Telecom News - ארגון הבריאות העולמי: אין הוכחה לנזק בריאותי בשימוש בטלפון סלולרי

ארגון הבריאות העולמי: אין הוכחה לנזק בריאותי בשימוש בטלפון סלולרי

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> ארגון הבריאות העולמי: אין הוכחה לנזק בריאותי בשימוש בטלפון סלולרי
ארגון הבריאות העולמי WHO: אין הוכחה לנזק בריאותי בשימוש בטלפון סלולרי
טלפון סלולרי וקרינהמאת: מערכת Telecom News, 20.10.13, 01:02
 
WHO ובמקביל גם קבוצת המומחים הממשלתית הצרפתית ANSES הודיעו, שאין כל סיכון בריאותי מפליטה של קרינה מהטלפון הנייד.

ארגון הבריאות העולמי WHO - World Health Organization ובמקביל גם קבוצת המומחים הממשלתית הצרפתית ENSES - Agence Nationale De Securite Sanitaire - French Organization for Food, Environmental and Occupational Health & Safety הכריזו אתמול, שאין כל נזק הנובע מפליטת קרינה של מכשיר סלולרי. כך מדווחים אתרי החדשות בחו"ל למשל financialexpress ו-indianexpress.

הודעת WHO היא כדלקמן: מחקרים שנערכו עד כה לא סיפקו כל סימן, שחשיפה סביבתית לשדות RF - Radio Frequency כמו בסיסי שידור מגבירים את הסיכון לסרטן או לכל מחלה אחרת. המדענים דיווחו על השפעות של שימוש במכשיר הנייד כמו שינויים בגלי מוח, זמני תגובה ודפוסי שינה. אולם, השפעות אלה הן שוליות ואין להן כל משמעות בריאותית. מאחר, שחשיפה ל-RF הנפלט מטלפונים ניידים גדולה פי 1000 מזו של בסיסי השידור, נערכו מחקרים על השפעות בריאותיות אפשריות של הטלפון הנייד. לאור הפופולריות של הטלפון הנייד בקרב צעירים, החליט WHO  לעודד בכל זאת מחקר נוסף בקרב קבוצה זו, וכרגע הוא נמצא בשלבי הערכה.

בהקשר דומה, הודיעה קבוצת ENSES הצרפתית, שלא נמצא כל קשר סיבתי בין פליטת קרינה של הטלפון הנייד להשפעות ביולוגיות במודלים של תאים, בע"ח או בני אדם ולא נמצאו כל השפעות על הבריאות. לכן, כל הצעה חדשה להגבלת החשיפה עבור האוכלוסייה הכללית על בסיס בריאותי אין לה כל הצדקה.


 





 
 
Bookmark and Share