Telecom News - פיתוח וייצור מוצרים בקוד פתוח - מגמה חדשה בעולם

פיתוח וייצור מוצרים בקוד פתוח - מגמה חדשה בעולם

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> פיתוח וייצור מוצרים בקוד פתוח - מגמה חדשה בעולם
לאחר שהקוד הפתוח תפס מקום חשוב בעולם התוכנה ובעולם התקשורת, עוברת גישה זו לתחום פיתוח וייצור מוצרים פיזיים, בין היתר, על בסיס מדפסות תלת-מימד, שנבנות בקוד פתוח. כך עוקפים את עולם הפטנטים והמגבלות של "העולם הישן" ובונים "עולם חדש" חופשי וללא גבולות ומגבלות המאפשר יצירתיות ויזמות.
מאת: אבי וייס, 14.12.13, 21:45מדפסת תלת-מימד

גישה חדשה מתחילה להתפשט בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם, גישה הדוגלת בסיום המונופול של עולם הפטנטים ושאר ההגנות על פיתוח מוצרים, ומציעה גישה של פיתוח מוצרים, מעבדות פיתוח וקווי ייצור, שמבוססים על קוד פתוח לחומרה. במסמך המצ"ב כאן, ניתן לקרא את אוסף המאמרים המצוין שליקט ד"ר Joshua M. Pearce מהטכניון של מישיגן - ארה"ב. את הספר העוסק בנושא הקוד הפתוח בחומרה וכיצד ניתן להוזיל את עלויות הייצור של מוצרים ניתן לרכוש כאן.

 לדברי יוזמי הקוד הפתוח לחומרה, הבסיס לקוד פתוח בחומרה הוא "חופש המידע". זה יביא לדבריהם למהפכה צרכנית ענקית ויוריד את מחירי המוצרים בצורה דרסטית. זה יחסל את המונופוליזם בכל תחום ובכל מקום.

לצורך קידום התחום הוקם ארגון בינלאומי בשם: Open Source Hardware Association, כשאנשי אקדמיה, סטודנטים, יזמים וחוקרים הם, מדרך הטבע, המובילים של היוזמה חדשה הזו.

ההתפתחות של עולם החומרה והייצור בדגש על מדפסות תלת-מימד (3D) היא בסיס ליכולת של היזמים להצליח ביוזמת הקוד הפתוח בחומרה, לפיתוח וייצור מוצרים מהר ובזול. במאמר מודגם כיצד במדפסות תלת-מימד, שמחירן כאלף דולרים ומטה, ניתן לייצר מוצרים ומכשירים עבור המעבדות באוניברסיטה \ טכניון בעלויות שהם עשירית מעלות של אותם מוצרים, אם היו רוכשים אותם בשוק, מיצרני החומרה המקובלים.

מספר שפות ייצור בקוד פתוח כבר נמצאות בשימוש ובראשן שפה בשם FOSS וסביבה קם עולם שלם של מפתחים ב-FOSS. הנגזרת של FOSS היא: Free and open-source hardware - FOSH, כשסביבה מתחילות להיבנות קהילות של מפתחים ויצרנים. אחד הקהילות הבולטות היא קהילת RepRap, קהילה מאוד פעילה של כמה אלפי חברים ברחבי העולם, שמפתחת ומייצרת ציוד למעבדות המחקר באוניברסיטאות ולחברות הזנק בכל רחבי העולם.

RepRap אינה יחידה בתחום הקוד הפתוח בחומרה. יש עוד שפות קוד פתוח לחומרה ויש עוד קבוצות לא קטנות של מפתחים ויצרנים, קבוצות המתחילות לצבור תאוצה וחברים בחודשים האחרונים. באתר Thingiverse ניתן לראות מוצרים לא מעטים, שנבנו ונבנים בקוד פתוח לחומרה במדפסות תלת-מימד. רק באתר זה יש מעל ל-100 אלף מודלים של מוצרים, מודלים שהועלו ע"י חברי הקהילה לאתר והם לשימוש חופשי ע"י כל חבר בקהילה הזו. אין ספק, שמדובר בתופעה מאוד מעניינת וחיובית להתפתחות עולם היזמות והקוד הפתוח, עם כיוונים מבטיחים לשינוי עולם הפיתוח והייצור של מוצרים בעשור הקרוב. 



 
 
Bookmark and Share