Telecom News - הביטקוין באיום קיומי: Ghash.io הגיעה ל-45% מכושר מחשוב הכרייה הגלובלי

הביטקוין באיום קיומי: Ghash.io הגיעה ל-45% מכושר מחשוב הכרייה הגלובלי

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הביטקוין באיום קיומי: Ghash.io הגיעה ל-45% מכושר מחשוב הכרייה הגלובלי
איום קיומי על הביטקוין: קב' Ghash.io הגיעה ל-45% מכושר מחשוב הכרייה הגלובלי
מאת: מערכת Telecom News, 9.1.14, 18:44
כריית ביטקון
עדכון משעה 20:15 בתחתית הכתבה.

תרחיש "יום הדין" הקיומי של הביטקוין נמצא כבר בהישג יד ע"י קבוצת כורי הביטקוין .Ghash.io הפוסטים באינטרנט הם היסטריים.

ראשונים לדווח: בגלל שהרבה אנשים כורים ביטקוין, ההגיון של תומכי המטבע הווירטואלי היה, שהביטקוין בטוח, כי רשת הביטקוין פזורה מעל פני מחשבים רבים. כל זמן, שלפחות 51% מרשת הביטקוין היא בבעלות כורי ביטקוין "הגונים", שכוונתם לשמור על המטבע ולהשאירו ללא פגע, לא תתרחשנה מניפולציות מרושעות על רשימת הטרנזקציות ((blockchain. מה שממציאי הביטקוין לא לקחו בחשבון, זו האפשרות, שהרבה כורי ביטקוין יכולים להתחבר יחדיו למעין קבוצה (pool), שבה ס"ה כוח המחשוב חובר יחדיו למחשב-על ענקי. המשמעות של להיות חבר בקבוצה כזו היא: חלוקת כלל הרווחים, שמובילה לזרם הכנסות לכל חבר בנפרד. Ghash.io היא כזו.

אתר qz מדווח היום, שתרחיש "יום הדין", שאפשרות קיומו הוכחשה בביטול כל העת ע"י תומכי הביטקוין, הוא עתה ברור ומציג כבר סכנה מוחשית למטבע הווירטואלי הזה. קבוצה יחידה של כריית ביטקוין, הידועה בשם Ghash.io הגיעה היום בבוקר 9.1.14  ל-45% מכושר המחשוב של כל כריית הביטקוין הגלובלית. רק 6% מתחת לסף האדום של 51%, שדרוש כדי "לשבור" את טרנזקציות הביטקוין העתידיות, ולהוביל גם למה שמכונה: Double Spending"" של מטבעות הביטקוין הקיימים מה שיהפוך את המטבע לבלתי שימושי ויהרוס אותו. אם קבוצה אחת אחראית לכתיבה ולביקורת של מרבית הטרנזקציות, בתאוריה, היא יכולה "לסדר" ולתת לחבריה מטבעות ביטקוין שאינם שלהם.

Ghash.io poses a threat to bitcoin, and they can potentially destroy the whole decentralization of the currency, which is exactly what Bitcoin is about Considering their bad history of double spends and other things

כדי להבין: דמיינו שמחר גוף אחד יהיה בעל יכולת ל"שכפל" את כל הדולרים שלו ולהשתמש בהם. זה כמובן יוביל לאי-אמון בדולר, אם לנקוט בלשון המעטה… זה מה שיכול לקרות לביטקוין ולהעמיד בסכנה את עצם קיומו.

הדיונים באינטרנט הם היסטריים, וכל פוסט כרגע עוסק בסכנה הקרבה הטמונה בקבוצת Ghash.io. הפוסטים הללו כנראה השפיעו וכרגע תוך 7 שעות ירד כוח המחשוב של Ghash.io ל-38%, בגלל שאנשים מסוימים החליטו לעזוב את הקבוצה בגלל מודעותם לסכנה למטבע עצמו. אבל כמה קרוב זה הגיע כדי להבליט את הבעיה ארוכת הטווח הזו.

מישהו בקבוצה הזו ניסה בעבר לבזבז  פעמיים את אותם מטבעות הביטקוין באתר הימורים הנקרא: Bitcoin Dice. כלומר, היה בעבר אדם בקבוצה "האגרסיבית" הזו, שהבין שהוא יכול "לעשות קופה זמנית" אפילו שהוא איים בכך על המטבע עצמו.

אפילו אם Ghash.io לא תגיע ל-51% של המחשוב של כריית הביטקוין העולמית, העובדה, שקבוצה אחת בלבד - קרטל הגיעה כה קרוב מראה שזה אפשרי. יתר על כן, מאמר מנובמבר 2013 של מדעני מחשבי מאוניברסיטת Cornell הראה, שאפשר יהיה "לחטוף את הביטקוין" גם בפחות מ-51% מכוח המחשוב העולמי ואפילו ב-33%, ערך שהקבוצה הנ"ל כבר עברה. אם יהרס האמון בביטקוין ה"חלום" עליו בנוי המטבע יפוג.

עדכון 20:15: Ghash.io הוציאה בדחיפות הודעה לעיתונות בגלל הפוטנציאל שלה, שהתגלה היום, להתקיף את הביטקוין, והבטיחה, שלעולם לא תגיע ל-51% כדי לא לפגוע בקהילת הביטקוין העולמית, "שהיא חלק ממנה". היא הודיעה, שהיא מפסיקה לקבל כורים חדשים לקבוצה, ושהיא תעודד חברים קיימים לכרות ביטקוין בקבוצות אחרות. בנוסף, פרסם היום Bitcoin Magazine מאמר מקיף על ההשלכות של הריכוזיות חסרת התקדים של Ghash.io.

Ghash.io



 
 
Bookmark and Share