Telecom News - מיליון דולרים נגנבו בהתקפה על אתר ביטקוין בדנמרק

מיליון דולרים נגנבו בהתקפה על אתר ביטקוין בדנמרק

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מיליון דולרים נגנבו בהתקפה על אתר ביטקוין בדנמרק
מיליון דולרים נגנבו בהתקפה על אתר ביטקוין בדנמרק
מאת: מערכת Telecom News, 27.11.13, 17:59                                                                          

אתר חברת BIPS מקופנהגן נפגע בהתקפת DDoS ונגנבו ממנו 1,295 ביטקוין. חלק מהם מאחזקות החברה עצמה וחלק מארנקי ביטקוין של הלקוחות. אכן, תחילתה של מגמה.

חברת BIPS - Bitcoin Internet Payment Services, שבסיסה בקופנהגן, הודיעה על התקפת האקרים. ב-15.11.13 התרחשה התקפה ראשונה של DDoS (מניעת שירות) מסיבית, שהייתה הכנה להתקפה נוספת ב-17.11.13 על מתגי הניהול, שניתקה את השרתים. למרות כמה השכבות הגנה, ההתקפה הובילה לגישה לארנקי הביטקוין של חלק מהלקוחות. ס"ה נגנבו 1,295 ביטקוין, שערכם כמיליון דולרים. החברה סגרה את פונקציות הארנק.

החברה מבקשת מהלקוחות שניזוקו לחתום על מסמכים המאפשרים לרשויות החוק לחקור לעומק את הגניבה, מאחר שמדיניות הפרטיות שלה לא מאפשרת לה לשתף את הרשויות בנתונים על הלקוחות.

עתה מתמקדת BIPS רק בהעברות בזמן אמת שלא מצריכות אחסון של ביטקוין. הזמן יראה אם איבדה החברה את אמון הלקוחות. כל הלקוחות יתבקשו להעביר את הביטקוין שלהם לארנקים במקומות אחרים, ומי שניזוק החברה תיצור איתו קשר.

ההתקפה הזו היא התקפה נוספת בשרשרת אחרונה של פריצות וגניבות ביטקוין, שכנראה תלכנה ולגברנה ככל שעולה ערכו של הביטקוין והפיתוי לגנוב אותו גדל. דיווחנו לאחרונה על התרחשות כמה גניבות מאתרי ביטקוין ברחבי העולם. על שוד הביטקוין הגדול באוסטרליה, בו נעלם ביטקוין בערך של 1.3 מיליון דולרים מאתר inputs.io, שתופעל ע"י צעיר מסידני בכינוי Trade Fortress,  על GLB - אתר מסחר בביטקוין בסין btc-glb.com ששירת כאלף לקוחות ונסגר ומפעיליו נעלמו עם ביטקוין בערך של 5 מיליון דולרים (30 מיליון יואן),  ועל הצטרפותה של צ'כיה לרשימה כאשר ביטקוין של 4,000 לקוחות נגנב ע"י האקרים בערך של כ-2 מיליון קרונות צ'כיות - כ -100,000 דולרים. בנוסף, יש להזכיר את ההתקפה על אתר הביטקוין הפולני  בשם Bidextreme.pl, שהותקף לפני שבוע ורוקנו בו כל ארנקי הביטקוין וה-Litecoin. הסכום שנגנב לא נמסר.

לאור נסיקת הביטקוין, אין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה מצד ההאקרים, ומגמה זו רק תגבר בעתיד.

פריצה
 



 
 
Bookmark and Share