Telecom News - סקופ: מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי לא התפטר, הוא פוטר!

סקופ: מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי לא התפטר, הוא פוטר!

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> סקופ: מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי לא התפטר, הוא פוטר!
מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי (ניר קפלושניק), שדיווחנו אמש על התפטרותו, לא התפטר, הוא פוטר ע"י הנהלת הארגון. יתרה מכך, שני חברי ההנהלה, שהתפטרו אחריו (פרופ' ישע סיון וד"ר טל פבל), התפטרו כמחאה על שחברי ההנהלה "עשו תרגיל" למנכ"ל ומינו תחתיו הנהלה מוזרה המבוססת על ותיקים. יש הסבורים, שמדובר באנשים, שנכשלו ושעלולים לקבור די מהר את האיגוד (לדעתם). 
מאת: אבי וייס, 8.1.13, 13:30ניר קפלושניק

אתמול דיווחנו כאן על התפטרות מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי (ניר קפלושניק - בתמונה) ועל התפטרות מוזרה של שני חברי הנהלה: פרופ' ישע סיון וד"ר טל פבל, מההנהלה. כל הסיפור הזה נראה לנו מאוד מוזר, וניתחנו בכתבה את שלל הכשלונות של המנכ"ל המתפטר.

כעת נודע לנו, שהמנכ"ל כלל לא התפטר. הוא פוטר. את הרקע לפיטוריו מייד נפרט. הבעיה היותר חמורה: מי מחליף אותו. כפי שאיגוד האינטרנט דיוח בעצמו לעיתונות, "האיגוד ינוהל במשותף על ידי עו"דמיטל גרייבר-שוורץ ודינה באר". זה בדיוק הרקע להתפטרות שני חברי ההנהלה המנוסים ביותר בעולם האינטרנט הישראלי (ישע סיון וטל פבל) מההנהלה, שלא היו מוכנים להשלים עם התרגיל הזה. כך נוצר לו מצב, שזורקים מנכ"ל ובמקומו ממנים אנשי צוות ותיקים, שיש הטוענים, שהם כשלו ושלא מתאימים (כנראה, לדעתם) לתפקידי ניהול כ"מנהלים משותפים". 

הרקע לפיטורים הוא שינוי צורת העבודה של איגוד האינטרנט וחשיפת "שערוריות" פנימיות הגובלות בטוהר המידות. הנהלת האיגוד החליטה לעבור לעבודה במבנה של "ועדות", מה שמייתר את תפקיד המנכ"ל ולכן הוא פוטר ע"י רוב מחברי ההנהלה. 

להלן הפרוטוקול המלא מהדיון וההחלטות, ששינו את מבנה העבודה של איגוד האינטרנט והביאו לדרמה הנוכחית:
**************************************************************************************************************
בהמשך לדיון שנערך בנושא, להלן הצעתו של אלון הסגל להצבעתכם.
 רקע:
 לאחר ניסיון לא מוצלח לנהל דיונים מעמיקים במליאת הוועד, וכדי לייעל את תהליך העבודה של הוועד באינטראקציה מול המשרד, אני מציע להקים ועדות משנה.
 הצעה להחלטה:
 - תפקיד ועדת משנה: חשיבה לטווח ארוך, ניהול דיון מעמיק, הכוונה, מעקב ופיקוח. הצעות החלטה יועלו למליאה.
 - המליאה: דיונים קצרים, ממוקדים וקבלת החלטות.
 
להלן הפירוט: ​
1. ועדת משנה כספים וכ"א: יו"ר- ליאור קפלן, אלון הסגל, נאוה גלעד. רכזת-סימה.
2. ועדת משנה קשרי קהילה: יו"ר אמיר עציוני, טל פבל, שאולה הייטנר, נאוה גלעד. רכזת – מיטל.
​3. ועדת משילות : יו"ר – נשיא, מנכ"ל, סמנכ"ליות. רכזת – ליאת/רחל.
4. נציג האיגוד ב ISOC  העולמי – טל פבל בהשתתפות חיצונית של רימון לוי. רכזת-מיטל.
5. ועדת היגוי תשתיות:  ​יו"ר – מני לוי, ​ליאור קפלן, מנכ"ל, סמנכ"לית תשתיות, יורם הכהן, בועז דולב, נחמן אורון.
 
אנא הצבעתכם  עד ליום ראשון  29/12/13 בשעה 11:40.
 
בעד:
אמיר עציוני, נאוה גלעד, מני לוי, אלון הסגל, שאולה הייטנר.
נגד:
רועי שלומי (מייתר את תפקידו של המנכ"ל ומחזיר את הקומבינות, שהיו כאן בין חברי ועד לספקים של האיגוד. מינויה של נאוה גלעד לוועדת כספים ובהמשך למורשית חתימה של האיגוד הוא חריג וזאת בלשון המעטה. גלעד קיבלה כספקית של האיגוד למעלה מ-1.5 מיליון ש' במשך השנים וזאת ללא כל מכרז).
 
אמיר עציוני מתייחס להערה (של רועי שלומי):

"זה פתיל הצבעה ואתה מאוד לא אוהב, שעוברים על הנהלים (או שבעצם אתה לא אוהב שאחרים עוברים על הנהלים – לך מותר הרי).

אבל אם כבר פתחת את הנושא, אז גם המנכ"ל וכל העובדים שלנו נבחרו ללא מכרז. אנחנו ויתר העמותות כדוגמתנו בשוק הישראלי. אז נאוה ממש "מצילה" אותנו. דא"ג, האם שאלתך לגבי נאוה נובעת מאינטרסים אישיים שלך ולמען תועלתך האישית?"

תשובת רועי שלומי לאמיר עציוני:

"אמיר,

1. בהצבעות באיגוד מקובל להוסיף משפט להצבעה. למעשה אם תראה את הפורמט של הצבעות שונות באיגוד תראה שיש בו טבלה שבה כתוב ההצבעה והערה של חבר הוועד אם הוא מעוניין בכך. יכול להיות שאתה לא מעיין בהצבעות באיגוד, אני לא יודע.

2. בנושא גיוס כוח האדם הפנימי של האיגוד, ביקשתי לא פעם לפרסם את המשרות בצורה מסודרת. לצערי זה לא קרה בגלל החלטות של חברי ועד כמוך. בזמנו חברי הוועד ביניהם אתה אם אני זוכר נכון, אישרתם העסקת קרובי משפחה באיגוד, וזאת ללא שפורסמה כלל מודעה בענין.

3. אני לא מכיר עמותות כדוגמתנו בשוק. עמותות אחרות מקבלות את כספן מתרומות פרטיות וזכותן לעשות בהן כרצונן. אנחנו מקבלים את ההכנסות שלנו מאגרה שאנחנו גובים על שירות חיוני, שבו אנחנו מונופול וללא כל פיקוח או בקרה חיצונית. אין עוד עמותה בישראל שגובה אגרה מהציבור, למעט אלו שנחקק עבורן חוק מיוחד.

שאלתי לגבי נאווה נובעת בהחלט מהאינטרסים האישיים שלי למלא אחר הוראות חוק העמותות בנוגע לתפקידי בעמותה. החוק מחייב אותי לבקר את ההתנהלות הכספית של האיגוד. זהו בהחלט אינטרס אישי שלי לעמוד בדרישות החוק, ולדאוג כי כספי הציבור מנוצלים בצורה ראויה. העסקת מישהי ללא מכרז במשך שנים ארוכות, גם לאחר שיש עובדת במשרה מלאה שממלאת את התפקיד שלה, אין לה מקום בגוף שממומן מכספי ציבור.

מקווה שעניתי לך על כל השאלות".
**************************************************************************************************
נדמה לי, שהדרמה הזו טרם הסתיימה, לאור מה שמצוי כאן בפרוטוקול המקוון של הנהלת האיגוד. 

פאשלה



 
 
Bookmark and Share