Telecom News - האיחוד האירופי התיר להציע אינטרנט 3G ו-4G בטיסות באירופה

האיחוד האירופי התיר להציע אינטרנט 3G ו-4G בטיסות באירופה

דף הבית >> חידושים הכרזות >> האיחוד האירופי התיר להציע אינטרנט 3G ו-4G בטיסות באירופה
האיחוד האירופי התיר להציע אינטרנט 3G ו-4G בטיסות באירופה
מאת: מערכת Telecom News, 14.11.13, 16:33אינטרנט בטיסות

ראשונים לדווח: מעתה ניתן יהיה בטיסות מעל אירופה להשתמש ב-3G - UMTS  וב-4G - LTE מעל גובה 3,000 מטרים. ההחלטה האירופית באה כחודש לאחר החלטה דומה של רשות התעופה האמריקאית.

היום הכריז האיחוד האירופי על היתר להשתמש באינטרנט בטיסות באירופה, לאחר שאתמול הודיעה הסוכנות האירופית לבטיחות בתעופהEuropean Aviation Safety Agency - EASA, שהיא תרשה שימוש במכשירים אלקטרוניים כמו טאבלטים, סמארטפונים ו-e-books בכל שלבי הטיסה. התקנות נוגעות לכל המכשירים חוץ מאלה הנחשבים "כבדים" כמו הלפטופים, שעדיין יהיה צריך לאחסנם בכיס המושב בעת ההמראה והנחיתה. עד סוף החודש יפורסמו כל פרטי התקנות לגבי השימוש במכשירים בקישור לפס הנייד.

ההיתר מגיע בתגובה לדרישות הנוסעים. הנוסעים רוצים לשלוח SMS ומיילים בטיסות, הרבה יותר מאשר לבצע שיחות קוליות.

האחריות לאספקת שירותי האינרטנט היא עתה בידי חברות התעופה ועליהן יהיה לבחור מה להציע לנוסעים. כדי לספק לנוסעים גישה לאינטרנט, תצטרכנה עתה חברות התעופה לצייד את המטוסים במערכות משופרות של מה שמכונה  MCA - Mobile Communication on-board Aircraft system, שתעשנה שימוש ברשתות 3G ו-4G, ושתחוברנה בתקשורת לווינית באותות מוחלשים כדי לוודא שלא תהיינה הפרעות תקשורת אחרות. (במטוס יש יחידת בקרת רשת המונעת ממכשירים ניידים להתערב במערכות עפ"נ האדמה ומוודאת, שהקישור נעשה רק לתחנת הבסיס של המטוס, שזו אנטנה שאליה מתקשרים המכשירים והיא למעשה כבל הנמתח בתא הנוסעים).

אולם, ההתקשרות באינטרנט הנייד בטיסות מעל אירופה לא תהיה זולה כלל וכלל. בניגוד לתכניות לצמצום וביטול עלויות הנדידה באירופה עליהן דיווחנו - כאן, הרי במקרה של הטיסות יצטרכו הנוסעים לשלם עלויות נדידה דרך הספק שלהם.

התקנות באירופה באות כהמשך להחלטת רשות התעופה האמריקאית (FAA) באשר להקלה בשימוש במכשירים אלקטרוניים בטיסות בחברות התעופה האמריקאיות , כפי שדיווחנו - כאן.



 
 
Bookmark and Share