Telecom News - האבאנאנה - חממת הסטארטאפים של רעננה יצאה לדרך עם 25 מיזמים

האבאנאנה - חממת הסטארטאפים של רעננה יצאה לדרך עם 25 מיזמים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האבאנאנה - חממת הסטארטאפים של רעננה יצאה לדרך עם 25 מיזמים
Hubanana - מתחם הסטארטאפים של רעננה מקבל רוח גבית מהעיריה ומצוות מתנדבים ויוצא לדרך עם תכניות שאפתניות, יזמים צעירים ושפע של חברות הייטק מסביב המעוניינות לסייע.
מאת: אבי וייס, 9.12.13, 22:20צוות הניהול של Hubanana

סביב ארוחת בוקר מפנקת במתחם "פארק מסחר ותעשייה רעננה" התכנסו היזמים והמנהלים של חממת האבאנאנה (Hubababa - מיוזמתה של עירית רעננה). מדובר באחד המיזמים השאפתניים החדשים, שנולדו בישראל, בעיר, שמזה שנים רבות, "שואבת לתוכה" ומטפחת חברות היי-טק ומיזמים בשפע.

רואי דינוביץ, ראש מנהלת פארק מסחר ותעשייה רעננה (בתמונה משמאל בצד שמאל): "אני אחראי על כלל העסקים הרשומים בעיריית רעננה, כ- 1,350 עסקים מכל הסוגים, החל מענקים כמו אמדוקס וכלה ביזמים קטנים כמו כאן. במסגרת היחידה בה אני עובד, יש פורומים שונים ובפורום בעלי העסקים הקטנים עלה הרעיון, שנפתח חממה למיזמים ממש בתחילת דרכם. קלטנו את הרעיון והחממה הזו יצאה לדרך לפי כחודש, לאחר חצי שנה של הרצה, בחירת המיזמים והתארגנות. התחלנו עם 10 סטארטאפים ואנו מתרחבים תוך כדי תנועה. כעת סיימנו לבנות את מודל ההפעלה של המקום ומינינו בעלי תפקידים.

הרעיון המרכזי שלנו: עיריית רעננה מעוניינת לתת מקום ובמה לחברות קטנות וסטארטאפים ממש בתחילת דרכם, שישבו בתחום העיר רעננה. הסיבה די ברורה: רעננה היא בין 5 הערים המובילות בישראל בתחום ההיי-טק. יש לנו שפע של חברות היי-טק ועוד חברות מגיעות לעיר כל הזמן, דוגמת קומברס, שהודיעה לנו, שהיא עוברת בקרוב מת"א לרעננה. 

אנו מתכננים לבנות כ-170 אלף מ"ר של בנייה חדשה עבור חברות היי-טק, מתוך מטרה להוביל את עולם ההיי-טק בישראל. בנוסף, אנו בתהליכי דחיפת יוזמה להקמת מלון יוקרתי בעיר רעננה, בהשקעה של כ- 150 מיליון ש"ח, ביוזמת קבוצת פרימה. זאת, כדי לתת מעטפת מלאה של שירותים לעולם ההיי-טק ברעננה. בנוסף, העיריה משקיעה רבות בטיפוח תרבות הפנאי בעיר ויש דחיפה חזקה לפתיחת פאבים, מסעדות, בארים וכיו"ב, כדי שהצעירים של חברות ההיי-טק כאן יבלו ברעננה אחרי שעות העבודה ולא יצטרכו לצאת לערים סביב. יש ברעננה כ- 600 חברות היי-טק וזה אחוז גבוה מאוד מכלל החברות הקיימות בעיר.

בתחום הסטארטאפים, ידוע לנו, שיש בעיר מעל ל-500 סטארטאפיסטים. ידוע לנו על כ-200 חברות סטארטאפ ובנוסף יש הרבה יזמים ממש בתחילת דרכם, עוד לפני הקמת חברה. היות ויש מספרים כאלו מרשימים של יזמים, החלטנו להוביל את התחום ולתת מקום ותמיכה מקיפה לסטאטראפים ברעננה.

מאחר שזה תהליך חדש עבורנו, אנו לומדים ומשתפרים תוך כדי הריצה. החלק החשוב ביותר בעיני אלו שיתופי הפעולה. אנו 'פותחים דלתות' לסטארטאפים להגיע לחברות הגדולות של עולם ההיי-טק הנמצאות ברעננה. אנו גם מעודדים סטארטאפים, שסיימו את פרק השהות שלהם בחממה, להישאר ברעננה ולנהל את העסק שלהם ברעננה. יש כבר 2 סטארטאפים, שהרגישו אחרי חודש, שהם בשלים לצאת החוצה והם פתחו משרדים בעיר רעננה.

אני קורא לכל סטארטאפ לנסות אותנו, כי הקשרים שלנו בעולם ההיי-טק הם מעולים, מה שמוביל לעסקאות והצלחות מאוד מעניינות. אנו בשלבי בניית קהילה של יזמים, התחלנו מאפס וכעת יש כבר לא מעט חברים, שחלקם מראים סימני הצלחה ראשוניים. אנו נרחיב את הפעילות הזו, שתעמוד במרכז היוזמה שלנו לקדם את קהילת הסטארטאפים ברעננה".
עידן מאיר
עידן מאיר, מנהל חממת Hubanana (ויזם בפני עצמו, מייסד משותף ומנכ"ל חברת Zikit) (בתמונה משמאל): "יצאנו לדרך לפני כחודש ואנו כעת עם 25 סטארטאפים העובדים כאן. הפרוייקט הזה מקבל תמיכה ממשרד הכלכלה, מלבד מעיריית רעננה. החוזק שלנו: אנו נותנים בית שלם לסטארטאפים, החל מקורת גג וכלה בתמיכה וסיוע בכל תחום. יש לנו צוות של מנטורים מהשורה הראשונה וכל שבוע אנו מקיימים Meetup עם כ- 50 עד 70 איש בנושאים המקצועיים המעסיקים את הסטארטאפים, עם מיטב אנשי המקצוע בארץ. 

יש לי היום בשורה לסטארטאפים. תוך כחודש נצא עם חבילה חדשה של תמיכה בשווי של כ- 10,000 ש"ח, שתכלול את כל מה שסטארטאפ צריך בצעדיו הראשונים. 

אנו פתוחים לשיתופי פעולה עם גופים הבאים אלינו. ניתן להגיש מועמדות או דרך האתר או ישירות להגיע אלינו. אנו לא מחייבים את היזמים לשבת פיזית במתחם, אבל אנו מצפים, שישתתפו בפעילויות המשותפות שלנו ובאירועים הקהילתיים של קהילת הסטארטאפים, שהתחלנו לטפח. חברות היי-טק מהסביבה כבר החלו לגלות את המקום, החלו לתת חסויות ותמיכה והחלו לגלות עניין במיזמים. יש לנו סטארטאפים בכל השלבים הראשונים של ההתפתחות שלהם, ואנו מנסים לעזור להם בכל דרך אפשרית. הנקודה החשובה ביותר בעיני זה בניית הקהילה, כי אחרי שתקום קהילה דברים רבים ירוצו מעצמם".

משלל הסטארטאפים, שהיו באירוע, אני מביא כאן את סיפורו של סטארטאפ אחד שנכנס ל-Hubanana (דיווחים נוספים יבואו בקרוב):
זיו סגל
זיו סגל, מייסד ומנכ"ל Pixplit (בתמונה משמאל): "בנינו רשת חברתית קריאיטיבית (אפליקציה בחינם לאנדרואיד ולאייפון - PixPlit - Social Photos & Chat), שסביבה בונים קולאז'ים במסגרת חברתית. המיזם מיועד במיוחד לאנשי קריאטיב, אנשים יצירתיים ומפתחים, שמעוניינים לבצע הדמיות כיצד המוצר שלהם נראה כבר בשלבי העיצוב הראשוניים.

מדובר בתהליך של Brain Storming - סיעור מוחות. כל אחד יכול להציג עיצוב או מוצר חדש לקהילה ומתפתח דו-שיח אינטראקטיבי סביב המוצר החדש. למעשה, יוצרים בקהילה קונספטים חדשים של עיצוב ומוצרים.

הגרסאות הראשונות לאייפון ולאנדרואיד שוחררו, וזכינו להצלחה מסחררת מהרגע ששחררנו את הגרסאות הללו לסמארטפונים. תוך זמן מאוד קצר הגענו לכמיליון הורדות. נוצרה מהר מאוד קהילה מאוד תוססת סביב Pixplit.

זכינו ב- 2012 גם בפרס StartTWS ואנו כעת בשלבי גיבוש של מודל עסקי. אנו מפתחים את המודל העסקי בכnה כיוונים ואנו בשלבים מתקדמים של הפיתוח שלו. המטרה שלנו: שכל משתמש יעלה תמונה של קולאז' ויקבל פידבק מיידי מהקהילה, יקבל הצעות, ינהל דו-שיח עד שיגיע למוצר המעוצב המתאים לו, בתהליך אינטראקטיבי עם הקהילה. התשלום יהיה מצד מי שמעלה את התמונה של המוצר שאותו הוא רוצה לעצב". 
מסך Pixplit



 
 
Bookmark and Share