Telecom News - מהפכה בעולם ה-PLM: התיב"ם הולך לענן והייצור למדפסות תלת-ממד

מהפכה בעולם ה-PLM: התיב"ם הולך לענן והייצור למדפסות תלת-ממד

דף הבית >> חידושים הכרזות >> מהפכה בעולם ה-PLM: התיב"ם הולך לענן והייצור למדפסות תלת-ממד
מהפכה בעולם ה-PLM: התיב"ם הולך לענן והייצור למדפסות תלת-ממד
מאת: אבי וייס, 11.1.14, 17:35ביל מקלייר
 
עולם ה-PLM (ניהול מחזור חיי המוצר) אותו מובילה סימנס עובר את המהפכה בה נמצא עולם ה- ICT: וירטואליזציה, ענן, וטכנולוגיות חדישות דוגמת מדפסות 3D.
 
"אנו בדרך למצב בו כל פלטפורמות הניהול לפיתוח מוצרים תהיינה בענן", מתאר וויליאם "ביל" מקלייר, סגן נשיא בכיר ומנהל אסטרטגיית פיתוח המוצר Solid Edge בסימנס. "אני לא חושש מהתחרות. אולם, החדשנות מגיעה מאנשים, לא מהכלים. החדשנות מניעה תחרות, וממה שאני רואה, אנשים רוצים את הכלים שלנו כדי לייצר חדשנות".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם וויליאם "ביל" מקלייר (בתמונה), שהיה אורח של חברת מקיט מערכות (מובילת תחום ה-PLM בישראל, מקבוצת מלם-תים) בהובלתו של זאב קרויזמן, מנכ"ל מקיט מערכות, כדי לשמוע על הטרנדים החדשים בשוק הביניים (SMB), החידושים במודלים העסקיים וההתפשטות של מדפסות תלת-ממד לכל פינה.
 
שאלה: מה מטרת ביקורך בישראל?
וויליאם "ביל" מקלייר: "המטרה העיקרית: להיפגש עם לקוחות. חשוב היה לי לצאת מהמשרד (בארה"ב) ולפגוש כאן לקוחות וללמוד מהם על הצרכים שלהם, פנים אל פנים".
 
שאלה: מהן הדרישות של השוק התיב"ם בישראל?
זאב קרויזמן: "אנו בשוק הזה כבר מעל ל-30 שנה ומדובר בשוק מאוד מתקדם, גם בהשוואה לכל שוק אחר, שוק שמאוד אוהב טכנולוגיות חדשות. סימנס מביאה לנו פתרונות העונים על הדרישות של הלקוחות ואנו מספקים אותם לכל הלקוחות הגדולים במדינה. כולם משתמשים בכלים לתכנון תלת-ממדי וכיום המדפסות התלת-ממד הן הלהיט בשוק".  
 
שאלה: מה סימנס מספקת בתחום מדפסות ה-3D?
וויליאם "ביל" מקלייר: "כל מה שנדרש. יש לנו פתרונות להדפסה תלת-ממדית והם מבוקשים היום לכל דבר ולכל מוצר, החל מייצור מוצרים בכמויות קטנות לצרכים מיוחדים ועד הדפסת מוצרים תעשייתיים אפילו גדולים ובכמויות".
 
שאלה: מה חדש בשוק ה-SMB?
וויליאם "ביל" מקלייר: "שוק זה, שנקרא אצלנו ולא במקרהMainstream  ולא SMB, הוא השוק המרכזי בהתפתחות הכלכלה בכל מדינה בעולם. יש לחץ גדול על שוק ה-Mainstream, משום שהימים בה עסק קטן עד בינוני היה עסק שכונתי, עירוני או מדינתי - נגמרו.
 
הפכנו לחברה גלובלית, התחרות של כל עסק היא מול כל העולם. פעם עסקים התמודדו מול המתחרים שלהם בשטח הטריטוריאלי הקרוב אליהם. כיום הם נתקלים בתחרות המגיעה מכל העולם.
 
בנוסף, חברות רבות מבזרות את כוח האדם שלהם בכמה יבשות. הניהול נעשה ביבשת אחת, הפיתוח נעשה ביבשת שנייה, הייצור ביבשת שלישית והמכירות בכל היבשות. הפכנו לעולם גלובלי והספקים של כל תחום בעולם בו אני חיים באים עם גישה גלובלית.
 
מכאן, ששוק ה-Mainstream זקוק לכלים, שייתנו לו תחרות במסגרת הגלובלית. התחרות והלחץ התחרותי נעשו מאד משמעותיים בשווקים הללו".  
 
שאלה: מה אתם עושים בתחום העננים והמובייל?
תשובה: "כתוצאה מהגלובליזציה, שתיארתי קודם, סימנס הבינה, שיש צורך לספק פתרונות יותר מהירים כדי לבצע את העבודה  בשטחים המתחדשים כל הזמן ולקשר את יכולות העבודה של אנשים מכל מקום (BYOD). אנשים רוצים היום לעבוד גם מחוץ למשרד וצריך לספק להם את הכלים המתאימים.
 
הדבר החשוב ביותר: שיתוף של תהליכי העבודה בקבוצות העבודה. אי אפשר להצליח בלי לשתף מידע, כולל בין ספקים ללקוחות ובקבוצות העבודה עצמן, עם שילוב של כל תהליכי הייצור.
 
מכאן, התפתחה המגמה של מערכות ניהול בענן. זה מאוד מתאים לצורך ליישם באופן מהיר כל פיתוח ולענות במהירות על כל צורך של הלקוחות.
 
גם כל הכלים של CAD (תכנון בעזרת מחשב), שהיו עד כה רק על מחשב השולחני, מתחילים לנוע לענן. זה מהלך, שאנו רק בראשיתו, כי עדיין רבים רוצים את ה-CAD על השולחן ולכן זה לא עבר לגמרי לענן כמו כלי הניהול.
 
במבט לעתיד ברור, שזה הכיוון בגלל העלייה בחשיבותה של העבודה הקבוצתית והחלפת המידע, שניתן לבצע בקלות וביעילות יותר בענן".
 
שאלה: מה עמדת סימנס למגמה ההולכת וגוברת של שימוש בכלי פיתוח, תכנון וייצור, בקוד פתוח?
תשובה: "הדבר החשוב ביותר ללקוח זה הביטחון, שיש לו ביד פתרון המספק את הצרכים שלו. זו הסיבה, שכל כך הרבה לקוחות בחרו בסימנס. הם רוצים להיות בטוחים, שסימנס תפתור להם בעיות, שהם נתקלים בהן במהלך התכנון והייצור. בקוד פתוח אין אחריות ואין תמיכה לפיתוח ולמוצר. אם יש בעיה בקוד הפתוח, מעלים את הבעיה לקהילה ברשת ומשתפים את האחרים בבעיה, מתוך הנחה, שאולי יהיה מי שיפתור את הבעיה או ימצא לה מענה.
 
ארגונים גדולים וגם לא גדולים לא יכולים לעבוד בצורה הזו. הם לא מקבלים את הגישה הזו. קוד פתוח טוב לחדשנות, אבל לא כדי לתת מענה לבעיות אמיתיות המתפתחות בעת התכנון והייצור של מוצרים".
 
שאלה: מה מצבכם בשוק מול Autodesk (אוטוקאד)?
תשובה: "לאוטוקאד יש שוק יפה בו אנו לא נמצאים. אין ספק, שהוא מתחרה חזק. אנו חזקים בעיקר בשווקים היותר קטנים, הוא פונה לשווקים עם אלפי עובדים, בעוד שרוב הלקוחות שלנו הם מה שאנו קוראים Mainstream ואנו חזקים בשווקים הללו".
 
שאלה: לאן אתם הולכים עם הפתרונות שאתם מפתחים?
תשובה: "אנו בוחנים כעת את הנושא של הגישה למוצרים שלנו. אנו מעוניינים, שללקוחות יהיה קל יותר להשיג את המוצרים, לקבל עדכונים, לקבל מידע והדרכות ולהפעיל את המוצרים.
 
לכן, לאחרונה השקנו גם בארה"ב וגם בבריטניה מודל חדש וניסיוני, שבו ניתן לקנות את המוצרים מהענן על בסיס תשלום חודשי לא גדול, כ-SaaS.
 
זה לא הורג את העיקרון של ערוצי ההפצה שלנו, כי יש צורך בתמיכה במוצרים הללו. עצם הבחירה במוצר בגישת ה-SaaS מובילה את הלקוח לבחור את הספק עם הסכם שנתי, שממנו יקבל את התמיכה והליווי השוטף. זה חלק משרשרת הערך שלנו. כך, אנו משלבים את שרשרת הערך בשירותי הענן. בהתאם להתפתחות המודל החדש, אנו נחליט איך ומתי הוא ישוכפל למדינות אחרות, כי כרגע אין בו למשל עברית, כך שיש צורך בהתאמה מקומית לכל מדינה.
 
הפתרונות שלנו כבר מותאמים לעבודה על מחשבים מסוג 2in1. למשל, יש התאמה למערכת ההפעלה מיקרוסופט Surfer Pro. אנו ממשיכים להתפתח בכיוון זה. ניתן כבר להציג מודלים בתלת ממד על המכשירים הניידים כמו סמארטפונים, באפליקציות של גוגל וסמסונג למשל, אבל הם עדיין לא בנויים לכך, שניתן לבצע תכנונים על הסמארטפון. אולי זה יהיה על הטאבלטים היותר חזקים. התחום הזה מתפתח מהר, במיוחד עם התפשטות מדפסות תלת ממד לכל פינה בשוק. אני רואה כאן בישראל, שהיא מעצמה של מדפסות תלת-ממד, שמדפיסות הכל, ממש הכל". 
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
וויליאם "ביל" מקלייר: "אני מאמין, שהדבר העיקרי עבורי הוא לספק יכולות מתקדמות לעולם הייצור בעולם. אנו כל הזמן מחדשים ומקדמים יכולות מתקדמות עם חדשנות. זה המפתח להצלחה שלנו ושל לקוחותינו.
 
הפיתוחים, שהתחלנו באינטרנט, בענן, הם רק תחילת הדרך של מגמה חדשה. הנושא של תשלום חודשי בגישת ה-SaaS הוא מאוד אטרקטיבי לחברות, שקצרות במזומנים, או זקוקות לתוכנות וכלים לזמן קצר, או לכלים לקבוצות חדשות, או להרחיב יכולות של קבוצת תכנון קיימת לזמן קצר. זה מספק לנו עולם חדש של פיתוח יכולות ואנו לומדים כעת איך להתמודד עם העולם החדש הזה".
 
בתמונה (מימין לשמאל):
מוס בלוקר, סימנס, זאב קרויזמן, מנכ"ל מקיט מערכות, ביל מקלייר, סגן נשיא בכיר ומנהל אסטרטגיית פיתוח המוצר Solid Edge בסימנס, אבי וייס, עורך Telecom News, שמעון אמבר, מנהל שיווק ומכירות מקיט מערכות ואיזבל פילארי, מנהלת שיווק בכירה, סימנס.
 צוות סימנס ומקיט
קרדיט צילום: אורנית סייג
 



 
 
Bookmark and Share