Telecom News - אקול פוליטכניק והטכניון יחתמו שת"פ בנוכחות נשיאי צרפת וישראל ורה"מ

אקול פוליטכניק והטכניון יחתמו שת"פ בנוכחות נשיאי צרפת וישראל ורה"מ

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> אקול פוליטכניק והטכניון יחתמו שת"פ בנוכחות נשיאי צרפת וישראל ורה"מ
אקול פוליטכניק והטכניון יחתמו שת"פ אקדמי בנוכחות נשיאי צרפת וישראל ורה"מ נתניהו
מאת: מערכת Telecom News , 17.11.13, 16:42אקדמיה

נשיא אוניברסיטת אקול פוליטכניק (École Polytechnique) ז'אק ביו ונשיא הטכניון, פרופ' פרץ לביא, יחתמו ביום שלישי הקרוב על הסכם מיוחד לשיתוף פעולה אקדמי בין שני המוסדות, במעמד נשיא צרפת פרנסואה הולנד, נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו.

שתי האוניברסיטאות ידועות באיכות הלימודים הגבוהה בהן ובמחקר מתקדם, והפכו את החדשנות ואת מסחור הטכנולוגיות לנדבך מרכזי במדיניותן. בהסכם נאמר, כי שני המוסדות "שואפים לחלוק את ניסיונם ואת מיומנויותיהם בתחומי החדשנות והיזמות, בעיקר את המסלולים האקדמיים ביזמות ובחדשנות ואת החממות הטכנולוגיות לחברות הזנק המתבססות על מחקר ופיתוח של הסטודנטים והחוקרים שלהם".

אקול פוליטכניק והטכניון כבר קיימו בעבר תכניות משותפות לחילופי סטודנטים, במסגרתן עברו סטודנטים מהאקול פוליטכניק תקופות התמחות בטכניון בפקולטות להנדסת חשמל ולמדעי המחשב, שנחשבות למובילות בתחומן בעולם. ההסכם הנוכחי יחזק את הקשרים האקדמיים בין שני המוסדות, יקדם את שיתוף הפעולה ביניהם, ירחיב את אפשרויות הלימוד, יעשיר את סביבות המחקר וההוראה ויטפח הבנה בינלאומית ובין תרבותית. במסגרת ההסכם יתאפשרו אירוח של פרופ'-אורחים, חילופי סטודנטים ופיתוח שותפויות בנושאי מחקר שונים. הסכם נוסף, שנחתם בין שני המוסדות, סולל את הדרך למסלול לתואר כפול עבור סטודנטים לתואר שני, שיעסקו במחקר ובלמידה במוסד השותף.ז'אק ביו ופרופ' לביא
 
ז'אק ביו (בתמונה מימין): "אקול פוליטכניק מחזק את קשריו הבינלאומיים באמצעות פיתוח שותפויות אסטרטגיות משמעותיות עם הגופים המובילים בעולם. מטרתנו היא ליצור רשת של שותפים מובילים באזורים שונים בעולם, והטכניון הוא אחד מהיעדים שלנו במסגרת אותה מדיניות פיתוח בינלאומית".

פרופ' פרץ לביא (בתמונה משמאל): "ההסכם עם אקול פוליטכניק יוסיף מימד חדש וחשוב לקשרים הבינלאומיים של הטכניון. לישראל ולצרפת היסטוריה ארוכה של ידידות חמה ושפת המדע היא שפה משותפת המגשרת בין תרבויות ועמים. אני משוכנע, כי אקול פוליטכניק, מוסד צרפתי חשוב עם אופי בינלאומי הידוע בעולם כולו, יתרום רבות לטכניון. אני תקוה, שגם הטכניון, שנמנה עם האוניברסיטאות המובילות בעולם בתחומי המדע, ההנדסה והרפואה, יתרום לאקול פוליטכניק וביחד נתרום לאנושות כולה".
 
 
 



 
 
Bookmark and Share