Telecom News - הסדר למפתחי אפליקציה בחינם לפנס לאנדרואיד לאחר השתלת מעקב בתוכה

הסדר למפתחי אפליקציה בחינם לפנס לאנדרואיד לאחר השתלת מעקב בתוכה

דף הבית >> לגיקים >> חדשות עולם האפליקציות >> הסדר למפתחי אפליקציה בחינם לפנס לאנדרואיד לאחר השתלת מעקב בתוכה
הסדר למפתחי אפליקציה בחינם לפנס לאנדרואיד לאחר השתלת מעקב בתוכה
מאת: מערכת Telecom News, 7.12.13, 17:15

מפתחי האפליקציה בחינם לפנס הפופולרית לאנדרואיד Brightest Flash Light Free הסכימו להסדר בארה"ב בעקבות האשמה, שהאפליקציה סיפקה בחשאיות מידע על מיקומי הסמאטרפונים של המשתמשים בה לגופים צד ג'.

מפתחת האפליקציה בחינם הפופולרית לאנדרואיד (50 מיליון הורדות)  Brightest Flash Light Free, חברת Goldenshores Technologies LLC, הגיעה להסדר פשרה עם נציבות הסחר הפדרלית ה-FTC - Federal Trade Commission בארה"ב, לגבי ההאשמה נגדה, שהתוכנה שלה מספקת מידע מעקב על מיקומי הסמאטרפונים של המשתמשים באפליקציה לגופים צד ג' כמו גופי פרסום ושיווק.

על פי ההסכם, לאחר שהמפתחים עקבו אחר הצרכנים ללא ידיעתם, הם יערכו את השינויים המתבקשים באפליקציה ולא יקבלו קנס. הם גם לא ישלמו פיצוי ללקוחות כי האפליקציה היא בחינם.

האפליקציה לפנס עוררה חשדות של לקוחות, שתהו, למה אפליקציית פנס צריכה להתעניין במיקום המשתמש.

האפליקציה כוללת ציון מיקום של המשתמש וקוד מיוחד המזהה את הסמארטפון בשוק המכשירים הניידים. החברה העבירה לצד שלישי מידע , למרות שאסור היה לה על פי מדיניות הפרטיות בה היא הצהירה, שכל מידע הקשור באפליקציה לא משותף מחוץ לחברה המפתחת. בנוסף, עפ"י ה-FTC, האפליקציה נתנה אמנם לצרכנים אפשרות לדחות את התנאים שלה, אך פותחה כך, שלפני שהלקוחות הספיקו ללחוץ על "קבלה" או "סירוב", האפליקציה כבר מיהרה להעביר את הנתונים לצד ג'.

ה-FTC מבהיר, שאם מפתח רוצה לאסוף ולשתף מיקומים של לקוחות באפליקציה הוא חייב לציין זאת בעת השקתה. כמו כן יבדוק ה-FTC אפליקציות נוספות לנושא המעקב.

אפליקציית פנס לאנדרואיד



 
 
Bookmark and Share