Telecom News - הפתעות בעולם השרתים-מיקרוסופט התחזקה ואמזון נחלשה מול מתחרה חדשה

הפתעות בעולם השרתים-מיקרוסופט התחזקה ואמזון נחלשה מול מתחרה חדשה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> הפתעות בעולם השרתים-מיקרוסופט התחזקה ואמזון נחלשה מול מתחרה חדשה
ניתוח חדש של Netcraft לתחילת ינואר 2014 בדק מעל ל-800 מיליון שרתים ומצא כמה מגמות מעניינות: מיקרוסופט הפסיקה לצנוח ויש לה אפילו עלייה קטנה, יחד עם זאת, הקוד הפתוח עדיין מוביל. את אמזון כספקית הענן הגדולה בעולם השרתים מחליפה DigitalOcean.
מאת: מערכת Telecom News , 6.1.14, 23:30

אתר Netcraft מבצע מזה שנים Data Mining על כל מה שקיים ברשת האינטרנט העולמית. בין היתר, הוא בודק כל הזמן את כל השרתים, שניתן למצא להם מספר IP, ובודק מה מערכת ההפעלה (ועוד כמה פרמטרים גלויים) יש על השרת הנבדק. בינואר 2013 היו לפי הבדיקות של Netcraft כ-630 מיליון שרתים בעולם, ובינואר 2014 הם מצאו 861 מיליון שרתים, גידול יפה של 37% לשנה, כשאת חלקו של הגידול ניתן להסביר על רקע הגידול בהיקף שרתים וירטואליים והגדלת כמות ה-Data Centers בעולם ובכלל זה הגידול היפה בשירותי ענן ציבוריים. לגבי שירותי הענן ציבוריים התגלו ממצאים מאוד מעניינים - בהמשך.

החלק המעניין במאבק על הבכורה במערכות ההפעלה על השרתים זו התוצאה לגבי מיקרוסופט. נתח השוק של הלינוקס - Apache ירד בצורה משמעותי ב-14% בשנה החולפת ומול זה חל גידול קטן בחלקה של מיקרוסופט, בעיקר גידול בשירותי Azure שלה (מיקרוסופט מתקרבת כעת ל-30% נתח שוק מול 41% ל-Apache).

מול זה נכנס לשוק שחקן חדש לגמרי בקוד פתוח. מדובר בשרתים על בסיס מערכת ההפעלה בשם nginx (תופסים כבר כ-14% מהשוק העולמי של השרתים), מערכת שפותחה ברוסיה ומתפשטת לכל העולם וגם לישראל. במקביל, נתח השוק של שרתי Sun ירד קרוב לאפס ושרתי גוגל ירדו מתחת ל-3%.

בכל מקרה, עדיין הקוד הפתוח מהווה קרוב ל-70% מכלל מערכות ההפעלה על השרתים בעולם. רוב מפתחי הקוד הפתוח הללו התארגנו בארגון בשם FOSS (ר"ת: Free Open Source Software), שיש לו גם חברים בישראל, ולדעת פרופ' יוחאי בנקלר מהארוורד, גם הארגונים והעסקים הגדולים בעולם צריכים להצטרף לארגון זה. זאת, כי זה האינטרס שלהם לתמוך בקוד פתוח, משום שרק עבודה קבוצתית בקוד פתוח מביאה את החדשנות והערך הגבוה ביותר לעסקים. לדעתו, עבר הזמן של תוכנות קנייניות והעולם (העסקי) צועד בברור לכיוון של עולם מחשוב המבוסס על קוד פתוח בכל הרמות, מהשרתים ועד אחרון מכשירי הקצה. בכל אופן, בינתיים, מיקרוסופט לא נעלמה מהמפה. זאת, לפי המדידות האחרונות...

להלן הנתונים גם בגרף רב שנתי וגם במספרים ואחוזים בהשוואה של דצמבר 2013 מול ינואר 2014:
נתוני השרתים
התפתחות מעניינת נוספת היא עליית שירותי הענן הציבוריים ונתח השוק של DigitalOcean, שלקראת סוף 2013 עברה בהיקף גידול נתח השוק שלה את שירותי הענן של אמזון. מדובר במהפך של ממש בעולם העננים הציבוריים, מה שהוביל כבר לירידת מחירים, גם אצל אמזון. להלן הנתונים של הגידול בנתחי השוק של אמזון מול DigitalOcean:
נתחי השוק של עננים ציבוריים
חברת DigitalOcean היא סטארטאפ מניו-יורק ונולדה אך ב-2012. תוך שנה היא פרסה יותר ממיליון שרתים בענן, שכולם מבוססי SSD, והיא ממשיכה להתרחב במהירות עד כי היא עברה בגידול שלה את הענקית אמזון, ששלטה כמה שנים (ועד נובמבר 2013) ללא עוררין בשוק שירותי הענן הציבוריים. 
 
שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share