Telecom News - ישראל במקום השני בעולם באיכות התשתית הטובה ביותר במדע וטכנולוגיה

ישראל במקום השני בעולם באיכות התשתית הטובה ביותר במדע וטכנולוגיה

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> ישראל במקום השני בעולם באיכות התשתית הטובה ביותר במדע וטכנולוגיה
ישראל במקום השני בעולם באיכות התשתית הטובה ביותר במדע וטכנולוגיה
מאת: חיים חביב, 17.11.13, 21:00מחקר עולמי
 
ישראל היא אחת הסביבות המדעיות והטכנולוגיות הטובות ביותר עבור חברות הזנק. כך עפ"י מחקר של ה- International Grant Thornton המדרג את רמת הדינמיות ב- 60 כלכלות בעולם.
 

פירמת רואי החשבון פאהן קנה קובעת, כי ישראל ניצבת במקום השני בעולם כמדינה המציעה את התשתית הטובה ביותר בתחומי המדע והטכנולוגיה לעסקים דינמיים המעוניינים בצמיחה. הפירמה פרסמה את אינדקס ה- Global Dynamism Index, שערך ה- International Grant Thornton, שמדרג את רמת הדינמיות ב- 60 כלכלות בעולם.
 
דו"ח המחקר, "אינדקס הדינמיות", מתפרסם בפעם השלישית, ומדרג את כלכלות מדינות העולם מבחינה עסקית וצמיחה סביבתית. "הדינמיות" מוגדרת כפונקציה של חוזק המדינה ויכולת צמיחה עתידית של עסקים במדינה והאינדקס מעריך היכן מדורגת כל מדינה ביחס למדינות אחרות.  בקטגורית המדע והטכנולוגיה, נמצאת ישראל במקום השני בין 60 מדינות כאשר מקדימה אותה בדירוג רק דרום קוריאה, והבאות אחריה הן פינלנד, שוודיה ויפן.
 אילנית הלפרין
רו"ח אילנית הלפרין (בתמונה), שותפה, מנהלת מחלקת היי-טק ומדעי החיים בפאהן קנה ושות'Grant Thornton : "דרום קוריאה עלתה השנה למקום הראשון מהמקום הרביעי, בו הייתה שנה שעברה. זאת, אודות לעליה בהשקעה במחקר ופיתוח מתוך התוצר המקומי הגולמי של המדינה. העובדה, שדרום קוריאה עלתה בדירוג אינה מפתיעה. דרום קוריאה ידועה היסטורית ביכולת לזהות סקטורים עתידיים חזקים ולהשקיע בהם. המדינה זיהתה תחומים המהווים מנועי צמיחה עבורה ותמכה בגישה מתערבת ומרוכזת בתעשיית ההייטק, בעיקר באמצעות ייצוא. גם מבנה השוק בדרום קוריאה הוא ייחודי: עשרת החברות הגדולות ביותר בשוק, כדוגמת סמסונג ויונדאי  - שוות כ-55% מסך השווי הכולל של השוק".

ישראל, בהשוואה דרום קוריאה, נסוגה מקום אחד בדירוג הכללי נוכח ירידה משמעותית בהוצאות ה-IT שלה. אולם, היא עדין מובילה בתת הקטגוריה של השקעה ב-R&D   מתוך התוצר המקומי גולמי.
 
הלפרין מוסיפה: "ישראל מציעה את אחת הסביבות המדעיות והטכנולוגיות הטובות ביותר עבור חברות הזנק. לא בכדי, הסתכמה שנה שעברה בגיוסים של חברות הזנק בסכום של 2.012 מיליארד דולרים ו-50 אקזיטים בשווי 5.5 מיליארד דולרים. הנתונים מדברים בעד עצמם. עוד לפני שני עשורים, ישראל החלה לבנות עצמה כחממת היי-טק, כמדינה קטנה בסביבה עוינת, ישראל הייתה חייבת לשאוף לשמור על יתרון צבאי ויכולת התפתחות עצמאית".
 
ההפתעות הגדולות השנה בתחום ההייטק השנה הן ונצואלה, שדורגה במקום ה-28 וטיפסה 22 מקומות, הודות לעליה ניכרת בהוצאות ה-IT שלה, כנראה על רקע מערכת הבחירות לנשיאות ב-2012.
 
סין, שדורגה במקום ה-14 בקטגורית ההייטק, טיפסה למקום 8, עליה של 6 מקומות לעומת אשתקד והודות לעליה בשיעור ההוצאה על תחומי מו"פ מתוך התמ"ג.
 
המדינות הפחות דינמיות בקטגוריות המדע והטכנולוגיה הן מצרים, אינדונזיה, רומניה ויוון. יוון דורגה אחרונה כנראה בשל קשיי התאוששות ממשבר החוב אליו נקלעה ב-2009. מצרים נמצאת במקום האחרון בקטגורית טכנולוגיה ומדעי החיים ומקום 46 בדירוג הכללי, ירידה, שניתן לשייך כנראה לחוסר יציבות כלכלית בעקבות הפיכה, שהחלה ביולי האחרון וחוסר יציבות פוליטית.
 



 
 
Bookmark and Share