Telecom News - טלטלה ל'בית החכם' של יתרן תקשורת

טלטלה ל'בית החכם' של יתרן תקשורת

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> טלטלה ל'בית החכם' של יתרן תקשורת
טלטלה ל'בית החכם' של יתרן תקשורת
מאת: חיים חביב, 25.10.13, 09:00יתרן תקשורת
 
ראשונים לדווח: ביהמ"ש המחוזי בב"ש מינה לחברה נאמן. מזה כשנה לא קיבלו עובדי החברה שכר. ככל הידוע, מיקרוסופט השקיעה בעבר סכומים ניכרים בחברה.
 
סגנית נשיא ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, שרה דברת, מינתה את עו"ד קרן רייכבך סגל ממשרד איתן מהולל-שדות כנאמנת של חברת "יתרן תקשורת" בהקפאת הליכים של החברה.
 
השופטת דברת ציינה בהחלטתה: "לאחר ששמעתי טענות הצדדים, מצאתי ליתן צו הקפאת הליכים על מנת לאפשר לחברה, באמצעות נאמנת שתתמנה לתפקיד זה, לנהל משא ומתן למכירת החברה".
 
בבקשה להקפאת הליכים, שהוגשה לבית המשפט על ידי עורכי הדין איל בן זקן וגיא אידו ממשרד איתן מהולל-שדות, נטען כי חברת יתרן תקשורת (YITRAN) צברה חובות בהיקף של כ- 65 מיליון ₪. עו"ד קרן רייכבך סגל טענה בדיון, כי הדרך הנכונה למקסם את התמורה של החברה ולמכור אותה בסכומים משמעותיים כדי לתת ביטוי לנכסים ופיתוחים, ומוצר שהושקעו בו 17 שנות פיתוח, היא בדרך של הקפאת הליכים. כל דרך אחרת תוביל לדבריה להפסד לכל הנושים. עו"ד בן זקן טען, כי אין ספק, שהאלטרנטיבה של הקפאת הליכים תשיא את התמורה לנכסי החברה בצורה משמעותית למול חלופה של פירוק או כינוס.
 
'יתרן תקשורת' הינה חברת טכנולוגיה, שהוקמה בשנת 1996 על ידי היזמים ד"ר דן רפאלי ואבנר מתמור. לחברה ידע ייחודי  עולמי בפיתוח ויצור רכיבי תקשורת להעברת נתונים על קווי חשמל עבור יישומים ובקרה לניהול אנרגיה, קריאת מונים אוטומטית מרחוק, אוטומציה ביתית ותעשייתית. לפני מספר שנים אף הוכתרה הטכנולוגיה של החברה כסטנדרט תקשורת ביתי למוצרים "הלבנים" ולפתרונות תקשורת בתחום 'הבית החכם'. הבחירה נעשתה ע"י פורום HomePlug - פורום מוביל בקביעת סטנדרטים לתקשורת ע"ג קווי חשמל בהשתתפות אינטל, מוטורולה, סמסונג, ג'נרל אלקטריק, ועוד  חברת מיקרוסופט השקיעה בעבר סכומים ניכרים בחברה.
 
הציפיות מהמיזם היו גדולות, ואף נרשמה התעניינות רבה מצד חברות בעלות שם בפתרון, שהבטיח תקשורת זולה בקצבים נמוכים (סד"ג של 10 קס"ש) על גבי קווי חשמל ביתיים, להעברת איתותים בין מכשירים, קריאה מרחוק של מוני חשמל ומים וכיו"ב. נראה, שההתפתחות המואצת בעולמות הסלולר וה- WiFi וזמינות פתרונות זולים לקצבים גבוהים לכלל מרחבי הבית, שמטה את הבסיס מהמודל העסקי, שעמד ביסוד הפתרונות, שפיתחה החברה. 
 



 
 
Bookmark and Share