה זו היה ב- 19 ביוני. קבוצה זו מתמקדת יותר בהיבטים הטכנולוגיים והבינלאומיים של ה- WebRTC.

המפגש הראשון של קבוצת VoIP On Tap התקיים אמש (2.10.13) בהרצליה, והתמקד בהצגה ראשונית של התחום בפני חברי המועדון המקצועי הראשון בישראל לעולם ה- WebRTC משולב עם Asterisk.

אריק הלפרין, יועץ ומפתח עצמאי וכיום עובד בעיקר עבור גרינפילטק (בתמונה מצד שמאל): "את תחום ה- WebRTC אפשר לכנות בקצרה כ- Media Framework לתקשורת זמן אמת. הדגש כאן הוא על ה- Web, במטרה להפוך את הקול והווידיאו ל- Plug-In על הדפדפן. הפיתוח נעשה כולו בקוד פתוח. זה למעשה Java Scripts שמפותחים ב- C++ עם API לכל המערכות הקיימות בעולם המחשבים.

גוגל החלה ביוזמה הזו אחרי רכישת חברת ההזנק GIPS. הם שחררו את הקוד, שפיתחה GIPS, לטובת קהילת המפתחים בעולם, במטרה לקדם את הרעיון של תקשורת חופשית מעל לדפדפן. ב- 2011 חברת אריקסון הדגימה את השיחה הראשונה שנעשתה ב- WebRTC מעל לדפדפן כרום של גוגל. כיום, המערכת יכולה לרכב גם מעל לכרום וגם מעל לפיירפוקס. 

מהניסיון שלי בפיתוחים בתחום ה- WebRTC, גם ברוחבי פס נמוכים אפשר לקבל איכות שיחה ואיכות וידיאו, גם בהשוואה למוצרי VoIP קיימים ומתחרים דוגמת סקייפ. ניתן לקיים כמה שיחות קול ו\או וידיאו מעל לדפדפן במקביל, בתלות במערכת בצד השני (הצד של מקבל השיחה), ברוחבי הפס וביכולות של השרתים בדרך. 

WebRTC קיימת כבר בגרסאות לאנדרואיד, ל- iOS של אפל, ללינוקס, לחלונות ולמקינטוש. מי שרוצה חיבור SIP חופשי יכול להשתמש בספקי SIP חופשיים, למשל SIPML5 או JSSIP. אנו מעורבים בפרוייקטים לא מעטים בתחום ונראה שזה מתחיל כאן בישראל, לא רק בחברות הזנק. היו הכרזות מעניינות של תדיראן טלקום, אודיו-קודס, אוויה ועוד, על כניסה לתחום. כך, בשנים הקרובות נראה הרבה פעילות פיתוח בתחום זה".
ניר סמיונוביץ
ניר סמיונוביץ, מנכ"ל גרינפילדטק -
GreenfieldTech (בתמונה משמאל): "לטעמי, הצד של השרת בעולם ה- WebRTC הוא החלק הקל ביותר בעולם ה- WebRTC. ראיתם את הצד של הלקוח (Client) בהרצאה של אריק הלפרין, אני אציג את צד השרת. הסיבה, שצד השרת יותר פשוט היא: יש לעולם ה- WebRTC מנועים חופשיים, שכמעט כולם מבוססים של אסטריסק.

טכנולוגיית הקוד הפתוח בתקשורת - אסטריסק מוכרת היטב ויש לה קהילת מפתחים מאוד גדולה בעולם, גם בישראל. השרת המוכר של האסטריסק הוא התומך בקיום התקשורת של WebRTC בין כל מכשירי הקצה, למעט שיחות של Peer to Peer (בין כל 2 מכשירים), מכשירים שיכולים לדבר בינהם ישירות גם בלי שרת. אבל, זה די נדיר לקיים תקשורת בתצורה כזו. כולם משתמשים בשרת.

יודגש, שעבודה ב-WebRTC מוזילה בצורה משמעותית את התצורה הטכנולוגית. עבודה עם WebRTC בקונפיגורציה נכונה יכולה לייתר לחלוטין את הצורך ב-Session Border Controller ועל ידי כך להוזיל משמעותית את עלויות ותקורות הניהול השוטפות לכל ספק שירותי תקשורת. 

כיום, אנו מתחילים לראות, שמוצעים שירותים חדשים לציבור, שירותים מבוססי WebRTC, על שרתי אסטריסק, בצד של ספק השירות. האפליקציות לתחום, במיוחד האפליקציות הסלולריות, נמצאות רק בתחילת הדרך. יש עוד הרבה מה לפתח ויש מקום רב ליזמים ויוזמות.

בשנה הקרובה נראה שירותים גם מצד ספקי פתרונות על כל המכשירים החדשים של אפל, טאבלטים וסמארטפונים, ויחל להיווצר Ecosystem שלם סביב עולם הפתרונות ל- WebRTC, בדיוק כמו שנוצר סביב קהילת האסטריסק. יש כאן רעיונות רבים המתגלגלים וממתינים ליישום. למשל: הורדת כל הטלפונים הפיזיים ועמדות התקשורת בכל מוקדי השירות - Call Centers. הנציגים במוקדי השירות יענו למתקשרים, בין בטלפוניה רגילה ובין בשילוב וידיאו, ישירות מהדפדפן שלהם, שיכול להיות על מחשב נייח או נייד, או על הסמארטפון של הנציג או הטאבלט שלו. הנציג יכול להיות בכל מקום בעולם, גם על חוף הים באי נופש, העיקר שיהיה לו קשר לאינטרנט. 

היופי של ה- WebRTC מול פתרונות VoIP, שיש כבר שנים בשוק, שה- WebRTC הוא חלק ממערכת ההפעלה, הוא ממש חלק מהדפדפן. לכן, זה לא זולל סוללה של מכשירי הקצה. שיחות קול או וידיאו ביישומים של VoIP הם זוללי סוללה בקצב מהיר וגם גורמים להתחממות מכשירי הסמארטפון. זאת, משום שהם דורשים הרבה משאבי מחשוב. המכשיר מתאמץ לספק שירות ב- VoIP, ולכן גם האיכות של השיחות לא גבוהה. לעומת זאת, אין בעיות כאלו ב- WebRTC. התקשורת היא חלק טבעי ממערכת ה- Web, שהמכשיר מפעיל ממילא. לכן, זה העתיד של עולם התקשורת". 
WebRTC



 
 
Bookmark and Share