Telecom News - לא משחק ילדים - לימוד תורת המשחקים ביוזמת חתן פרס נובל לכלכלה

לא משחק ילדים - לימוד תורת המשחקים ביוזמת חתן פרס נובל לכלכלה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> לא משחק ילדים - לימוד תורת המשחקים ביוזמת חתן פרס נובל לכלכלה
לא משחק ילדים - לימוד תורת המשחקים ביוזמת חתן פרס נובל לכלכלה
חתן פרס נובל לכלכלהמאת: חיים חביב, 16.10.13, 13:49
 
ביוזמת חתן פרס נובל לכלכלה ילמדו ויכירו תלמידי תיכון מצטיינים את הסודות מאחורי תורת המשחקים. התכנית החדשה נערכת בשיתוף המרכז לחקר הרציונליות ומעבדות בלמונטה באוניברסיטה העברית.

ישראל נתפשת זה שנים כמעצמה בתורת המשחקים, ענף מרתק של המתמטיקה והכלכלה המנתח מצבי עימות או שיתוף פעולה בין מקבלי החלטות בעלי רצונות ואינטרסים שונים. ביוזמת פרופ' ישראל אומן מהאוניברסיטה העברית, חתן פרס נובל לכלכלה, שילווה את התכנית, גובשה באוניברסיטה העברית תכנית לימודים ייחודית שתכשיר את דור העתיד של חוקרי תורת המשחקים.

במסגרת התכנית החלו השבוע 20 תלמידי תיכון מצטיינים מירושלים ללמוד באוניברסיטה קורס שנתי מיוחד על תורת המשחקים. אחת לכמה שיעורים ייפגשו התלמידים עם בכירי  חוקרי המרכז לחקר הרציונליות באוניברסיטה העברית, בהם גם פרופ' אומן. בין מגוון הנושאים מתורת המשחקים, שיילמדו בתכנית: כללי הכרעה חברתיים כגון הצבעות רוב, מדידת כוח פוליטי של מעצמות, שימוש בכלים מתורת המשחקים כדי לפתור בעיות פשיטת רגל מן התלמוד ואלגוריתמים לשיבוץ עובדים למשרות.

הקורס יועבר ע"י ד"ר מיכאל שפירא מבית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית המתמחה בתורת המשחקים ומרוכז אקדמית על ידי ד"ר עין-יה גורה מהמרכז לחקר הרציונליות באוניברסיטה העברית, שתכנית הלימודים מבוססת על ספרה בנושא תורת המשחקים.

ד"ר אשל אופיר, מנהל מעבדות הנוער ע"ש בלמונטה: "תורת המשחקים הוא תחום חדש יחסית שיכול לתת מענה למספר רב של תחומי מחקר כגון מתמטיקה, כלכלה, מדעי ההתנהגות, סוציולוגיה ואפילו תלמוד. תורת המשחקים רק הולכת ומתפתחת, והאוניברסיטה העברית היא אחד המרכזים המובילים בעולם במחקר של תחום זה. אגף המצטיינים במשרד החינוך ראוי להערכה על תמיכתו בהקמת תכנית ייחודית כזו החורגת מהשבלונה המקובלת בעולם, ואנו מקווים להרחיב בעתיד הקרוב את התכנית לכל רחבי הארץ".
 
 
כיתת לימוד
 


 





 
 
Bookmark and Share