Telecom News - השיטה של ViaEuropa היא הרסנית. דויטשה טלקום סרבה להצטרף לזה

השיטה של ViaEuropa היא הרסנית. דויטשה טלקום סרבה להצטרף לזה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> השיטה של ViaEuropa היא הרסנית. דויטשה טלקום סרבה להצטרף לזה
בלעדי: מנכ"ל DT, חברת התקשורת הגדולה באירופה: לא הסכמנו להצטרף למיזם של ViaEuropa והיא לא הצליחה להיכנס לגרמניה
מאת: אבי וייס, 26.11.13, 23:00טים הוטגס

כך מגיב המנכ"ל החדש של דויטשה טלקום  טים (טימותאוס) הוטגס (בתמונה), לכניסת IBC לפריסת סיבים לבתים בישראל. להערכתו, המודל שלהם הוא הרסני לכל חברת תקשורת גדולה, במיוחד לספקיות מסוג בזק וסלולר.

טים הוטגס, המנכ"ל הנכנס של ספקית התקשורת הגדולה באירופה והשלישת בגודלה בעולם, הגיע אמש לביקור בישראל עם המנכ"ל היוצא של החברה (רנה אוברמן), ובמסגרת זו קיים מסע של ביקורים ברחבי הארץ, חנוכת מעבדות באוניברסיטת באר שבע, ומפגש עם קהילת היזמים והמשקיעים GarageGeeks בהובלתו של ד"ר יוסי ורדי. על המפגש עצמו נדווח בנפרד. טרם המפגש שוחחתי עם טים הוטגס לגבי כניסת ViaEuropa (המובילה את חברת IBC) לישראל וההשלכות הצפויות לכניסה הזו על שוק התקשורת הישראלי.

טים הוטגס: "לחברת ViaEuropa הייתה הצלחה די יפה בשבדיה והם רצו להיכנס לגרמניה. נפגשנו עם ג'ונס בירגרסון - Jonas Birgersson היזם של ViaEuropa, וכשראינו את המצגות שלו מיד הבנו, שדובר במודל הרסני (Distructive). הגישה שלה, שהכל עובר דרך הפורטל שלה: Open Service Exchange ממש לא מתאימה לנו. זה מודל הרסני לכל חברת תקשורת גדולה. בשום אופן לא יכולנו להסכים לזה. המציאות היא שהיא לא נכנסה לגרמניה, כי בגרמניה יש רגולציה מאוד הדוקה על עולם התקשורת. אני לא בקי ברגולציה בישראל, אבל הכניסה שלה לישראל, ללא ספק, משדרת סכנה לחברות התקשורת הגדולות כאן. היא מציגה מודל, שהורס את השוק לספקי תקשורת גדולים וגם לפחות גדולים". 

טים הוטגס נשאל האם בכוונת דויטשה טלקום לפרוס בעצמה סיב לכל בית במדינות בהם היא פועלת באירופה. טיס הוטגס: "אנחנו חברה גדולה, אבל הכסף לא נשפך לנו מהכיסים. לקוח ביתי משלם בממוצע כ-30 יורו לחודש על חיבור טריפל, למשל בגרמניה זה סביב ה-33 יורו. לחבר סיב לבית עולה לנו כ-2,000 יורו לבית. אין שום מודל עסקי, שיכול להצדיק את ההשקעה העצומה הזו. לכן, אנו פותרים את הרעב לרוחבי פס בבתים בכמה דרכים מקבילות:
א. אנו בשלבי יישום אחרונים של ה-Vectoring על רשת הנחושת שלנו ב-Last Mile. זה מאפשר לנו לתת עד כ-150 מגה סל"ש ללקוחות הקצה.
ב. התחלנו ביישם תקן G.fast. זה יאפשר לנו להגיע עד 1 ג'יגה סל"ש על חוטי הנחושת, כשנגמור את הפריסה עם G.fast. 
ג. הרחבנו את פריסת הסיבים שלנו מהרובעים לשכונות ולעיתים עד לרמת הרחוב. אנו במאמץ להתקדם בפריסה שלנו בסיבים עד רמת הרחוב. זה מאפשר לנו ליישם Vectoring ו-G.fast על חוטי הנחושת ב- Last Mile, מהארון, שאליו מגיע הסיב שלנו ברחוב, ועד לתוך הבית, ולתת רוחבי פס מצוינים לבתים עם מגוון גדול של שירותים על הפס הרחב.
ד. במקומות בהם יש הצדקה כלכלית לחבר סיבים עד הבית ממש, התחלנו לחבר סיבים עד הבית או עד העסק. זה מבוצע רק היכן שזה לא יקר לנו לפרוס את הסיב ממש עד הבית. 
ה. התחלנו לבדוק ולהתנסות בטכנולוגיה חדשה המשלבת בין הקווי לסלולרי. אני חושב, שזה הפתרון, שיוביל אותנו בעתיד הקרוב. ראינו, שבשעות היום אנשים בעבודה ומחוץ לבית ואז יש עומס על רשתות הסלולר שלנו ואין עומס על הרשתות הקוויות. בערב, זה מתהפך. בערב אנשים בבית ואז העומס עובר לרשת הקווית שלנו והעומס על רשת הסלולר יורד דרסטית. אז אמרנו לעצמנו: למה שלא ניקח את עודפי הקיבולת בסלולר בערב ונעביר אותם הביתה? כך, התחלנו לבחון איך ליישם ולהעביר חיבורי פס רחב מהסלולר ולחבר אותם לפס הרחב הקווי בתוך הבית. כך, ללקוחות בבתים יהיה חיבור כפול: גם קווי על חוטי הנחושת וגם בסלולר לאנטנת הסלולר הקרובה אליהם. כך, נוכל לתת ללקוחות בבית יותר רוחב פס, תוך ניצול טוב יותר של התשתיות שלנו, גם הקוויות וגם הסלולריות בו זמנית". 

ד"ר יוסי ורדי עם מנכ"ל דויטשה טלקום
בתמונה: ד"ר יוסי ורדי (משמאל) עם טים (טימותאוס) הוטגס, המנכ"ל הנכנס של דויטשה טלקום. 

 



 
 
Bookmark and Share