Telecom News - הסטארטאפ MobileOCT זכה ב- 100 אלף $ בתחרות "נאום המעלית" בעזריאלי

הסטארטאפ MobileOCT זכה ב- 100 אלף $ בתחרות "נאום המעלית" בעזריאלי

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ MobileOCT זכה ב- 100 אלף $ בתחרות "נאום המעלית" בעזריאלי
באירוע הסטארטאפים הגדול של השנה, שהתקיים אמש במגדל העגול של עזריאלי, זכה הסטארט-אפ MobileOCT (לזיהוי סרטן במאצעות הסמארטפון) בפרס של 100 אלף דולרים. מאה סטארטאפים התחרו ב- Elevator Pitch, במעלית בין קומה 0 לקומה 29 במגדל עזריאלי (נמשך 40 שניות), 9 הגיעו לגמר ומתוכם חבר השופטים הבינלאומי בחר את הזוכה באירוע שכולו בידור וכסף גם יחד. 
מאת: אבי וייס, 19.12.13, 01:20הזוכה בפרס עם הצ'ק

ראשונים לדווח: פיליפה (פיל) טליו נחשף כאן עם הרעיון שלו כשהגיע מקנדה לישראל לארגן את תחרות ה- Pitch Elevator במגדל העגול בעזריאל ת"א, במסגרת ה- Elevator World Tour, שהוא יזם, ורבים הרימו גבה למשמע הרעיון הזה.

אולם, אמש הרעיון מומש בהצלחה רבה במגדלי עזריאלי בקומה ה- 29 באירוע הסטארטאפים הגדול והמבריק ביותר של השנה. מנכ"ל MobileOCT (אריאל בארי, בתמונה) יכול היה להתגאות בצ'ק שהוענק לו בסך 100 אלף דולרים, כפרס ראשון (לא תמורת אחוזים בחברה, פשוט פרס כספי). 

רון חולדאי, ראש העיר ת"א: "אני כראש עיר עושה כל מה שניתן כדי שתל-אביב תהיה העיר המתאימה ביותר להתפתחות סטארטאפים. אנו פותחים בשנה הקרובה עוד חללים מוכנים לקליטת סטארטאפים, מעבר למה שכבר פתחנו. פיזרנו WiFi חופשי ברחבי העיר כדי שכל אחד יוכל לגלוש במרחב הציבורי. אנו גם מאמצים בת"א גופי השקעה זרים הרוצים לקדם סטארטאפים ישראלים. אני מאוד אוהב את הרעיון של התחרות הזו ומאחל הצלחה לכל היזמים". 
פיל טליו
פיליפה טליו (בתמונה), מייסד מנכ"ל ומפיק International Startup Festival and Elevator World Tour: "כשהתחלתי במסע הזה, אמרו לי, שבתל אביב יש כל הזמן אירועים לסטארטאפים והרעיון שלי לא יצליח. אבל, המציאות הוכיחה אחרת. 100 סטארטאפים מתחרים היום על הפרס. בחרנו את 100 החברות הללו מכלל מאות רבות של חברות סטארט-אפ, שנרשמו לתחרות. בנוסף, אספנו כאן מאות משקיעים ומאות אורחים אחרים, מכל הקשת המקיפה את עולם הסטארטאפים. זכינו לחשיפה אדירה עוד לפני האירוע בכל העולם. כל זה מוכיח, שהצלחנו עוד לפני שהתחלנו.

הצלחנו לאסוף 100 אלף דולרים מ-10 משקיעים שכל אחד תרם עשרת אלפים דולרים, משקיעים שהסתכנו בהשקעה של כספם ללא כל מחויבות כלפיהם, לסטארטאפ שיזכה וייבחר ע"י צוות שופטים רחב, שהבאנו מהעולם ומישראל, שופטים מקצועיים בעולם הסטארטאפים ובעלי נסיון ובלתי תלויים בי. אני מאחל הצלחה לכל הסטארטאפים, גם לאלו, שלא יזכו היום לחשיפה. אני מקווה לחזור על התחרות הזו גם בשנה הבאה".

הסטאטאפים שעלו לגמר:
א. Bublic
להמרת אתרים לשפות זרות (לכל שפה).
ב. DOVe - להעברת מידע על הקול בסמארטפונים. טוב גם לתשלומים באמצעות קול.
ג. FitFully - בונים מודל של נעליים של כל אחד ע"י צילום הנעליים בסמארטפון, מה שמאפשר רכישה של נעליים מותאמות אישית לרוכש.
ד. Oggii - עוסקים בזיהוי התנהגות כלבים וזיהוי מחלות כלבים במכשיר הנתלה על צוואר הכלב. 
ה. Passion Ant - למסחר אלקטרוני P2P בין אתרים לתחום התוכן. 
ו. PushPick - רשת חברתית תלוית מיקום למרחק של עד 6 ק"מ, לשיתוף תמונות ופעילויות נוספות במרחב נתון.
ז. Take & Make - שוק של "עשה זאת בעצמך" מבוסס וידיאו ע"י נשים המומחיות בתחומים המבוקשים ע"י צעירות.
ח. Inpriss - משנים את צורת המגע עם מסך המגע, ע"י שימוש בכל האצבעות.
ט. MobileOCT - הופכים את מכשיר הסלולר למכשיר לסריקה לזיהוי סרטן.

הזוכה: MobileOCT.
בתמונה: פיליפו טליו 
מעניק את הצ'ק של 100 אלף דולרים למייסד ומנכ"ל MobileOCT - אריאל בארי:
מסירת הפרס

בשולי הדברים נדווח על קוריוז קטן סביב המעליות. בתחרות הזו היה סטארטאפ אחד, שלקח את התחרות הזו מאוד ברצינות, והגיע להתאמן במעליות של המגדל העגול בעזריאלי יום לפני התחרות. מדובר בסטארטאפ Adapstar ,שמפתח משחקים בהם משתתפים דמויות של סלבריטאים. הבעיה: המעליות הללו חסומות בשגרה למי שלא עובד במגדל העגול והשומרים לא מרשים לעבור את המחסום בכניסה.

הסטארטאפיסטים הצעירים לא התייאשו מכך שמנהל הבניין לא הסכים להכניס אותם לבניין, ופנו לפיליפו לעזרה. ואכן הוא פנה למנכ"ל מגדלי עזריאלי, שפתח עבורם את הדרך למעליות. פיליפו ציין, שהם היו הסטארטאפ היחיד מכלל 100 הסטארטאפים המתחרים, שהגיע להתאמן במעליות קודם לתחרות. אכן, לא מדובר במשימה קלה. תוך 40 שניות (זה הזמן שהמעליות עולות מקומה 0 לקומה 29), צריך לשכנע את צוות השופטים העולה עם היזמים במעלית (וסביבם צוות הסרטה), שהסטארטאפ שלך מציע רעיון, ששווה לעלות איתו לגמר. בכל מקרה, התרגול המוקדם לא עזר (הפעם) ליזמים הללו לעלות לגמר...

בתמונה: צוות היזמים של Adapstar, משמאל: עמוס פלד - מנכ"ל, ברק רוטקוסקי - COO, עודד לוי - Art Director:
יזמי Adapstar



 
 
Bookmark and Share