Telecom News - בוטלו עלויות הנדידה הסלולריות לנוסעים לארה"ב ולעוד 3 מדינות

בוטלו עלויות הנדידה הסלולריות לנוסעים לארה"ב ולעוד 3 מדינות

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> בוטלו עלויות הנדידה הסלולריות לנוסעים לארה"ב ולעוד 3 מדינות
חברת הסלולר 3 (Three) מבריטניה יצאה בשירות חדש: בלי עליות נדידה למי שנוסע מבריטניה לארה"ב, אינדונזיה, סרי לנקה ומקאו (סין). זה כולל שיחות, מסרונים וגלישה באינטרנט. הנוסעים משלמים בחו"ל את המחיר הרגיל שלהם בבריטניה.
מאת: מערכת Telecom News, 7.12.13, 17:15Three

ראשונים לדווח: חברת הסלולר "3" הבריטית (מקבוצת האצ'יסון) מציגה בשוק הסלולר המאוד תחרותי בבריטניה כמה חידושים מאוד מעניינים:
1) מחיר שירותי דור רביעי -LTE אצלה זהים למחירי שירותי דור שלישי שלה.
2) מחירי הנדידה שלה זהים למחיר שהלקוחות משלמים בבריטניה. בשלב ראשון ההסדר הזה חל על 4 מדינות ובראשן ארה"ב, יעד הנסיעות הראשי והמועדף על הבריטים היוצאים לחו"ל. מדינות נוספות תתווספנה לרשימה הזו במהלך 2014. 

אחרי שנציבות השוק האירופאי לחצה על חברות הסלולר ב-EU להוריד את מחירי הנדידה (Roaming) בתוך אירופה, הורידה חברת "3" את עלויות הנדידה ללקוחותיה ב-10 מדינות בתוך אירופה עד לאפס (דהיינו: המחיר שהנודד משלם בנדידה בארץ אחרת זהה למחיר בבריטניה, בה הוא מנוי ב- "3"). כעת, מרחיבה חברת "3" את השירות של "אפס עלויות נדידה" למדינות נוספות ובראשן ארה"ב.

המדינות האחרות (אינדונזיה, סרי לנקה ומקאו) נמצאות גם כן ברשימה זו, משום שחברות סלולר "אחיות" מקבוצת האצ'יסון פועלות באותן מדינות וקל היה להגיע להסכם עימן על "אפס עלויות נדידה". אגב, בארה"ב עצמה, חברת T-Mobile עשתה לפני "3" צעד דומה, בכך, שהיא מאפשרת ללקוחותיה לצאת מארה"ב לכ-100 מדינות ברחבי העולם ללא עלויות נדידה. 

מתי נראה בישראל תופעה דומה? זה לא ברור. מה שברור, שיש לא מעט סטארטאפים ויזמים ישראליים, שחשפנו (למשל כאן כאן, כאןכאן, כאןכאן וכאן), שמספקים שירותי נדידה זולים בעולם, כחלופה לעלויות הנדידה הגבוהות למי שנשאר עם ספק הסלולר שלו מישראל גם כשהוא בחו"ל. די ברור, שברגע שחברת הסלולר של המשתמש מספקת שירות נדידה ב"אפס עלות", אין לסטארטאפים הללו זכות קיום כלכלית, אם בכלל. כרגע זה לא נראה ריאלי, שהאיום הזה יתממש. 

מה עושה משרד התקשורת בעניין מחירי הנדידה המופרזים לתושבי ישראל, שלא לוקחים פתרון חלופי (או שלא יודעים על קיומם של פתרונות חלופיים לחברות הסלולר שלהם)? לא הרבה. למעשה כלום. לפני כ-4 חודשים פורסם ע"י משרד התקשורת שימוע, אבל חוץ מפרסום ניירת תלושה מכל מציאות, לא נעשה דבר. לכן, יש בשוק הישראלי תחרות עזה, עם כמות לא מעטה של ספקי שירותי נדידה, כמנותח כאן. פתרון פשוט ושקוף של "אפס נדידה", כמו שיש אצל החברות "3" ו- T-Mobile אין. גם לא נראה שיהיה בקרוב, בהיעדר מנהיגות במשרד התקשורת הדואגת לצרנים הנודדים. 
שירותי נדידה



 
 
Bookmark and Share