Telecom News - פטריק דרהי (הבעלים של הוט) רוכש חברת סלולר מהרפובליקה הדומיניקנית

פטריק דרהי (הבעלים של הוט) רוכש חברת סלולר מהרפובליקה הדומיניקנית

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> פטריק דרהי (הבעלים של הוט) רוכש חברת סלולר מהרפובליקה הדומיניקנית
זאת, ב- 1.4 מיליארד דולרים. חברת אורנג' (צרפת) המוכרת, החליטה להתרכז בעסקיה השוקעים בצרפת, ששוקעים, בין היתר, מהתחרות מול החברות של פטריק דרהי ויריבו קסבייה ניאל (פרי בצרפת, גולן טלקום בישראל).
מאת: מערכת Telecom News, 30.11.13, 17:05פטריק דרהי

ראשונים לדווח: החברות (Orange (Fance ו- Altice (רשומה בלוקסמבורג) הגיעו בשבוע החולף להסכם מכירת Orange Dominicana, שפועלת באי הקריבי בשם הרפובליקה הדומיניקנית, שמצוי בחלק המזרחי של האי איספניולה (בחלק המערבי נמצא מדינת האיטי). יש עדיין צורך באישור שלטונות הרפובליקה הדומיניקנית להסכם, בו תמורת 1.4 מיליארד דולרים (כ- 1.1 מיליארד יורו) עוברת השליטה בחברת התקשורת Orange של דומיניקנה, לידיו של פטריק דרהי (בתמונה משמאל), באמצעות חברת Altice שבבעלותו (המנכ"ל של Altice הוא דקסטר גואי, שהיה יו"ר קבוצת הוט לפני המינוי של סטלה הנדלר ליו"ר קבוצת הוט. דקסטר גואי נשאר חבר דיקטוריון קבוצת הוט). 

לחברת אורנג' ברפובליקה הדומיניקנית (מדינה המונה כ- 10 מיליון תושבים) יש 3.4 מיליון לקוחות, 1,400 עובדים והכנסות שנתיות ב- 2012 של 613 מיליון דולרים, שרובם, אגב, מגיעים מהכנסות של "שירותי נדידה" (דהיינו: מההכנסות של שיחות הסלולר המסרונים והגלישה של תיירים המבקרים ברפובליקה הדומיניקנית ומשלמים ביוקר על שירותי הסלולר שלהם בנדידה).

חברת אורנג' צרפת החליטה לצאת מההשקעות שלה במדינות רחוקות כמו הרפובליקה הדומיניקנית בגלל התכווצות שירותיה בצרפת עצמה והצורך שלה לתת מענה לתחרות החריפה שיש בצרפת, הן מצד פטריק דרהי והן מצד קסבייה ניאל (שמתחרים גם בישראל: קבוצת הוט וגולן טלקום, בהתאמה).

לאחרונה ביצע פטריק דרהי גיוסי הון בהיקפים גדולים: ממש בסוף 2012 גייס 1.1 מיליארד דולרים (דרך Altice) בהנפקת אג"ח בלונדון, בעיקר מגופים בינלאומיים גדולים, ולפני פחות מחודש גויסו בצרפת 875 מיליון דולרים בהנפקה של חברת Numericable SAS (שבקבוצת Altice של פטריק דרהי). זאת, בהנפקה לציבור בבורסה של צרפת בפריז. 

ברפובליקה הדומיניקנית מתכוונת Altice לבצע שילוב של שירותי הסלולר של אורנג' ביחד עם שירותי פס רחב קווי, בחברה מקומית שהיא כבר מחזיקה שם בשם Tricom, עם כ- 600 אלף לקוחות. זו חברה המוחזקת ביחד עם חברה מקומית בשם Grupo Leon Jimenes מסנטו-דומינגו, בירת הרפובליקה הדומיניקנית. דקסטר גואי מנכ"ל Altice, הכריז אמש, שהם מתכוונים להציע ללקוחות ברפובליקה הדומיניקנית פתרון מרובע- Quadruple Play המשלב שירותים סלולריים עם שירותים קוויים. 

רכישה



 
 
Bookmark and Share