Telecom News - מי הבעלים של ארנק הביטקוין הגדול ביותר?

מי הבעלים של ארנק הביטקוין הגדול ביותר?

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> מי הבעלים של ארנק הביטקוין הגדול ביותר?
מי הבעלים של ארנק הביטקוין הגדול ביותר?
מאת: מערכת Telecom News, 18.12.13, 18:32

לנוכח הסערות העוברות לאחרונה על הביטקוין, העלייה המטאורית לאורך השנה וההתרסקות המתרחשת עתה, מעניין מאד לדעת מי מחזיק כיום בארנק ביטקוין המכיל את כמות הביטקוין הגדולה ביותר. זהותו ידועה.

מי הבעלים של ארנק הביטקוין הגדול ביותר? התשובה: ה-FBI - ממשלת ארה"ב.

בספטמבר השנה סגר ה-FBI את אתר ממכר הסמים SilkRoad, והחל להחרים ולתפוס ביטקוין השייך למפעילו של האתר המכונה Dread Pirate Roberts - אמריקאי בשם Ross Ulbricht.  פעולת סגירת "דרך המשי" הובילה לעלייתו של נושא הביטקוין על סדר היום הציבורי ולדיונים על עתידו. אולם, לפעולה זו היה אפקט לוואי נסתר: היא הפכה את ה-FBI לבעליו של ארנק הביטקוין הגדול בעולם.

ה-FBI שולט כרגע על:

1) למעלה מ-144,000 ביטקוין מכתובת ביטקוין שהייתה שייכת לאתר לממכר הסמים. בשעת כתיבת שורות אלו, כאשר היום הערך של הביטקוין צנח לשפל של 455 דולרים לביטקוין בבורסת Mt.Gox, הרי הערך היום של הביטקוין הללו הוא: 65,520,000 מיליון דולרים.

2) בכתובת אחרת, ראו -כאן, מצויים כספים של אתר SilkRoad, שנתפסו קודם לתפיסה של ה-144,000 ביטקוין. המדובר ב-30,000 ביטקוין, שערכם בזמן כתיבת שורות אלו מגיע ל-13,650,000 דולרים.

כלומר, ה-FBI מחזיק בארנק ביטקוין בערך שנע כרגע סביב 80 מיליון דולרים, ערך שהיה כ-195 מיליון דולרים כשהביטקוין היה בשיאו.

ה-FBI נמצא גבוה בהרבה בהשוואה לתאומים Winklevoss, שהודיעו ביולי השנה, שהם מחזיקים ב-1% מכל הביטקוין במחזור (יש במחזור 12 מיליון ביטקוין).

בעולם המוזר של הביטקוין, קשה לומר דברים בוודאות. אך ניתן לומר בבטחה, שיש כרגע שחקנים חדשים בעולם הביטקוין.

מרבית משקיעי הביטקוין מפזרים את השקעותיהם על פני כמה כתובות ביטקוין אפילו כתובות רבות, כדי להבטיח, שלא יאבדו הכל אם תתרחש פריצת האקרים או גנבה, כפי שקרה באתרים במדינות שונות. קל למשתמש לעקוב אחר כתובת ביטקוין אחת אך מסתבר שזה מסוכן.

בשנה האחרונה חל גידול במספר האנשים המחזיקים ביטקוין. עם זאת, מספרם בעולם נמוך מכרבע מיליון בני אדם. היום יש 246,377 כתובות ביטקוין עם לפחות 1 ביטקוין בתוכן. לרבים יש כמה כתובות ביטקוין. לפני שנה עמד מספר הכתובות על 159,916.

למרות שאנשים מניחים, שכתובות הביטקוין "העשירות" מוחזקות ע"י אלה ש"נכנסו למשחק מוקדם" כאשר היה קל יותר לבצע כריית ביטקוין ולצבור אותו, הרי הפרופילים של 10 הכתובות בפסגה לא תואמות לזאת למעט כתובת אחת. השאר מתאימות לפרופילים של "מתעשרים חדשים", שצברו ביטקוין לא ממקורות כריה. 

בעלי כתובות הביטקוין הללו לא מזוהים. עם זאת, הן כוללות ארנק ביטקוין של אדם, שרבים היו מעוניינים מאד לדעת את זהותו: גנב ה-96,000 ביטקוין של האתר לממכר סמים SheepMarketPlace. ניתן לראות את ארנק הביטקוין שלו - כאן, כאשר נשאר בו כרגע 83,000 ביטקוין.

עדכון 23.12.13, 15:52: Ross Ulbricht מאשים את ממשלת ארה"ב בשוד של ביטקוין השייך לו, ושהוא הבעלים האמיתיים של 173,000 ביטקוין שגנבה ממנו ממשלת ארה"ב לאחר שה-FBI סגר את אתר "דרך המשי".  Ross, שכינויו היה Dread Pirate Roberts, טוען, שהפיראטית האמיתית היא ממשלת ארה"ב.



 



 
 
Bookmark and Share