Telecom News - מחקר בארה"ב: כשליש ממשתמשי האינטרנט מעלים וידאו לרשת

מחקר בארה"ב: כשליש ממשתמשי האינטרנט מעלים וידאו לרשת

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> מחקר בארה"ב: כשליש ממשתמשי האינטרנט מעלים וידאו לרשת
מחקר בארה"ב: כשליש ממשתמשי האינטרנט מעלים וידאו לרשת

סקר טלפונימאת: מערכת Telecom News, 14.10.13, 22:00
 
מחקר, שפורסם בסוף השבוע בארה"ב,  שופך אור על משתנים שונים הקשורים בצפייה בווידאו ברשת ובהעלאת סרטי וידאו לרשת בקרב האוכלוסייה הבוגרת בארה"ב. המחקר נערך בין 25 ל-28 ביולי 2013 באמצעות הטלפון הנייח/נייד בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת והקיף 1,003 נשאלים.

במחקר של  Pew Research Center's Internet & American Life Project, שנערך ביולי 2013 בקרב מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת (מעל גיל 18) בארה"ב, ופורסם בסוף השבוע, השתתפו 1,003 אנשים, שענו על שאלות בתחום השימוש בווידאו ברשת.

בשנת 2009 העלו רק  14% מהמשתמשים באינטרנט קטעי וידאו לרשת. עתה עומד שיעורם על 31%. זאת, קרוב לוודאי, בגלל אפליקציות כמו Vine, שנעשה בהן שימוש ע"י 23% מאלה שהעלו קטעי וידאו. לפני 4 שנים זו הייתה מנת חלקם הכמעט בלעדית של גברים צעירים עד גיל 30, כיום מדובר על עד גיל 50.

78% מהמבוגרים צופים בווידאו או מעלים קטעי וידאו לרשת, קפיצה של 9% בהשוואה לשנת 2009. כמעט כל אחד בגילאי 18-29 צופה בווידאו , כאשר בגילאי 30-49 יש כבר 13% שלא צופים או מעלים סרטים, ומעל גיל 50 שיעורם יורד ל-58%, כפי שניתן לראות בטבלה הבאה:
טבלה שימוש בווידאו ברשת
בכל משתנה שנבדק נמצאו פערים לא רק בגיל אלא גם ברמות השכלה וברמות הכנסה. באופן כללי, משתמשי האינטרנט מעל גיל 50 עם השכלה נמוכה והכנסה נמוכה הם הכי פחות צופים בווידאו או מעלים ווידאו לרשת, כפי שניתן לראות למשל בטבלה הבאה המתייחסת לרמת ההשכלה:
טבלה שימוש בווידאו לפי השכלה

מרבית אלה שצופים ומעלים קטעי וידאו עושים זאת כדי לצפות בקומדיות. מחציתם צופים בווידאו בתחום המוזיקה והחינוך. הכי פחות פופולרי הוא וידאו המוגדר כ"סרטים למבוגרים" - רק 12%. ניתן לראות את התפלגות בתרשים הבא:
 
תרשים התפלגות נושאי הווידאו ברשת

לגבי תכני הסרטים המועלים לרשת, 45% מהבוגרים המעלים סרטונים לרשת, מעלים סרטים על בע"ח. הנושאים הנפוצים יותר הם דווקא פעילויות היומיום, נושאים מצחיקים או אירועים בזמן אמת כמו משחקי פוטבול והופעות, כפי שניתן לראות בתרשים הבא:
 
תרשים התפלגות נושאי סרטי הווידאו

מרבית אלה המעלים סרטי וידאו לרשת חולמים, שהווידאו שהעלו יהפוך לוויראלי וזה בולט בעיקר אצל גברים צעירים. 35% מתוכם מקווים לפחות להגיע לקהל רחב. הרצון להגיע לקהל רחב גדול יותר בגילאים מתחת ל-50 (39%) ונמוך מעל גיל 50 (19%).  רק 5% מאלה שהעלו סרטים לרשת הצטערו בדיעבד על סרטים שהם העלו.

הגידול ב"תרבות הווידאו" קשור גם לעליה הדרמטית בבעלות על טלפונים ניידים וסמארטפונים בקרב האוכלוסייה הבוגרת בארה"ב. במאי 2013, היו מכשירים כאלה בבעלותם של 91%, כולל 56% שהיה בבעלותם סמארטפון. אלה מאפשרים לבעליהם לצפות בקלות בווידאו ולהעלות קטעי ווידאו. ואכן, 41% דיווחו שהם משתמשים בסמארטפון כדי לצפות בווידאו ו-40 אמרו שהם משתמשים בו כדי להקליט וידאו. 21% משתמשים בו כדי להעלות סרטוני וידאו לרשת. התרשים הבא מפרט את הממצאיםם לגבי הפעולות הנעשות במכשיר הנייד:


פעולות בטלפון הסלולרי



 
 





 
 
Bookmark and Share