Telecom News - 19 סימפטומים שפירושם: רצוי שתתנתק מהסמארטפון שלך

19 סימפטומים שפירושם: רצוי שתתנתק מהסמארטפון שלך

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> 19 סימפטומים שפירושם: רצוי שתתנתק מהסמארטפון שלך
 19 תסמינים שפירושם: רצוי שתתנתק מהסמאטרפון שלך
מאת: מערכת Telecom News, 23.11.13, 21:15שימוש בסמאטרפון

האם אתה קשור לנייד שלך? האם המחשבה, שהמכשיר שלך כבוי, גורמת לך להזיע? האם אתה לא יכול להניח למכשיר במהלך הארוחה או לשים אותו בצד בעת מפגש עם חברים? אתה לא לבד. האמריקאים משתמשים בנייד בממוצע 5 שעות ביום. אז איך אתה מתמודד עם ההתמכרות?  להלן 19 תסמינים, שהתגובה להם מתנקזת לפעולה אחת: השבתת המכשיר בזמנים מסוימים ובמקומות מסוימים.

אתר huffingtonpost פרסם היום כתבה מפורטת, מגובה במחקרים שונים, על סימפטומים מזיקים, שגורם שימוש ממושך בסמארטפון. להלן 19 התסמינים, שכדי להתגבר עליהם רצוי מאד להירגע ולסגור את המכשיר לזמן מה…
  1. יש לך ראייה מטושטשת? למרבית האנשים הבוהים במסך המכשיר הדיגיטלי יותר משעתיים ביום יש בעיות בעיניים כמו ראייה מטושטשת ועיניים יבשות.
  2. האם אתה נמצא בפאניקה כשאתה מרגיש, שהנייד לא מצוי בכיס הנכון או בנרתיק שלו בחגורה? האם אתה חש פחד עוצר נשימה לנוכח המחשבה, שתהיה זמן מה ללא המכשיר? המחשבה על התנתקות מהנייד גורמת ל-73% מהאמריקאים להיות בפאניקה.
  3. האם אתה עובד עם הסמארטרפון לאחר שעות העבודה הרשמיות? האם אתה בודק מיילים בחתונה או כל אירוע חברתי אחר? 80% מהאמריקאים עושים זאת. אם אתה חושב שאתה רק שולח הודעה קצרה או מקבל שיחות פה ושם, חשוב שוב. בסופו של דבר, עובדים מבזבזים לפחות 7 שעות נוספות בשבוע בעבודה מחוץ לשעות הרשמיות – כיום עבודה אחד נוסף.
  4. האם יש לך לפעמים כאבי ראש חזקים? חוץ מנזק לעיניים, לשימוש יש תוצאה גם בגרימת כאב ראש ועייפות. ואלה לא ההשפעות היחידות על המוח. שימוש ממושך בסמארטפונים עלול לגרום ל"דמנטיה דיגיטלית" הפוגעת במיומנויות קוגניטיביות ולאיבוד זכרון לטווח קצר.
  5. האם אינך יכול בכלל לחשוב או לעלות על דעתך איך להגיע לכל מקום בלי לפתוח את אפליקציית הניווט?
  6. האם הנייד מונח ליד הכרית שלך? הסמארטפון עלול לגרום להפרעות שינה. נמצא, שחשיפה ארוכה למכשירים הניידים לפני השינה מקשה על ההירדמות ולמשתמש לישון במידה בלתי מספקת. זאת, בנוסף לפיתוי לבדוק שוב הודעות לפני עצימת העיניים…
  7. האם אתה "שומע" רטט מדומה של הנייד?  האם אתה מרגיש לפעמים, שהמכשיר רוטט רק כדי לפתוח אותו ולהיווכח שהוא כלל לא רטט? אתה לא לבד. חוקרים מצאו שהתופעה, שנקראת "סינדרום רטט הרפאים", קיימת לפחות פעם בשבועיים במיוחד אצל אלה המראים סימני התמכרות למשלוח הודעות טקסט.
  8. האם אתה משתמש בסלנג של שפת האינטרנט כחלק מאוצר המילים שלך?
  9. האם כף היד שלך סובלת? המצב בו נמצאות כפות הידיים בעת משלוח הודעות בנייד יכול לגרום להתכווצויות ולכאבים באצבעות, ולצורך למתוח את כף היד לאחר השימוש במכשיר.
  10. האם אתה שולח הודעות טקסט לאדם הנמצא לידך או בחדר הסמוך?
  11. האם אתה נכנס לחדר האמבטיה או לחדר השירותים ביחד עם הסמארטפון? מחצית ממשתמשי הסמארטפונים בגילאי 18-29  בארה"ב עושים זאת. בנוסף, הראה מחקר, ש-77% מהאמריקאים משתמשים בו כשהם נמצאים במיטה עם בן/בת הזוג…
  12. האם אתה שולח תמונות של אוכל באינסטגרם יותר מאשר אתה אוכל אותו? באינסטגרם יש כ-5 מיליון תמונות של מזון. האם אתה מבזבז את זמנך בשיתוף הארוחה ברשת החברתית במקום עם מי שאתה סועד איתו? זה פוגע ביחסים. 
  13. האם שכחת לשמור על קשר-עין? קשר-עין בין בני אדם נמצא בירידה. מבוגרים שומרים על קשר-עין בין 30% ל-60% מזמן השיחה. אך כדי ליצור קשר רגשי על קשר-עין להיות בין 60% ל-70% מזמן התקשורת. האם אתה מרגיש שאתה צריך להביט בנייד במשך אינטראקציה עם אדם אחר?
  14. האם לא דיברת עם אנשים זמן רב אך אתה בקי בכל החדשות בגלל הרשתות החברתיות?
  15. האם אתה מוצא את עצמך חושב ב-140 אותיות? האם אתה משתף יותר מדי?
  16. האם אינך זוכר מספרי טלפון של אנשים הקרובים לך?
  17. האם יש לך בעיות ביציבות הגוף? כאב בכתף יכול לנבוע משימוש ממושך בסמאטרפון. כאשר מקישים על המכשיר הגוף נע קצת קדימה וגורם למתח בצוואר ובגב.
  18. האם איבדת מודעות  לסביבה שלך? מחקר הראה, שקשה למוח לבצע כמה משימות בו-זמנית, ובכלל זה משלוח הודעות בסמאטרפון כאשר מבצעים פעולה אחרת. האם אתה שולח הודעות בזמן נהיגה (אסור עפ"י חוק)? האם אתה מסמס בזמן הליכה או עבודה כלשהי?
  19. האם אתה חש, שעליך לתעד כל דבר ולשלוח תמונות עצמיות בכל הזדמנות?
אם ענית בחיוב לפחות על חלק מהנושאים, ההמלצה היא חד משמעית: נתק את המכשיר בזמנים/מקומות המתאימים.

שימוש בסמארטפן



 
 
Bookmark and Share