Telecom News - החיפושים המובילים של הישראלים בגוגל ב-2013

החיפושים המובילים של הישראלים בגוגל ב-2013

דף הבית >> דעות ומחקרים >> אנליסטים >> החיפושים המובילים של הישראלים בגוגל ב-2013
 החיפושים המובילים של הישראלים בגוגל ב-2013
 מאת: מערכת Telecom News, 17.12.13, 17:12שאילתות גוגל בעולם
 
מה היו התופעות שעיצבו את השנה? אחרי איזה סלב עקבו הכי הרבה בשניים עשר החודשים האחרונים? איזו תוכנית טלוויזיה הגיעה לראש טבלת העניין?

גוגל מכריזה היום על תוצאות סיכום השנה שלה, ה-Zeitgeist (רוח הזמן בגרמנית), מבט על 2013 דרך העיניים של הרשת. הסיכום מציע פרספקטיבה ייחודית על האירועים הבולטים והטרנדים החמים ביותר השנה בהתבסס על החיפושים, שבוצעו בישראל, כמו גם חיפושים גלובליים, שבוצעו ביותר מ-70 מדינות.
 
האח הגדול, המירוץ למיליון ואריק איינשטיין נמצאים בראש רשימת החיפושים החמים של ישראל ב-2013. החיפושים מראים את הגידול בהתעניינות בתוכניות ריאליטי על נגזרותיהן השונות, המתמודדים, השופטים והכוכבים שיצאו מהם. זו היתה גם שנה בה נפרדנו באופן פתאומי מגיבורי תרבות וכוכבים מישראל והעולם והרשת הגיבה אליהם בהתאם.  
 
מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, יוון ואפריקה: "ההארלם שייק, חיסון הפוליו ונחיל הארבה, שנחת בישראל השנה, אלו היו התופעות, שסיקרנו את הגולשים ברשת. אלו תוצאות הבולטות של מיליארדי שאילתות, שהם שאלו והתעניינו בהן לאורך השנה. זו השנה ה-13 שגוגל מוציאה את סיכום השנה שלה ואנחנו מזמינים את כולם להשתמש בכלים האלו לגלות את הטרנדים החמים, התופעות והאנשים לאורך כל השנה".
 
גוגל מבחינה בין שני סוגי רשימות:

"החיפושים החמים" (trending) - המילים "החמות", שסביבן היתה עלייה משמעותית בחיפושים על פני פרקי זמן מסויימים לאורך השנה החולפת.

"הביטויים הכי מחופשים" (most searched)  - המילים שהיקף החיפושים סביבם היה הגבוה ביותר בשנת 2013
 
עשרת החיפושים החמים בישראל:
1.    האח הגדול
2.    המירוץ למיליון
3.    אריק איינשטיין
4.    עלי אקספרס
5.    ספי ריבלין
6.    הרווק
7.    אקס פקטור
8.    הבורר עונה 4
9.    הדקה ה-90
10.  הכוכב הבא
 
עשר התופעות החמות של 2013:
1.    הארלם שייק
2.    חיסון פוליו
3.    ארבה
4.    קנדי קראש
5.    גמבה סטייל
6.    פורמולה 1 ירושלים
7.    תוצאות הבחירות
8.    הרצח בבר נוער
9.    קופיקס
10.  הזמר המפורסם
 
 
עשרת הגברים הישראלים:
1.    אריק איינשטיין
2.    ספי ריבלין
3.    עומרי חיון
4.    הרב עובדיה יוסף
5.    עמנואל רוזן
6.    נפתלי בנט
7.    אמנון יצחק
8.    גבריאל בלחסן
9.    רוני מיילי
10.  גילי מיילי
 
עשר הנשים הישראליות:
1.    אור דניאל
2.    סימה אליהו
3.    שלי יחימוביץ
4.    איילת שקד
5.    טהוניה רובל
6.    פאולינה אלברשטיין
7.    קרין בן גלים
8.    לינה מחול
9.    דבורה עומר
10.  גאולה אבן
 
 
הפוליטיקאים הישראלים:
1.    נפתלי בנט
2.    שלי יחימוביץ
3.    איילת שקד
4.    אלדד יניב
5.    רות קלדרון
6.    אורית סטרוק
7.    שי פירון
8.    ציפי חוטובלי
9.    מרב מיכאלי
10.  עדי קול
 
תופעות דיגיטל:
  1. עומרי חיון
  2. חן טל
  3. הארלם שייק
  4. גנגם סטייל
  5. קנדי קראש
  6. גמבה סטייל
  7. שבוע הכפילים
  8. google nose
  9. לפידומטר
  10. ביטקוין
קניות אונליין:
  1. aliexpress
  2. next direct
  3. עדיקה
  4. buy2usa
  5. mysupermarket
  6. stopshop
  7. 1item
  8. black friday 2013
  9. מאמיביי
  10. שופרסל אונליין
מובייל:
  1. iphone 5s
  2. galaxy s4
  3. nexus 5
  4. nexus 4
  5. iphone 5c
  6. htc one
  7. iphone 6
  8. moto x
  9. nokia lumia 920
  10. galaxy s2

להלן רשימת "הביטוים הכי מחופשים" (most searched)  - המילים שהיקף החיפושים סביבם היה הגבוה ביותר בשנת 2013:
 
הגברים הישראלים:
  1. איל גולן
  2. עומרי חיון
  3. אריק אינשטיין
  4. דודו אהרון
  5. ספי ריבלין
  6. יאיר לפיד
  7. הרב עובדיה יוסף
  8. משה פרץ
  9. עידן רייכל
  10. עומר אדם
 
הנשים הכי מחופשות:
  1. בר רפאלי
  2. אור דניאל
  3. שרית חדד
  4. עדי הימלבלוי
  5. אילנית לוי
  6. טהוניה
  7. גל גדות
  8. דנה פרידר
  9. גאולה אבן
  10. שלי יחימוביץ
רשימת החיפושים המלאה של ישראל ב-2013 נמצאת – כאן וגם תובנות לנושאים, שתפסו את תשומת הלב העולמית ב-2013, ומושגי חיפוש מובילים של למעלה מ-50 מדינות החל מיעדי התיירות הכי מחופשים בברזיל, הסלבס החמים באוסטרליה, הספורטאים האולימפים הבולטים במצרים ועד הגאדג'טים הטכנולוגים הכי חמים ביפן וכל מה שביניהם.
 
עשרת החיפושים החמים בעולם:
1.    נלסון מנדלה
2.    פול ווקר
3.    iPhone 5s
4.    קורי מונטית'
5.    הארלם שייק
6.    מרתון בוסטון
7.    התינוק המלכותי
8.    Samsung Galaxy s4
9.    פלייסטיישן 4
10.  צפון קוריאה

 
איך עובד ה-Zeitgeist?
גוגל מגלה את ה-Zeitgeist של האינטרנט (רוח הזמן בגרמנית) ע"י בדיקת מיליארדי שאילתות המתקבלות בכל שנה. בנוסף לסיכום השנתי, שמאיר את הטרנדים הבולטים של 2013, יש גם מספר כלים הנותנים תובנות על החיפוש בעבר ובהווה, בעולם ובארץ. אי אפשר להשתמש בכלים של גוגל Zeitgeist כדי לזהות משתמשים אינדיוודואלים מכיוון שהם נסמכים על ספירה אנונימית ומצטברת של כמה פעמים התרחשה שאילתה מסוימת לאורך זמן. הכלים האלו זמינים כל השנה ואפשר לשחק בהם, לחקור וללמוד מהם – כאן.  
 



 
 
Bookmark and Share