Telecom News - השינוי חייב לבוא מבפנים. רק כך ניתן לעבור ל- 100% וירטואליזציה

השינוי חייב לבוא מבפנים. רק כך ניתן לעבור ל- 100% וירטואליזציה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> השינוי חייב לבוא מבפנים. רק כך ניתן לעבור ל- 100% וירטואליזציה
השינוי חייב לבוא מבפנים. רק כך ניתן לעבור ל- 100% וירטואליזציה
מאת: אבי וייס, 20.10.13, 21:30
Jean-Pierre Bruland
 
החזון של VMware מתממש בישראל וחלקו אף נולד ומפותח בישראל. כך רואים את ישראל מנקודת המבט העולמית של מפתחי הווירטואליזציה והענן הנייד.  
 
"הבעיה בשינוי ובמהלך הזה לווירטואליזציה מלאה ולענן נייד היא לא טכנולוגית. הכל עניין של אנשים. על זה יקום או ייפול כל פרויקט.

כיום, יש ממלכות שונות בארגונים רבים. כל ממלכה אחראית על חלק אחר של עולם ה- IT בנפרד מהממלכות האחרות. מנהל אחד הוא מנהל אבטחה, מנהל שני הוא של הרשת והתקשורת, השלישי של האחסון, הרביעי מנהל יישומים ומנהל אחר הוא מנהל השרתים וה- DC", מדווח ז'אן פייר ברולנד, סגן נשיא SEME (דרום אירופה והמזרח התיכון) ב- VMware.

זה לא יכול לעבוד כך בעולם בו אנו מצויים היום ומחר. צריך לאחד את כולם. כולם חייבים לעבוד ביחד תחת קורת גג. זה שינוי ארגוני ואנושי מאוד משמעותי בעולם ה- IT".
 
קיימתי ראיון עם ז'אן פייר ברולנד (Jean-Pierre Bruland) (בתמונה למעלה משמאל), ביחד
Herve Renaultעם הרווה רנו ( (Herve Renault(בתמונה משמאל), מנהל בכיר תחום השותפים, SEMA, VMware, כדי לשמוע על החידושים בעולם ה- ICT באזור SEMA של VMware, הכולל את מדינת ישראל.
 
שאלה: את תחום הווירטואליזציה וה-SDN  כבר הצגתם כאן בברצלונה אך בשנה שעברה. מה התחדש השנה?
ז'אן פייר ברולנד: "השנה יש הרבה יותר חידושים מהשנה שעברה. למעשה, יש שילוש של כמות ההכרזות והחידושים. זה ממש לא שגרתי אצלנו, כמות כה גדולה של הכרזות חדשות  וחידושים.
 
הסיבה: אנו נכנסים לעולם לא שגרתי, המונע מצד אחד ע"י כוחות כלכליים חזקים ומצד שני ע"י התפתחות עולם ה-,IT  שמונע ע"י העולם הנייד וה- Big data בצורה מאוד משמעותית. בנוסף, יש כוחות נוספים המניעים את התחום בו אנו עוסקים. אלו מיליוני האפליקציות ומיליארדי המשתמשים, שעברו להשתמש באפליקציות הללו. אם הם לא מקבלים את האפליקציות מהארגון שבו הם עובדים, הם משתמשים בהם באופן פרטי. אי אפשר לעצור את זה ולא צריך לנסות לעצור את זה בארגונים.
 
לכן, כל הכוחות הללו מניעים את מערכות ה- IT בצורה מהירה, יותר מתמיד. מי שלא זז לפי הכיוון של הכוחות הללו, לא יכול להישרד בעולם תחרותי. הדבר הזה הוכח ומוכח כל יום. לכן, אנו באים לעזור ללקוחות שלנו להגיע לעולם החדש ולתת תשובות מתאימות לעולם החדש".
 
שאלה: מהן ההכרזות היותר משמעותיות משלל ההכרזות שלכם בברצלונה?
תשובה: "אני סבור שההתפתחות לכיוון שלIT'  כשירות' (IT as a Service) היא מהלך מאוד משמעותי וזה הופך למציאות כחלק מהמהלך היותר משמעותי מבחינה טכנולוגית: המעבר ל- SDDC (ר"ת: Software Defined Data Center).
 
כל ההכרזות שהצגנו הן בכיוון אחד: בכיוון של 100% וירטואליזציה, כאשר האפליקציות תרוצנה על המערכות המוכרות לכל משתמש ואיש IT ברשת וירטואלית. זה הבסיס לעתיד עולם ה- IT.
 
וירטואליזציה ואוטומציה הם הבסיס הכי משמעותי להתפתחות ה- DC. המעבר של הארגונים לענן היברידי ונייד הוא חלק מהתהליך הזה".
 
שאלה: משפע ההכרזות החדשות, מה הדבר הכי מרכזי שצריך להתמקד בו?
תשובה: "אם אני צריך להגדיר דבר אחד הכי משמעותי, שהכרזנו כאן, אזי הייתי מתמקד ב- (vCHS (vCloud Hybrid Service. זה המפתח למעבר לעננים היברידיים – מעורבים ולענן הנייד, עם אותו סט כלים המוכר כבר לכל איש IT ולכל משתמש בארגון. התחלנו עם מימוש ה- vCHS בארה"ב, ובאירופה ב- Q4 השנה אנו מתחילים לממש זאת בבריטניה. ב- 2014 זה יגיע לכל מדינות SEMA כולל לישראל.
 
המעבר לענן היברידי אינו מהלך שלא מוכר לשוק. אנו למדנו מהלקוחות שלנו, שזה מהלך שכבר החל וארגונים רוצים את הכיוון הזה. זה החל מתוך הארגונים, מלחץ שבא מבפנים, מלווה בהרבה חששות של אנשי ה- IT, בעיקר בתחומי האבטחה, השרידות, הזמינות והציות לרגולציה. אנו באים לפתור את כל החששות הללו.
 
אנו מעוניינים להבטיח, שכל היישומים הארגוניים ירוצו על כל מכשיר קצה, על כל רשת ובכל מקום בעולם, מעל לכל מערכת הפעלה. זה החזון וזה הפתרון, שאנו מציעים היום לשוק הארגוני".  
 
שאלה: איך מקבלים בישראל את החזון שלכם?
תשובה: "ישראל היא מקום מאוד מרכזי אצלנו. יש לנו מעל ל- 200 עובדים בישראל, רובם במרכז הפיתוח. זאת, כי אנו החלטנו להתמקד בישראל בתחום החדשנות. הסיבה ברורה: ישראל היא ארץ החדשנות.
 
הכרזנו כאן על רכישה של Desktone. די ברור, שנבצע עוד רכישות ואנו יודעים שדברים טובים באים מישראל. אין כרגע דבר ספציפי, שאפשר לדווח עליו, אך אני חייב להזכיר, שביצענו כבר וכמה רכישות בישראל. דוגמה בולטת היא רכישת המיראז' [ הרכישה של חברת ההזנק Wanova], מערכת הזוכה להצלחה רבה ב- SEMA. יש טכנולוגיות נוספות הבאות מישראל. למעשה, צוות הפיתוח הישראלי מעורב כמעט בכל שפע ההכרזות, שהצגנו כאן בברצלונה".
 
שאלה: האם ארגונים בישראל מיישמים את הפתרונות והמוצרים שלכם?
תשובה: "בהחלט. אנו מאוד מרוצים ממה שקורה בישראל, גם במכירות וגם בחדשנות. טכנולוגיות ישראליות  זוכות למכירות טובות, למשל הצבא הצרפתי אימץ לאחרונה את מערכת מיראז', שפותחה בישראל. המערכת הזו זכתה להתקנות רבות בישראל, למשל בקומברס ובמערכות ביטחוניות ישראליות".
 
שאלה: איך אתם מנהלים יחסי שותפות כה הדוקים עם חברות, שפיתחו פתרונות ל- SDN ולווירטואליזציה של ה- DC, פתרונות המתחרים למעשה במה שאתם מפתחים?
תשובה: "לא כולם נותנים 100% וירטואליזציה. זה הייחוד שלנו בשוק. אנו משנים למעשה את עולם ה- IT.
 
המעבר של עולם ה- IT לעולם הווירטואלי מתבסס על הפיתוחים שלנו, כי אנו נמצאים ברוב הארגונים. כעת, אנו עובדים קשה כדי לעזור לארגונים להעביר את היישומים שלהם לעולם הווירטואלי. זה לא קל וזה לא פשוט. אנו עובדים איתם יד ביד כדי להעביר יישומים ותיקים, כולל יישומים חברתיים, לעולם הווירטואלי, שיש בו גם רשת חברתית ארגונית. אלו מהלכים, שאנו יודעים להוביל אותם כי אנו בחזית הפיתוח".
 
שאלה: איך היחסים שלכם עם ספקי הפתרונות בישראל?
תשובה: "יש לנו יחסים טובים מאוד עם כל ה- ISV בישראל. אני מבקר הרבה בישראל ונפגש איתם כל הזמן. ארגונים רבים בישראל אימצו כבר את הרעיון של הווירטואליזציה. כך, שאני צריך היום הרבה פחות לשכנע את אנשי ה-IT  שאני נפגש איתם.
 
כיום, די ברור, שהעולם הולך ל- 100% וירטואליזציה ואנו נמצאים בתחילת הדרך במסע החשוב הזה".
 
שאלה: איך משתמשי הקצה מקבלים את הפתרונות הללו?
תשובה: "למשתמשי הקצה בכלל לא חשוב מה המערכת שבה הם עובדים ואיך היא עובדת. מה שחשוב להם אלו האפליקציות ושהאפליקציות תעבודנה על כל מכשיר קצה, שיש להם בידיים. לכן, אנו עובדים ומפתחים כדי לספק את המענה לצורך הזה.
 
קשה ליישם אפליקציות בעולם הווירטואלי. אולם, ברגע שברור לכולם, שהפתרון כולו חייב להיות מבוסס על תוכנה ושכבה וירטואלית בכל מקום, אזי הכיוון הזה מתחיל לצבור תאוצה ומתחיל להתממש הלכה למעשה בארגונים בכל מקום".
 
שאלה: מה המסר המרכזי שלך לציבור המנהלים בישראל?
תשובה: "המסר שלי הוא ברור: אתם כבר בתוך תהליך השינוי. אתם יכולים להוביל אותו.
 
אני מאוד מאמין במסר הזה ומאוד מחובר לעולם הישראלי. מה שקורה בישראל מקדים את מה שקורה במדינות אירופה האחרות בהן אני עוסק. בישראל יש 'מאמצים מקדימים' (Early Adopters) הרבה לפני אירופה. הישראלים מאוד אוהבים טכנולוגיה ואוהבים להתאים את עצמם לעולם החדש בו אנו מצויים.
 
אני מאמין, שאם נצליח בישראל בתחום מסוים אותו פיתחנו, זה יצליח בכל אירופה ובכל העולם. אנשים בכל העולם מסתכלים מה מצליח בישראל והולכים בכיוון הזה".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
ז'אן פייר ברולנד: "אנו שאפתנים אבל אנו לא חולמים. אנו באים עם רצון לשנות את עולם ה- IT ולספק לו פתרונות העונים על הצרכים של עולם ה- IT. להעביר את העסקים והארגונים לעולם וירטואלי זה לא חלום, אלא זה תהליך של שינוי. אנו חושבים, שיש לנו את היכולת לעשות זאת.
 
אני מאמין, שתוך 2-3 שנים יקרה האיחוד האנושי הנדרש בתוך מערכי ה- IT בגלל 2 סיבות עיקריות:
א. חיסכון, במשאבים ובעלויות.
 ב. הצורך בעדכון וחידוש עולם ה-DC  וכל הציוד הנמצא בו, כדי לענות על הצרכים העסקיים המתפתחים של כל ארגון.
 
לכן, אנשים יצטרכו להשתנות. השיטה של ה- Silos עברה מן העולם. אנשים יבינו את זה. מנהלים רבים כבר הבינו את זה. זה המפתח לעולם, שהוא 100% וירטואלי".
 
הכותב היה אורח VMware בכנס VMworld Europe 2013 בברצלונה.
VMware



 
 
Bookmark and Share