Telecom News - משרד התקשורת רוצה לחסל את סיפמי - גלי-פון ואת התחרות ב-VoC

משרד התקשורת רוצה לחסל את סיפמי - גלי-פון ואת התחרות ב-VoC

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> משרד התקשורת רוצה לחסל את סיפמי - גלי-פון ואת התחרות ב-VoC
בלעדי: משרד התקשורת מאיים על סיפמי (בבעלות וניהול של אביגדור טמיר - בתמונה) בגלל שיש לה 13,000 לקוחות בעוד שאישור הניסוי שלה (שנמשך כבר שנים רבות) מתיר לה לספק שירות ל-8,500 לקוחות. את רישיון ה-MVNO שלה סיפמי אינה יכולה לממש, בגלל רגולציה עקומה ובלתי מתקבלת על הדעת. 
מאת: אבי וייס, 28.12.13, 21:00מנכ"ל סיפמי

חברת סיפמי מקריית מוצקין, שניסתה (ביחד עם Free Telecom, שבינתיים נעלמה מהמפה) ליצור תחרות בשוק הסלולר באמצעות שירות VoC (ר"ת: Voice over Cellular) נתקלה בכוונה של משרד התקשורת לחסל את התחרות בסלולר (זו  המדיניות הברורה של גלעד ארדן, מהרגע שקיבל על עצמו את תפקיד שר התקשורת. הוא דואג "לכסח" כל רפורמה של קודמו בתפקיד, משה כחלון). 

אביגדור טמיר, מנכ"ל סיפמי (בתמונה), קיבל מכתב התראה ממשרד התקשורת (המכתב והתגובה עליו מצויים בסוף הכתבה), התראה על כך, שהוא הפר את הוראות הרישיון שלו, בכך שהוא נותן שירות ל-13 אלף לקוחות במקום ל-8.5 אלף לקוחות. מי שהסיפור הזה נשמע לו לקוח מהספר "סיפורי פוגי", או אולי מדף הפייסבוק של גלעד ארדן, יש לי חדשות עבורו: מדובר בסיפור אמיתי לגמרי. משרד התקשורת לא רוצה ש-13 אלף לקוחות בישראל יקבלו סלולר בזול מסיפמי. 

לסיפמי יש רישיון לניסוי שיווקי ב-VoC בתוקף עד סוף 2013, כשבכל שנה (מאז 2009) מאריכים את תוקפו בעוד שנה, משום שמשרד התקשורת אינו יודע איך להתמודד עם השירות הזה. מצד שני, לאביגדור טמיר יש רישיון ל- NVNO, אותו קיבל ב-2011 ממשרד התקשורת, תחת השם "גלי-פון". אבל, אביגדור טמיר אינו יכול לממש את הרישיון הזה ולתת שירות סלולרי ללקוחותיו, משום ששירות VoC הוגדר ע"י משרד התקשורת, תוך כניעה מחפירה לטייקונים של חברות הסלולר הגדולות, כ"שירות קווי", שדורש רישיון קווי ולא סלולרי. רישיון "מפ"א" או "מפ"א ייחודי" לתחום הקווי זה רישיון מאוד כבד ויקר להחריד, עם מספרי קידומת קווית ולא סלולרית ותנאים של מפעיל קווי ולא מפעיל MVNO.

אני די בטוח, שאיש מהקוראים לא מצליח להבין מדוע שירות VoC על מכשירי הסלולר באפליקציה סלולרית (ב- iOS ובאנדרואיד) הוא שירות קווי ושאי אפשר לספק שירות כזה תחת רישיון MVNO. גם אני לא מבין זאת. כך, טמיר אביגדור נתקע מצד אחד עם רישיון MVNO, שאינו יכול לממש אותו, ומצד שני עם רישיון זמני ל-VoC, שהוא מפר (לכאורה) את תנאיו וצפוי לאבד את רישיונו. 

יתרה מכך, בעבר, סלקום חסמה את סיפמי, ומשרד התקשורת לא עשה דבר עם ההתנכלות הזו לשירותיה (גם פרי טלקום סבלה מאותה תופעה, התנהגות בלתי חוקית, שגם כן עברה ללא כל סנקציות מצד משרד התקשורת, די ברור למה).

בנוסף, שר התקשורת (הקודם) דחה את בקשת סיפמי להתערב בקביעת "מחירי המעבר" על רשתות הסלולר הגדולות, כספק MVNO. המחירים, שאביגדור טמיר דרש אז, הם המחירים של היום, בגלל התפתחות התחרות בשוק. אולם, בזמנו, שר התקשורת באמצעות מנכ"ל משרדו טען, שהמחירים של חברות הסלולר הם הגיוניים... כך, סיפמי נדחקה לפינה של שירותי VoC זולים בסמארטפונים וצברה בשקט לקוחות מרוצים בהיקף ממש לא גדול. אולם, גם זה מפריע לטייקונים ולבעלי התפקידים המשרתים אינטרסים מאוד מוזרים במשרד התקשורת. 

בעבר חשפתי, שיש במשרד התקשורת כמה "חפרפרות", שמייצגות, למעשה, את חברות הסלולר הגדולות במקום את האינטרס הציבורי. רוב ה"חפרפרות" הללו סיימו את תפקידן ופרשו. אולם, ציינתי, שמלאי "החפרפרות" לא נגמר. בקרוב אחשוף את הכיסוי והחיפוי, שנותנים שר התקשורת הנוכחי (גלעד ארדן) ומנכ"ל משרדו (אבי ברגר), לגבי אחד מבעלי התפקידים הבכירים ביותר של המשרד וכיצד הם מתעלמים ממה שהגיע לידי (והועבר לטיפולם) ומנסים "לטייח" את הפרשה ו"למרוח" אותי בסיפורי מעשיות ו"טשטוש עקבות". כדי למנוע אי הבנות מצד קוראים סקרנים, לא מדובר בסיפור הוותיק של סמנכ"ל בכיר פיקוח דואר, שיש צו איסור פרסום על הפרשה שלו, מזה כמה שנים. גם לא מדובר בחשיפה שנוגעת ליועצת המשפטית הקודמת של המשרד (שטוענת במשטרה שיש איזה "עבריין" שמתנכל לה), כפי שחשפתי כאן. זה סיפור טרי וחדש לגמרי, שממחיש כיצד צמרת משרד התקשורת הנוכחית שבויה באינטרסים מאוד מוזרים וחמורים ביותר מבחינה ציבורית. רמז קטן ולא מספיק ברור: תגלו מי חיבר בפועל את הנייר ההזוי ש-VoC זה שירות קווי ולא סלולרי. בד"כ לשאלות קשות יש תשובות די פשוטות. 

כך, סיפמי נקלעה למצב בו צמרת משרד תקשורת הנוכחית מעוניינת לחסל את התחרות הקטנה שנוצרה בתחום ה-VoC, מול חברות הסלולר הקיימות בישראל. את תגובת משרד התקשורת לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. די ברור למה. 

צילום: פניית משרד התקשורת לסיפמי ותגובת מנכ"ל סיפמי (לחיצה על הצילום מגדילה אותו):


 



 
 
Bookmark and Share