Telecom News - מערכת ווטסון תשמש תשתית ענן לדור חדש של אפליקציות קוגניטיביות

מערכת ווטסון תשמש תשתית ענן לדור חדש של אפליקציות קוגניטיביות

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> מערכת ווטסון תשמש תשתית ענן לדור חדש של אפליקציות קוגניטיביות
מערכת ווטסון תשמש תשתית ענן לדור חדש של אפליקציות קוגניטיביות
מאת: חיים חביב, 17.11.13, 21:30ווטסון
 
אתגר לקהילת מפתחי היישומים: בניית דור חדש של פתרונות המשלבים יכולות בינה קוגניטיבית ייחודית.

יבמ תציע את טכנולוגיית ה"ווטסון" - מערכת המחשוב המתקדמת שלה, בעלת יכולות קוגניטיביות, כפלטפורמת פיתוח והפעלה בסביבת ענן, ותאפשר לקהילת מפתחי היישומים לבנות דור חדש של פתרונות המשלבים יכולות בינה קוגניטיבית ייחודית. המהלך נועד להאיץ את החדשנות ולהניע סביבה חדשה של יזמי תוכנה, החל מחברות הזנק ועסקים הנתמכים על ידי משקיעי הון סיכון ועד לשחקנים מבוססים. יחד עם IBM, חותרים השותפים העסקיים ליצור יישומים קוגניטיביים מסוג חדש, שישנו את תהליכי קבלת ההחלטות בקרב עסקים ולקוחות.

סביבת הענן של ווטסון למפתחים, IBM Watson Developers Cloud, שהשיקה יבמ, תהווה שוק המתנהל כולו בענן, ובו יוכלו מפתחי יישומים במגוון תחומי עשייה לצרוך משאבי מחשוב הנדרשים להם כדי לפתח אפליקציות חדשות, מבוססות סביבת ווטסון. יבמ תעמיד למפתחים בענן הווטסון כלי הדרכה ופיתוח וכן גישה לממשקי תכנות יישומים (API) בסביבת ווטסון.

שותפים עסקיים עתידיים של יבמ העוסקים בפיתוח אפליקציות מבוססות ווטסון יוכלו לבחור מתוך שני מאגרי תכנים, על מנת לפתח את האפליקציות העתידיות שלהם לקראת גילוי תובנות חדשות ולחשיפתן בפני המשתמשים. מפתחי יישומים יוכלו להתבסס על הנתונים הזמינים כבר במסגרת הארגון שלהם, או לגשת אל חנות התוכן של ווטסון, IBM Watson Content Store, המכילה כבר מגוון תכנים בבעלות צדדים שלישיים,  המוצעים לשימוש כמשאבים בעולם התוכן של ווטסון, המתרחב כל העת.

יבמ תציע לשותפיה המפתחים אפליקציות בענן הווטסון גם ערוצי תקשורת עם מומחים בעלי ניסיון העשויים לסייע ולתרום בקידום החזון והיצירתיות של המפתחים לקראת הצגת מוצרים חדשים לשיווק. לצורך התוכנית הקצתה יבמ למעלה מ-500 מומחים במגוון תחומים, בהם: עיצוב אפליקציות, פיתוח ומחקר.

3 שותפים עסקיים ראשונים של יבמ כבר צפויים להציג מוצרים ואפליקציות מבוססי ווטסון במהלך 2014, בהם:  Fluid - הבונה סביבת קניות מקוונת לעסקים קמעונאיים (באמצעות דיאלוג בשפה טבעית בין הקונה הפוטנציאלי לבין המערכת); MD Buyline - המפתחת פתרונות ניהול שרשרת אספקה לבתי חולים וגופים בתחום הבריאות (מפתחת מערכת בסביבת ווטסון המשפרת תהליכי קבלת החלטות של מומחים קליניים ומנהלים המופקדים על ניהול ההיבט הפיננסי של תפעול שירותי הבריאות); Welltok - המתמחה בניהול בריאות בסביבת רשת חברתית (מפתחת יומני פעילות טיפולים וניהול בריאות לשימוש אישי, בסביבת ווטסון ובעזרת כלי הניתוח הקוגניטיבי שלו).
 



 
 
Bookmark and Share