Telecom News - Seculert הישראלית: נתוני הלקוחות בפריצה ל-Target נחתו בשרת ברוסיה

Seculert הישראלית: נתוני הלקוחות בפריצה ל-Target נחתו בשרת ברוסיה

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> Seculert הישראלית: נתוני הלקוחות בפריצה ל-Target נחתו בשרת ברוסיה
Seculert הישראלית: נתוני הלקוחות בפריצה לקמעונאית Target נחתו בשרת ברוסיה
מאת: מערכת Telecom News, 17.1.14, 16:10פריצה

ראשונים לדווח: נתוני כרטיסי האשראי ופרטים רגישים אחרים של עשרות מיליוני לקוחות טארגט עשו טיול בינלאומי ברחבי הגלובוס ונחתו בשרת הממוקם ברוסיה.
 
הפריצה הגדולה לשרתי הקמעונאית האמריקאיתTarget  - רשת אהובה מאד על התיירים הישראלים בארה"ב, התרחשה בשיא עונת המכירות בארה"ב (יום שישי השחור, כריסטמס וחגיגות תחילת השנה). היא התקיימה שבועיים ללא כל הפרעה בין התאריכים 27.11.13  - 15.12.13 ונגנבו בה למעלה מ-40 מיליון פרטי כרטיסי אשראי של לקוחות.

במהלך השבועיים הללו נאספו 11GB של מידע מהקופות הרושמות POS – point-of-sale terminals של הקמעונאית. כך טוען אביב רף, ה-CTO בחברת האבטחה הישראלית Seculert, שפרסם בסוף השבוע את מסקנות החקירה של הפריצה הזו בבלוג באתר החברה – כאן.

לפי Seculert, ההתקפה התרחשה בכמה שלבים:
  1. התקפה על הקופות הרושמות וגניבת פרטי כרטיסי האשראי והפרטים הנלוויים אליהם.
  2. לאחר 6 ימים, ב-2.12.13, העברת הנתונים הגנובים לשרת קבצים חיצוני FTP אמריקאי (שנפרץ גם הוא קודם לכן) באמצעות מכונה אחרת שנפרצה בתוך רשת טארגט. ההעברות הנתונים התרחשו כמה פעמים ביום במשך שבועיים.
  3. במקביל, החל ב-2.12.13, התחלת העברת כל המידע בגודל 11GB משרת ה-FTP לשרת וירטואלי פרטי VPS הממוקם ברוסיה. זאת, במשך שבועיים. עם זאת, לא ברור אם ההאקרים הם רוסים. היום לא נותר דבר על שרת ה-FTP.
 
targetftp

 FTP access logs indicating communication with an Target IP address

עדכון 19.1.14, 21:09: ההאקר שיצר את התוכנה הזדונית לפריצה לטארגט ומכר אותה לפורצים עצמם במזרח אירופה זוהה כצעיר רוסי בן 17 מסט. פטרסבורג.

 
כרטיסי אשראי
 
 



 
 
Bookmark and Share