Telecom News - הבדיחה של שר התקשורת בטיפול בעלויות הנדידה

הבדיחה של שר התקשורת בטיפול בעלויות הנדידה

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הבדיחה של שר התקשורת בטיפול בעלויות הנדידה
שר התקשורת גלעד ארדן, שסוף סוף חזר משבדיה (ואולי מעוד מקומות בילוי), שחרר בדיחה לתקשורת על הוזלת מחירי הנדידה בעת שיוצאים לחו"ל עם מכשיר הסלולר. ברור, שאין לשר שום מושג אודות מחירי הנדידה ומה רגולטורים בעולם עושים כדי להוריד אותם. הוזלה - לא תהיה, בוודאי לא בגלל ההודעה המצחיקה הזו. 
מאת: אבי וייס, 19.12.13, 09:30גלעד ארדן

ניתוח: שר התקשורת גלעד ארדן רוצה להזכיר לציבור, שהוא חזר לארץ (כאילו, ששכחו כבר את סופת השלגים בשבוע שעבר, שבה הוא נעלם, כנראה בשבדיה ואולי אף במדינות אחרות), ופרסם הודעה לציבור, שנביא אותה מיד בהמשך.  ברור, שאין לשר גלעד ארדן שום צל של מושג מה זה "מחירי נדידה" - Roaming ואיך מטפלים בהם, ולכן שחרר את ההודעה הזו לציבור, שהיא בדיחה על חשבון הציבור, שלא יקבל הוזלה של אפילו סנט אחד במחירי הנדידה שלו בחברות הסלולר בישראל בעת שהוא יוצא לחו"ל. התרומה היחידה של ההודעה הזו היא בזבוז שטח בדיסק הקשיח של משרד התקשורת באתר אינטרנט מיושן ולא מעודכן, ובזבוז נייר עליו מודפסת הודעה זו, שממחזרת דברים ישנים ושוליים, נייר שממילא נזרק לפח, כי אין בו שום בשורה ושום תועלת לאיש (מלבד לכמה פקידים העוסקים בניירת הזו). 

הודעת השר מאמש (כלשונה):

שר התקשורת, גלעד ארדן, החליט לשים קץ לתופעת ה -Bill Shock הנגרמת כתוצאה מגבייה מופרזת בעבור שירותי גלישה סלולרית בחו"ל.

כצעד ראשון, ברירת המחדל תתהפך ומנוי, שלא ביקש באופן מפורש שמכשיר הטלפון הסלולרי שלו יהיה פתוח לגלישה בחו"ל, מכשירו ייחסם כדי למנוע חיוב יתר.

בנוסף לכך, בהנחיית השר ארדן, יוצא המשרד למהלך משלים, שמטרתו הוזלת מחירי השיחות וחבילות הגלישה בחו"ל, וזאת, בין השאר, ע"י בחינת העלויות והמחירים בשוק ושקילת התערבות ופיקוח על מחירי הגלישה והשיחות.

משרד התקשורת אף יבחן את פתיחת שוק הנדידה לתחרות.

השר ארדן: " זהו צעד ראשון בכדי למנוע את החיובים המופקעים על שירותי גלישה בחו"ל, לעיתים אף ללא ידיעה והבנה של המנוי לסכומים אותם יידרש לשלם"

שר התקשורת גלעד ארדן הורה על תיקון רישיונות חברות הסלולר במגמה להסדיר את סוגיית שירותי הנדידה בחו"ל, שגורמת לחיובים של אלפי שקלים מישראלים אשר יצאו לחו"ל וצרכו שירותי גלישה סלולארית. מהלך זה מגיע בהמשך לשימוע שפרסם משרד התקשורת (התיקון ייכנס לתוקפו ב 18/2/2014).

זוהי סוגיה צרכנית כאובה היות וגלישה סלולרית בחו"ל מתבצעת גם ללא הסכמה מפורשת , ולעיתים אף באופן לא רצוני, בתעריפים יקרים מאד, וזאת מבלי שהמנוי מודע לכך. ולכן הנחה השר כבר לפני מספר חודשים לסיים את השימוע כדי למנוע את חיובי היתר.

במסגרת האסדרה הוחלט כי החברה הסלולרית תחויב לחסום, ללא תשלום, את הגישה לשירות גלישה לכל מנוי, מיד עם הגעתו לחו"ל, אלא אם למנוי יש תכנית במדינת היעד הכוללת שירות גלישה, או שהמנוי ביקש לאפשר לו באופן קבוע את הגישה לשירות גלישה. במקביל, מיד עם הגעתו לחו"ל של מנוי, שאין לו תכנית או חבילה בתוקף, תשלח אליו החברה מסרון (למנוי שביקש באמצעות "טופס הגישה לשירותים" להיות נגיש לשירות גלישה). המסרון יכלול מידע בדבר האפשרות לחסום את שירות הגלישה באמצעות שינוי הגדרות המכשיר או באמצעות פנייה למוקד הפניות הטלפוני של החברה.

צעד חשוב נוסף עליו הוחלט, הוא חיוב החברה הסלולרית לשלוח, ללא תשלום, מסרון למנוי שרכש חבילת שירות נדידה בינלאומית, ברגע שהוא מנצל 75%, 90% ו-100%, מהחבילה, ובו יצוין שיעור ניצול החבילה ומועד עריכת חישוב הניצול.

כצעד מגביר שקיפות, החברה תציין את פרטי עסקת ה"מכר מרחוק" בחשבון הטלפון העוקב למועד ביצוע העסקה, ותיידע את מנוייה בחשבון הטלפון העוקב למועד החתימה בדבר אפשרותם להיחסם לשירות גלישה סלולרית בחו"ל.

כמו כן, המשרד חייב את החברות לאפשר לכל מנוי הנמצא בחו"ל להתקשר אל המוקד החברה ללא תשלום.

משרד התקשורת אף ייבחן את פתיחת שוק הנדידה בחו"ל לתחרות בין כלל המפעילים .לשם כך תתבצע הפרדה בין שירות הנדידה לחו"ל לבין השירותים שהמנוי מקבל מהמפעיל הסלולרי שלו בארץ, כך יוכל הצרכן לקבל שירותי נדידה בחו"ל מכל חברה סלולרית, ללא קשר לחברה בה הוא מנוי בישראל.

המסמך המלא נמצא באתר האינטרנט של משרד התקשורת בכתובת www.moc.gov.il במדור "מה חדש".

אפילוג: כמה שלא ניסיתי לחפש באתר משרד התקשורת (נכון ל- 20.12.13, שתי יממות לאחר פרסום הודעת השר כמפורט כאן) וגם חיפשתי בגוגל, אין באתר המשרד או בכל מקום אחר שום "מסמך מלא", ככתוב בהודעת השר בשורה האחרונה. כנראה שאין קשר בין יד ימין ליד שמאל של כבוד השר גלעד ארדן. אין ספק שמדובר במסמך מבולבל ומיותר שהוצא ע"י אנשים מבולבלים שלא מחוברים לשום מציאות. פשוט "שיטוט בחלל היקום הריק", ללא כיוון וללא מטרה, מיחזור החלטות בירוקרטיות מיותרות קודמות, מלווה בשפע שלחלומות, עם אפס ביצועים. והחמור מכל: זה חלק מתופעת השימועים וההחלטות שנעשים במשרד התקשורת ללא התייעצות עם הציבור או נציגיו המוסמכים. מקשיבים רק לטייקונים, בעלי ההון, בעלי העניין ועושי דברם. 




 
 
Bookmark and Share