Telecom News - קבוצת מר החלה לספק שירות תשלום וכספים במסרונים סלולריים בחוף השנהב

קבוצת מר החלה לספק שירות תשלום וכספים במסרונים סלולריים בחוף השנהב

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> קבוצת מר החלה לספק שירות תשלום וכספים במסרונים סלולריים בחוף השנהב
משרד החינוך של חוף השנהב חיפש איך לעקוף את בעיית השחיתות בכספי ציבור הקשורה לאחזקת מערכת בתי הספר במדינה. השיטה: את הכסף לבתי הספר מעבירים במכשירי הסלולר (במסרונים) היישר ליעדם, באמצעות חברת הדואר המקומית במערכת של מר בשם Mobile FinaGate, שפותחה בישראל.
מאת: מערכת Telecom News, 3.12.13, 22:30

מדינת חוף השנהב (או כפי שהיא קוראת לעצמה: République de Côte d'Ivoire) היא מדינה במערב אפריקה עם כ-20 מיליון תושבים ואלפי בתי ספר, שנשענים על מימון ממשלתי. בגלל בעיות של מערכת הבנקאות המקומית (פריסה מאוד דלה והיעדר נוכחות בשטחים נרחבים) ובעיות של שחיתות בתהליכי העברת התקציבים לבתי הספר, החליט משרד החינוך של חוף השנהב לשנות את שיטת העברת הכסף הציבורי לבתי הספר ולהעביר את הכסף ישירות מהממשלה לספקים ולמנהלים בבתי הספר הרוכשים ציוד ושירותים. סלולר ומכשירי סלולר יש בכל מקום בחוף השנהב. כך, שהפתרון היה חייב להישען על מערכת הסלולר.
קבוצת מר
לצורך כך, משרד החינוך בחוף השנהב בחר בחברת מר, שהציגה מערכת, שפותחה בישראל והעונה בדיוק על הצורך הזה. המערכת מופעלת ע"י חברת הדואר הממשלתית של חוף השנהב -La-Poste וספקי סלולר מקומיים, באמצעות שירות הנקרא M-Poste להעברת כספים דיגיטלית לסניפי הדואר הפרוסים ברחבי המדינה. התכנית, שכבר אושרה, היא לכסות בשלב ראשון כ-500 בתי ספר מכלל 9,000 בתי הספר בחוף השנהב ולהתקדם בהדרגה עם הפריסה. הכיסוי של השיטה החדשה כבר החל בניסוי ב-2 ערים עם כמה עשרות בתי ספר. 

פירוט מלא של המערכת, תכנונה והביצוע - מצוי כאן, במסמך מקיף, שחיברה חברת המחקר Informa.

אין ספק, שמערכת Mobile FinaGate של קבוצת מר, הגם שאינה ראשונה או יחידה בתחום העברת כספים באמצעות מכשירי הסלולר, בעצם העובדה, שנבחרה ע"י הממשלה בחוף השנהב לספק את שירות העברת הכספים והתשלומים שלה, מהווה תחילת דרך להתפשטות שיטה זו גם למדינות נוספות ברחבי אפריקה ושאר מדינות העולם הסובלות מבעיות דומות. 
 
סלולר באפריקה



 
 
Bookmark and Share