Telecom News - שיווק ברשתות חברתיות לעסקים קטנים – משימה פשוטה, קלה וזולה

שיווק ברשתות חברתיות לעסקים קטנים – משימה פשוטה, קלה וזולה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> שיווק ברשתות חברתיות לעסקים קטנים – משימה פשוטה, קלה וזולה
שיווק ברשתות חברתיות לעסקים קטנים – משימה פשוטה, קלה וזולה
מאת: אבי וייס, 18.01.14, 17:30חלי יעקבס וירט
 
מחסומי השיווק ברשת נופלים כשמצטרפים ל- T-ROO, שהוא כלי עבודה לבעלי עסקים, מקדמי מותגים, כותבי תוכן, אמנים ויוצרים, שמעוניינים לקדם את התכנים שלהם בכל מקום ברשת האינטרנט.
 
"אנו לא כמו החברות המפיצות מסרים בדואר אלקטרוני. הדברים הללו לא עובדים יותר", טוענת בלהט חלי יעקבס וירט, יזמית וסמנכ"לית מכירות ושיווק T-ROO. "צריך שיטות עדכניות ונכונות לעולם השיווק של היום".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם חלי יעקבס וירט (בתמונה) משדה אילן שבגליל התחתון, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שיווק קל, זול ויעיל לכל בעל עסק קטן בעולם החדש של רשתות חברתיות.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של T-ROO?
חלי יעקבס וירט: "אני מגיעה עם ניסיון רב בעולם השיווק ויצאתי לדרך עצמאית, אחרי שנים כשכירה בתפקידים של מנהלת שיווק, בחברת 'בינה יתרה' שהקמתי, שהתמקדה באזור הגליל בייעוץ, שיווק וקידום עסקי. במהלך השנים בהן אני עוסקת בתחום, התברר לי, שלמגזר ה-SMB יש כמה בעיות מוכרות וקבועות: אין לו כסף וזמן לשיווק ויש לו קושי להתמודד עם בעיות מורכבות בשיווק. עסקים קטנים זקוקים לכל הכלים לשיווק, אבל בלחיצת כפתור אחת. משהו פשוט, נגיש וקל. זה לא היה בשוק. מכאן צמח הרעיון של T-ROO.
 
המיקוד שלנו הוא להציע ללקוחות בעולם ה-SMB להוציא תוכן בצורה הקלה ביותר, למשל לפייסבוק או לדיוור, והכל בפורטל אחד. השקענו רבות בשימושיות של השירות והכנו כלים רבים לניהול השיווק במערכת אחת קלה לשימוש, גם למי, שאינו מכיר את הרשתות החברתיות ושיטות השיווק באינטרנט".
 
שאלה: מה הרעיון המוביל בשירות הזה?
תשובה: "הרעיון המרכזי שלנו היה להעביר את הכוח ללקוח העסקי. לדוגמה: אנו לא מפתחים לו דף נחיתה, אלא נותנים לו גישה לפלטפורמה חינמית וקלה לפיתוח דף נחיתה, שקל להטמיע אותו. זה נותן ללקוח את חופש הבחירה בכלי השיווק שלו וכך הוא לא תלוי בספק אחד והוא יכול להחליף ספקים כרצונו.
 
אנו נמצאים בשוק כבר 10 חודשים ויש לנו כבר אלפי משתמשים משלמים. אנו ממש בתחילת הדרך וכבר זוכים למשוב מאוד חיובי מהלקוחות. לפני כשנה, כשהיינו בשלבי פיתוח אחרונים, החלטנו לצאת מהבית בשדה אילן וגייסנו משקיעים פרטיים בהשקעה של כ-2 מיליון ₪. כל העובדים שלנו מצויים בצפון הארץ, כך שמדובר בשירות 'כחול לבן', שמבין ומקרוב את הצרכים של העסקים הקטנים.
 
עסקים, שלקחו את החבילה הכי בסיסית שלנו, מדווחים על כך, שבכל פעם, שהם משתמשים במערכת שלנו, יש להם עלייה של לפחות 400 עד 500 צפיות ביום, מכל המקורות של ההפצה, בין אם זה בבלוג, רשת חברתית או בצורת ההפצה אחרת של המסר.
 
קח לדוגמה את נושא הבלוג. ע"י הטמעה פשוטה של שורת קוד בבלוג, הוא נמצא אוטומטית בגוגל+ ועולה במיקום שלו בגוגל (במערכת החיפוש), בכל פעם שנכנס מסר של תוכן לבלוג מהמערכת שלנו, כך שיש כאן כלי רב עוצמה לשיווק ברשת".  
 
שאלה: מה אתם מפתחים כיום?
תשובה: "יצאנו לשוק עם ממשק בעברית, כי זו הייתה המטרה הראשונה שלנו – לתת שירות לעסקים הקטנים בישראל. כעת, אנו בשלבי התרגום והתאמת השירות באנגלית לארצות דוברות אנגלית. כמו כן, אנו משפרים את הכלים, שפיתחנו בתוך T-ROO.
 
אנו מפתחים כיום כמה יכולות חדשות ובכלל זה: התחברות אוטומטית ללא סיסמה וקוד כדי לפשט את השימוש במערכת ולהקל על הלקוחות שלנו. אנו משקיעים זמן למעקב אחרי הפרסומים, שנעשו במערכת ואנו מפתחים כלים טובים יותר למעקב, למשל: מה האנשים עשו עם המסר, על איזה סוג של מסך הוא נפתח ועל איזה מכשיר קצה. בנוסף, אנו עובדים על התממשקות עם עוד רשתות חברתיות נפוצות, כולל כאלו המצויות רק במדינות ספציפיות".
 
שאלה: איך מקבלים זאת המשתמשים עצמם – לקוחות הקצה של העסקים?
תשובה: "אנו מעודדים את הלקוחות העסקיים שלנו להעלות תוכן לאתר, להעלות תמונות ומסרים. אלו הדברים, שלקוחות הקצה רוצים. אנשים לא רוצים לקבל פרסומות. הם רוצים תכנים.
 
כך, כל בעל עסק מקבל מאתנו את המערכת כדי שיעלה תכנים. הוא יכול לבצע קמפיין כל יום, או בכל קצב המתאים לו, כולל קידום התוכן לכל זמן שהוא מתכנן קדימה. הוא בוחר היכן התוכן הזה יוטמע. ניתן לבחור עד 80 קבוצות ביום, אפשר לדוור את המסר וניתן לפרסם אותו בבלוג על בסיס וורדפרס. השיגור נעשה בלחיצת כפתור לאחר שמסמנים את המטרות לשיגור המסר.
 
כל לקוח קצה המקבל את המסר יכול להעביר אותו הלאה, לשתף אותו, כך שהמסר היוצא הוא למעשה ויראלי, כי יש בו כפתורי שיתוף, למשל לגוגל+, טוויטר, לינקדאין וכיו"ב, סה"כ 6 כלים להמשך השיתוף של המסר אצל לקוחות הקצה".  
 
שאלה: יש לכם מתחרים?
תשובה: "בעולם יש את Hootsuite, שהיא החברה הגדולה בעולם להפצת מסרים ברשתות חברתיות. אולם, אין להם את כל הכלים. למשל, אין להם דיוור. אין אף חברה ישראלית הנותנת את כל הכלים שיש לנו.
 
התחרות הגדולה שלנו היא בכלל במקום אחר. התחרות שלנו היא בשמרנות של בעלי העסקים ובחברות המפיצות מסרים בדואר אלקטרוני. יש כאלה, שמשכנעים עסקים לבנות דפי נחיתה, בנוסף לדיוור. כל הדברים הללו אין להם כל אפקט ממשי. אחוז הפתיחה של מסרים בדיוור בדוא"ל הם אפסיים. העולם החדש נמצא מזמן במקום אחר, ברשתות החברתיות ובכלים המתקדמים.
 
אנו מציעים לעסקים שירות מאוד זול, שהם יכולים להטמיע באמצעותו את המסרים שלהם בכל מקום. חבילת הבסיס שלנו היא 948 ₪ +מע"מ לשנה".
 
שאלה: מה מייחד אתכם בשוק מול הפתרונות לקידום ושיווק עסקים קטנים?
תשובה: "אנו מספקים אוסף גדול של כלים במעטפת אחת וקלה לתפעול ע"י כל בעל עסק. אנו לא עובדים כמו יועצי שיווק ויועצים עסקיים, שיכולים להיות יקרים מאוד ללקוח. אנו מספקים מוצר טוב, שמביא לו תועלת מהירה וברורה ובמחיר זול".
 
שאלה: איך אתם מגיעים ללקוחות שלכם?
תשובה: "אנו משווקים באופן ישיר ללקוחות. אנו מגיעים אליהם תוך שימוש בכלים של עצמנו. דהיינו: פלטפורמת T-ROO היא גם פלטפורמת השיווק של עצמנו.
 
יתרה מכך, כמעט כל מי שמשתמש במערכת שלנו הופך מהר מאוד ללקוח מרוצה ואז הוא ממליץ עלינו בפני חבריו, או ברשת, וזה מפיץ את עצמו הלאה 'מפה לאוזן' ומביא אלינו עוד לקוחות".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
חלי יעקבס וירט: "החלום העסקי שלי, שכל בעלי העסקים יוכלו לשווק את התכנים שלהם ולהפיץ את המסרים החשובים להם בקלות, ביעילות ובעלות נמוכה. החלום שלנו, שיהיו לנו מיליוני משתמשים בארץ ובעולם. זו הסיבה, שהתחלנו לתרגם את פורטל השירות שלנו לעוד שפות.
 
בשוק הישראלי של עסקים קטנים אני חולמת, שיהיה למנהלים בשוק הכוח והאומץ בתהליכי קבלת ההחלטות שלהם, ביחד עם הרצון שלהם, לאמץ טכנולוגיות חדשות. לדעתי, כל מי שמאמץ טכנולוגיות חדשות יהיה המוביל בתחומו בשוק ויוציא פחות כסף על שיווק וגם ירוויח יותר. אני מקווה שהמסר שלנו יתפשט בשוק ויביא תועלת לעסקים הקטנים".
 



 
 
Bookmark and Share