Telecom News - מפתחים פתרונות וידיאו וטלוויזיה? ברזיל מחכה לכם

מפתחים פתרונות וידיאו וטלוויזיה? ברזיל מחכה לכם

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> מפתחים פתרונות וידיאו וטלוויזיה? ברזיל מחכה לכם

הזדמנויות ליזמים ומפתחים בעולם הווידיאו והטלוויזיה ממתינות בברזיל - כך נחשף במפגש פורום Video-TLV, שהתכנס בשת"פ עם מכון היצוא וחברת SBT (חברת הטלוויזיה הענקית מברזיל).
מאת: אבי וייס, 4.12.13, 11:00
גילי צגלה

פורום VideoTLV התכנס אמש (3.12.13) במתחם היזמות "הספרייה" של עירית ת"א במגדל שלום, בשת"פ עם מכון היצוא, כדי לשמוע על השוק המבטיח של ברזיל בתחום עולם הוידיאו והטלוויזיה. את הפורום המונה מעל לאלף חברים כבר תיארנו כאן. את המפגש הנוכחי הנחה דובב גולדשטייןמנהל הפיתוח העסקי של חברת YES
 

גילי צגלה (בתמונה): "היום נעסוק בשת"פ בין יזמים וסטארטאפים ישראליים עם דרום אמריקה בדגש על ברזיל. אנחנו קהילה גדולה העוסקת בעולם הווידיאו והטלוויזיה, ויש בתוכנו כוחות יוצרים, שהמפגש הזה מהווה עבורם הזדמנות לחשיפה לשווקים חדשים. ברזיל היא הגדולה במדינות דרום אמריקה עם כ-200 מיליון תושבים וכלכלה מפותחת המהווה אתגר ליזמים הישראליים

רוני ויינפלד, מנכ"ל טקסיס - Tecsys.tv ישראל: "אנו שלוחה של חברת Tecsys הברזילאית העוסקת בפיתוח פתרונות וידיאו לספקי טלוויזיה. השלוחה בישראל קמה על בסיס רכישת ADI Video Technologies והיא לא רק שלוחה למו"פ של החברה הברזילאית אלא גשר לשוק הברזילאי. אנו מהווים כ- 75% משוק ה- Head-End (מרכזיות עולם הטלוויזיה) בברזיל. 


ברזיל היא שוק ענק בתחום הטלוויזיה, כשהשוק הצומח כעת חזק הוא שוק ה-ISP, שכעת נכנס לעולם הטלוויזיה על רשת האינטרנט. ברזיל נמצאת במעבר משידורים אנלוגיים לדיגיטליים, גם באוויר (טרסטריאלי) וגם בכבלים ובצורות החיבור האחרות. ברזיל נמצאת היום בהכנות ל-2 אירועים ספורטיביים גדולים, המשחקים ב-2014 ולאולימפיאדה ב- 2016. בברזיל נחקק חוק המעודד כניסת שחקנים ל-OTT בעיקר דרך ה- ISP, כך שיש כאן הזדמנויות גדולות לכל מי שייכנס לתחום הזה. 

בגלל אופי משטר המיסים, שהם מאוד גבוהים בשער הכניסה לברזיל, לגבי כל תוצרת ביבוא לברזיל, הדרך הנכונה להיכנס לברזיל היא דרך שיתופי פעולה עם חברות מקומיות.

יש בברזיל פריסה של סיבים לפס רחב, של FTTH, FTTB ו- FTTC.  חמש חברות מובילות את התחום הזה. בתחום ה-DTH יש תחרות רחבה ויש בו שחקנים רבים. בברזיל אומץ תקן יפני ל-DTV, שמאפשר שידורים באיכות מאוד גבוהה והוא גם דו-כיווני, תקן מתקדם יותר מהקיים בעולם המערבי. צריך להכיר את השוק, מאפייניו והצרכים שלו כדי להצליח בו, ולכן הפכנו לגשר לשוק הברזילאי".


רונן ארטמן, מנכ"ל LiveU: "אנו מפתחים ומספקים פתרונות הזרמת וידיאו בערוץ העולה בעיקר על רשתות הסלולר. המצאנו את הגישה של שידורי וידיאו חיים מכל מקום על רשת הסלולר. יש לנו כבר מעל ל-20 שלוחות ברחבי העולם עם מעל ל-100 לקוחות גדולים של עולם השידורים והטלוויזיה ב-80 מדינות. 

כשעוסקים בברזיל, חשוב לדעת שקשה להיכנס למדינה הזו עם ציוד ומוצרים. לכן, רצוי לעבוד עם מפיצים ונציגים מקומיים. גם אם מוכרים ישירות ללקוחות הקצה, חשוב לשכור עובדים מקומיים. אולם, זה יקר לנהל אנשים כאלו מרחוק. מכאן, שחשוב למצוא את הנציגות הנכונה בברזיל. יש צורך בחינוך שוק וגם בחינוך של צינור השיווק. צריך להשקיע בהדרכות וטיפוח האנשים.

מאוד חשוב ללמוד את המדינה בכל צורת כניסה לברזיל ולבצע התאמות לדרום אמריקה. זה נכון במיוחד לברזיל, גם בגלל השוני בתקנים וגם בגלל האופי השונה של השוק בברזיל. מבחינתנו, ברזיל היא סיפור הצלחה".

ריימונדו לימה, סמנכ"ל פיתוח והנדסה, SBT: "ברזיל שונה משאר המדינות בדרום אמריקה, לא רק בגלל שבברזיל מדברים פורטוגזית ולא ספרדית. שוק הטלוויזיה בברזיל הוא שוק ענק ויש בו הזדמנויות גדולות. חברת SBT קיימת בשוק הברזילאי כ-31 שנה עם כאלפיים עובדים והיא החברה השנייה בגודלה בתחום הטלוויזיה בברזיל, עם מרכז ענק בסאו פאולו. לחברה אולפני הפקה רבים, מהם 8 אולפני הפקה מרכזיים, המפיקים שעות שידור רבות. 60% מכלל התוכן הטלוויזיוני בברזיל מופק ב-SBT. עד היום לא השקיעה SBT  בניו-מדיה, אבל אנו מבינים, שזה הזמן להכנס לתחום הזה. בגלל זה הגעתי לישראל.

ב-8 האולפנים הגדולים שלנו יש ציוד יפני רב ויקר ויש לנו מערכות עיבוד גדולות לווידיאו עם ספריות וידאו גדולות, שאנו מחפשים עבורן פתרונות יעילים וזולים. אנו גם מחפשים פתרונות פשוטים וזולים להכנת תכני וידיאו לעולם ה-IP. 

השוק הצומח ביותר בברזיל הוא שוק ה-FreeTV והפרסום החל לנוע מהמדיה הישנה והמסורתית אל המדיה הזו. ברזיל נמצאת בהכנות מתקדמות לאולימפיאדה, והתכנית שלנו היא להיערך להעברת שידורים ב-8K לצופים ביפן. אנו כבר מצלמים ומשדרים ב-4K ליפן ואנו   רואים,שהדרישה ל-4K נמצאת בעלייה. כל השידורים שלנו הם באיכות גבוהה (HD) ולמעלה מזה. בגלל שהתחלנו כבר בהזרמת וידיאו ב- 4K ובהמשך אנו כבר נערכים ל-8K, אנו מחפשים פתרונות להזרמה יעילה של הווידיאו הזה, בגלל רוחבי הפס שהוא דורש. כל יוזמה ישראלית תיבדק ברצינות על ידנו, כי אנו פתוחים לשמוע על מודלים חדשים: איך לעשות כסף מ- FreeTV ואיך להפיק תכנים בצורה יותר טובה, יעילה וזולה. ניתן לפנות אלי במייל כאן". 
4K Television



 
 
Bookmark and Share