Telecom News - מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי התפטר - רווח נקי לאינטרנט הישראלי

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי התפטר - רווח נקי לאינטרנט הישראלי

דף הבית >> מינויים >> מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי התפטר - רווח נקי לאינטרנט הישראלי
ניתוח: התפטרות מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי (ניר קפלושניק) ועוד שני חברי הנהלה, היא פתח לתקווה לשינוי אמיתי בארגון, שאיבד מזמן את דרכו ושכח את מטרת קיומו: קידום האינטרנט בישראל לטובת המשתמשים בו.
מאת: אבי וייס, 7.1.14, 23:00מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי

היום, בצעד אולי לא מפתיע, התפטר מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי (ניר קפלושניק - בתמונה) מתפקידו (החל את תפקידו באפריל 2013, כך שלא הספיק אפילו לסגור שנה בתפקיד). יחד עימו התפטרו עוד שני חברי הנהלת האיגוד: פרופ' ישע סיון, הנשיא הקודם, וד"ר טל פבל, מומחה לעולם הסייבר, שנבחר אך לא מזמן להנהלה.

הודעת איגוד האינטרנט הישראל: "מזה כשנה מתנהל באיגוד תהליך של ארגון מחדש והתייעלות, שמסתיים בימים אלה. במסגרת תהליך זה, האיגוד יפעל באמצעות שני מרכזי פעילות חברתיים מובילים - בתחום שירותי התשתיות והטכנולוגיה ובתחום הקהילה והרגולציה. האיגוד ינוהל במשותף על ידי עו"ד מיטל גרייבר-שוורץ ודינה באר. אנחנו מודים לקפלושניק על תרומתו הרבה בהתוויית דרכו ופעילותו של האיגוד ומאחלים לו הצלחה בהמשך דרכו".    

 בתקופה הקצרה כמנכ"ל איגוד האינטרנט, יכול ניר קפלושניק לזקוף לזכותו את ההישג המרשים של הצטרפות בלתי רשמית ל"טייסת החלל" של הנהלת משרד התקשורת, חבורה של מנהלים, שאיבדה כל קשר לתחנת הפיקוח, שאמורה להכווין אותם ולקרקע המציאות. 

בין הפעולות חסרות ההגיון והנוגדות את האינטרסים והצרכים של משתמשים האינטרנט בישראל הצבענו כאן באתר על כמה "הישגים" של המנכ"ל:

א. יצירת פאניקה מיותרת וחסרת כל בסיס על "התקפות סייבר" מדומות על תושבי מדינת ישראל. נראה, שהיחיד שנפגע מהתקפת הסייבר הדמיונית הזו הוא המנכ"ל בעצמו...
ב. דחיפת ועידוד  אישור התקנות לנגישות אתרים, תקנות ההופכות את כל בוני האתרים בישראל לעבריינים הצפויים לקנסות דרקוניות. לאחר שנחשפה הפאשלה הזו, האיגוד עשה "פליק פלאק" ולפתע הציג עמדה הפוכה - המתנגדת לתקנות, עמדה, שאין לה כל סיכוי להתקבל, אחרי הדייסה שהאיגוד בעצמו בישל ודחף, לציבור משתמשי ובוני האינטרנט בישראל.
ג. המשך התעסקות בשטויות ובזבוז כספים על פעולות סרק המתחרות בעמותות וארגונים אחרים העושים אותו דבר בדיוק, דוגמת "אינטרנט בטוח", "אקדמיית האינטרנט" ועוד. 

זאת, במקום לדאוג לקידום טכנולוגיות אינטרנט מתקדמות בישראל (למשל: IPv6), קידום הפס הרחב ומהירויות הגלישה (ישראל בתחתית הטבלה העולמית), קידום סיומות ישראליות, טיפול נכון בסוגית המשבר של "המחלף הישראלי", ועוד. השיא היה באספה השנתית האחרונה של איגוד האינטרנט הישראלי (הפרוטוקול מצוי כאן), שכל ההצבעות נווטו ע"י המנכ"ל וחבורתו באמצעות "כתבי הצבעה" (פתקים של מתן הרשאה למישהו אחר להציע בשמו של נותן הפתק) של אנשים, שכלל לא הגיעו לישיבה (היו בישיבה 22 חברים והמנכ"ל החזיק בידו 28 "כתבי הצבעה"). ככה זה בדיוק התנהל.

הגיעה העת לנער את איגוד האינטרנט הישראלי מהחלום בו הוא מצוי וחבריו זכאים לקבל איגוד המשרת את המטרות והצרכים של משתמשי האינטרנט בישראל ולא משרת אוסף מקורבים התלושים מכל קשר למציאות ולצרכים. נקווה שההמשך של הטיפול בהתפטרות המנכ"ל ילווה בהמשך"ניקוי אורוות" באיגוד, מצד אנשים אכפתיים וטובים שקיימים באיגוד ושפועלים רק מאינטרסים של טובת הציבור
         
איגוד האינטרנט הישראלי - לוגו



 
 
Bookmark and Share