Telecom News - מה גוגל מחפשת בצ'יפים לווידיאו?

מה גוגל מחפשת בצ'יפים לווידיאו?

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> מה גוגל מחפשת בצ'יפים לווידיאו?
חשיפה: גוגל רכשה את חטיבת הפיתוח של הצ'יפים לווידיאו של חברת Myricom האמריקאית שהתפרקה. האם זה מתחבר לתכניות של גוגל בעולם הטלוויזיה, כשה- Chromecast הוא רק סנונית ראשונה בתכנית שלה? תעלומה בתחילת דרכה.
מאת: אבי וייס, 3.12.13, 12:30לוגו גוגל

חברת Myricom האמריקאית, שהיא חברת הזנק עם קוו מוצרי חומרה של הקצה העליון בעולם התקשורת והמחשוב, נקלעה לקשיים בגלל התחרות והורדת המחירים בעולם התקשורת (גם מחירי הציוד) והגיעה לפשיטת רגל. רוב נכסיה נרכשו לאחרונה מכונס הנכסים ע"י חברת CSPI, חברת אינטגרציה העוסקת בפתרונות תקשורת של הקצה העליון, שמה שעניין אותה היה קו מוצרי הרשת וה-HPC מבוססי Multicore ו-10G אתרנט של Myricom.

מה שלא פורסם, שאת קו מוצרי הווידיאו של Myricom רכשה חברת גוגל, ובמרכזם נמצא פיתוח חשאי ב-Myricom בשם Q-Chip, של מעבד קטן ומהיר ביותר לעיבוד זרמי וידיאו, קודקים ופרוטוקולים של וידיאו, בשילוב אופטימיזציה של וידיאו. בעבר, גוגל רכשה כמה מוצרי רשת ו-HPC מ-Myricom ל-Data Centers הענקיים של גוגל (לגוגל מעל למיליון שרתים), אבל זה היה ב-2007. כיום, כמה חברות ענק ביצעו רכישות בתחום הזרמת הווידיאו מעל רשת האינטרנט, ובכלל זה סיסקו (שרכשה כמה חברות ובראשן את NDS), אינטל ומיקרוסופט. גם אפל מפתחת מוצרים בתחום זה. כל הענקים הללו "לוטשים עיניים" לשוק המתפתח על "חורבות" העולם הישן של הטלוויזיה המסורתית ומקווים "לתפוס" את הרצון של הציבור, שרוכש סמארטפונים וטאבלטים בהמוניו, לראות וידיאו זורם על מכשירי קצה ניידים ובכל מקום, מעל לרשת האינטרנט (IPTV\OTT). 

גוגל עצמה יצאה לאחרונה עם מוצר קטן בשם Chromecast, המחבר את עולם האינטרנט הנייד והנייח לעולם הטלוויזיה, במחיר של 35 דולרים. המוצר הזה זכה מייד לביקוש אדיר, וחברת מארוול פרסמה, שהצ'יפים שלה הם אלו המותקנים בתוך ה-Chromecast.

כעת נדמה, שלגוגל יש שאיפות גדולות יותר מהדונגל הקטן והמבוקש הזה בשם Chromecast (בתמונה למטה). האם הצ'יפים, שפותחו ע"י Myricom, יהיו, בין היתר, בסיס לבניית מערכת שלמה של שידורי וידיאו וטלוויזיה מסחריים במחירים אפסיים על רשת האינטרנט? כנראה שכן. את תגובת גוגל לא הצלחנו להשיג. כך, שכרגע הכל ייתכן.
Chromecast



 
 
Bookmark and Share