Telecom News - פאבלט או טאבלט? מה כדאי לרכוש ולאיזה צורך?

פאבלט או טאבלט? מה כדאי לרכוש ולאיזה צורך?

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> פאבלט או טאבלט? מה כדאי לרכוש ולאיזה צורך?
פאבלט או טאבלט? מה כדאי לרכוש ולאיזה צורך?
טאבלט ופאבלט
מאת: מערכת Telecom News, 14.10.13, 12:08
 

מכשירים עם מסכים גדולים בקטגוריית הפאבלטים יחליפו, קרוב לוודאי, את המכשירים עם המסכים הקטנים בקטגוריית הטאבלטים. הבחירה של הצרכן איננה תלויה רק בגודל המסך, אלא היא תלויה במיוחד במטרות השימוש במכשיר הנייד ובדרך נשיאתו וכמובן גם במחיר.
 
 
עפ"י מחקר IDC לרבעון השני של 2013, גדלה קטגורית הפאבלטים ב-17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וחלקה בשוק עומד כיום על 30%. קצב הצמיחה של מכירות הפאבלטים גדל במהירות רבה יותר בהשוואה למכירות הסמארטפונים והטאבלטים.
 
פאבלט Phablet הוא מכשיר נייד בעל מסך ביניים בגודלו בין סמארטפון לטאבלט. (סמארטפון גדול מסך / טאבלט קטן מסך). נוטים להגדיר פאבלט כמכשיר בעל מסך הגדול מ-5 אינץ' וקטן מ-7 אינץ'. כלומר מכשיר בגודל מסך בין 5.01 אינץ' ל-6.99 אינץ'. (גודל המסך בטאבלטים נע בין 7 אינץ' ל-11 אינץ'). אולם, אין להסתפק בגודל המסך כקריטריון יחיד הקובע מהו פאבלט. פאבלט אמיתי כולל תכונות של סמאטרפון וטאבלט ולמעשה צריך לבוא במקום שניהם. ראוי  לכן להתחשב גם במטרות השימוש במכשיר, שלמעשה צריך לשרת את המטרות של השימוש בסמארטפון ובטאבלט גם יחד.
 
כבר בשנת 2010 הושק Dell Streak עם מסך של 5 אינץ'. הוא היה מאד מסיבי עם מערכת הפעלה אנדרואיד OS ונכשל כליל בעיקר עקב שיווק לקוי. כנראה, הצרכנים עדיין לא היו מוכנים למכשיר כזה ולא התלהבו מ"טאבלט בגודל של סמארטפון".

אפשר לומר, שסמסונג התחילה את המהפכה ונתנה דחיפה לקטגוריה הזו. בספטמבר 2011 היא השיקה בברלין את Galaxy Note עם מסך של 5.3 אינץ'. גם מכשיר זה התקבל בתחילה די בקרירות ע"י קהילת ההייטק, שראתה בו באותה העת מכשיר אבסורדי. אך מאמצי השיווק של סמסונג לשינוי דעתו של הציבור היו מוצלחים. היא דחפה לשוק את המונח "פאבלט" (שהמציא העיתונאי Ian Scales ב-2010 בהקשר למכשיר של דל) והצרכנים החלו לאהוב את הרעיון, שיש להם מכשיר, שיכול לשמש לא רק כטלפון אלא גם לצרכי מולטימדיה ומשחקים.

סיבות נוספות להצלחת ה-Note היו התכונות המשופרות שלו (במיוחד בהשוואה למכשיר של דל) וה-S-Pen - Stylus, שנתן לצרכנים אמצעים לפתח את היצירתיות שלהם בכל מקום ובכל זמן. בנוסף, בשלב זה הותאמה מערכת ההפעלה אנדרואיד למוצר בצורה טובה כך שניתן היה לשלב סטיילוס, אפליקציות איכותיות, ממשקי ציור וחוויית משחקים גדולה יותר. גמישות זו אפשרה לסמסונג להציג את הפאבלט כמכשיר יחודי ולא כ"סתם סמארטרפון מגודל". היא הציגה מכשיר עם מסך גדול, סטיילוס ויכולת חיוג כסטנדרט חדש.
 
אחרי ה-Note, ניסו את הפורמט LG עם סדרת Vu ו-Asus עם Fonepad, אך הן לא הצליחו להדביק את הצעד הגאוני של סמסונג. זו המשיכה לפתח את קטגוריית ה-Note, ל-Note 2 בעל מסך של 5.5 אינץ' ול- Note 3 בעל מסך של 5.7 אינץ' (תמונה בתחתית הכתבה). ההצלחה של סמסונג היא גדולה ביותר. היא מכרה 38 מיליון מכשירי Note בשנתיים האחרונות וצופה מכירות של 10 מיליון מכשירי Galaxy Note 3 (כנראה בשנה הקרובה).

חברות אחרות קפצו גם הן על העגלה, כולל סוני עם ה-Xperia Z Ultra בעל המסך של 6.44 אינץ',  LG עם Optimus G Pro בעל המסך של 5.5 אינץ' ו-G2 בעל המסך של 5.2 אינץ',  Huawei עם Ascend Mate בעל המסך של 6.1 אינץ', Lenovo עם K900 בעל המסך של 5.5 אינץ', Micromax עם Canvas Doodle 2 בעל מסך 5.7 אינץ', Umeox עם X5 בעל מסך 5.3 אינץ', HTC עם HTC One Max בעל מסך 5.9 אינץ' (תמונה בתחתית הכתבה), שהושק היום, Acer עם Liquid S1 בעל מסך 5.7 אינץ' ועוד.

סמסונג לא קפאה על שמריה. היא התקדמה ויצרה את סדרת Mega עם מסכים של 5.8 אינץ' ו-6.3 אינץ'. סדרה זו בעייתית בשווקים בהם תקציבי הלקוחות צנועים. בשווקים רגישים תקציבית כמו למשל בהודו, החלו יצרנים מקומיים להיכנס לקטגוריית הפאבלטים ולהציע אותם במחירים זולים. חברות כמו Micromax, ,Karboon,  Intex ועוד החלו להציג פאבלטים ולדחוף את המכירות בקטגוריה זו קדימה. Nokia גם היא אמורה להיכנס לשוק הפאבלטים עם Lumia 1520 עם מסך של 6 אינץ'.

עם זאת, סמסונג ממשיכה להפתיע, והכריזה על Galaxy Round בעל המסך המעוקל לרוחב בגודל 5.7 אינץ', והיא הראשונה המחדשת את שוק הפאבלטים במכשיר עם מסך מסוג זה. בעקבותיה אמורה LG להשיק את G Flex (תמונה שדלפה לרשת בתחתית הכתבה).עם מסך קעור לאורך של 6 אינץ'.

 מכאן עולות השאלות הבאות:

האם הסמאטרפונים יהפכו בהדרגה לפאבלטים, ובו-זמנית טאבלטים עם מסכים "קטנים" יצאו מהשוק?

כרגע קיימת עלייה בקצב מכירות הפאבלטים. האם ישאר הפאבלט בגדר "שיגעון חולף" או יהפוך לקטגוריה חזקה בשוק?

סמארטפון / פאבלט / טאבלט – מה כדאי לצרכן לקנות?

"גדול יותר – טוב יותר" זו אמרה המלווה היבטים שונים בחיים. מסתבר שהיא נכונה גם במקרה הנוכחי, לאור העלייה הגדולה במכירות הפאבלטים. כלומר, צרכנים רבים מעדיפים לקנות אותם על פני סמארטפונים עם מסכים קטנים. אולם, עדיין יש פלח משמעותי של אנשים, שנוח להם השימוש בסמארטפונים עם המסכים הקטנים. זאת, עקב קלות האחיזה בהם ונוחות ההתניידות עמם. במילים אחרות: אפילו אם יהיה לפאבלטים נתח שוק גדול, הסמארטפונים לא ייעלמו.

בנוסף, לפאבלטים ולטאלטים יש בסיס עבודה שונה. הפאבלט מיועד למי שרוצה טלפון אך גם בידור ומלוטימדיה. הטאבלט מכוון למי שרוצה מכשיר עבודה בכל מקום וגם מולטימדיה.
 
יתר על כן, פאבלטים יכולים עדיין להיכנס לכיסים (אם כי רחבים תרתי משמע), וניתן להשתמש בהם באמצעות יד אחת. אולם, טאבלטים חייבים להיות נתונים בתוך תיקים / ארנקים והם דורשים לעיתים קרובות שימוש ב-2 הידיים. אילו משתנים חשובים, שהצרכנים שוקלים בבואם לבחור את הקטגוריה של המכשיר הנייד שלהם.
 
ניתן לשער, שפאבלטים עם מסכים סביב 6 אינץ' הנישאים בקלות יוכלו לשמש למטרות של טאבלטים 7 אינץ' והם בעלי יתרון כי הם משמשים גם כטלפון (מתפקדים כסמארפטון וכטאבלט במכשיר אחד). גם זול יותר להחזיק בפאבלט אחד מאשר  ב-2 מכשירים (סמארטפון וטאבלט). ולכן, יחליפו הפאבלטים בעתיד את הטאבלטים עם המסכים הקטנים בקטגוריית הטאבלטים (סביב 7 אינץ').

Galaxy Note 3:

גלקסי Note 3
 

תמונת G Flex שדלפה לרשת:

G Flex תמונה שדלפה לרשת


 












HTC One Max: 

HTC One Max






 
 
Bookmark and Share