Telecom News - בזק עתרה לבג"ץ בעקבות החשיפה שהנתונים של משרד התקשורת מפוברקים

בזק עתרה לבג"ץ בעקבות החשיפה שהנתונים של משרד התקשורת מפוברקים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בזק עתרה לבג"ץ בעקבות החשיפה שהנתונים של משרד התקשורת מפוברקים
בעקבות החשיפה שלי, שהנתונים, שהוצגו בשימוע של "השוק הסיטונאי" נראים מפוברקים, ולאחר שלא הצליחה לקבל מענה ממשרד התקשורת, פנתה היום בזק לבג"ץ, שיורה למשרד התקשורת להציג לה את הבסיס לנתונים של "השוק הסיטונאי". יודגש, שאין זו פעם ראשונה בחודש האחרון, שמשרד התקשורת ממציא נתונים, שאינם, ומציג אותם לציבור ולכנסת. 
מאת: אבי וייס, 11.2.14, 22:00מפולת דומינו

ביום 21.1.14 חשפתי כאן ובהרחבה כיצד הנתונים, שעליהם התבסס השימוע של "שוק סיטונאי" נראים על פניהם מפוברקים. ניתחתי בהרחבה (כאן, וכאן), מה תהיינה ההשלכות החמורות של מהלך שגוי ומפוברק זה. קודם לחשיפה זו, חשפתי כאן, ב- 28.12.13, שמשרד התקשורת הוציא "פטור ממכרז" לחברת "פרונטיר", כי היא לא סיימה את עבודתה, בכל הנוגע ל"שוק הסיטונאי". אז זה די ברור לכל בר דעת, שאם "פרונטיר" טרם סיימה עבודתה, לא ייתכן להציג לציבור ולחברות התקשורת, שהיא כן סיימה את עבודתה. 

זה הרקע לבג"ץ, שהגישה היום חברת בזק מול משרד התקשורת, לאחר שכל דרישותיה של בזק לקבל את הנתונים לא נענו. אגב, גם אני (קודם לכן, בעת פרסום החשיפות המוזכרות לעיל, בחודשיים החולפים), לא קיבלתי כל מענה לשאלותיי, שנשלחו לשר התקשורת ולמנכ"לו. אולי שופטי הבג"ץ יחשפו את האמת. אם כן, תהיה כאן "מפולת דומינו" ויהיו מי שיצטרכו "לשלם בראשם" על הפאשלה הזו. 

יודגש, שאין זו הפעם הראשונה, ששר התקשורת (גלעד ארדן) ומנכ"לו (אבי ברגר), מתחמנים את הציבור, ממציאים נתונים שאינם ומספרים "סיפורי אגדות" המבוססים, כנראה, על "משקפי גוגל" ב"מציאות מדומה", או שואבים נתונים מהבלוגים והטוקבקים של כבוד השר וקוראיו - מהפייסבוק.

אלו המקרים הבולטים, שחשפתי אך לאחרונה:
א. הטעיית ועדת הכלכלה של הכנסת ואח"כ את כלל הציבור, בהצגת סיכום עבודת משרד התקשורת והישגיו לשנת 2013, כפי שחשפתי בהרחבה כאן. מדובר בתחמון ופברוק נתונים בקנה מידה מדהים. 
ב. הטעיית הציבור לפחות ב-2 מקרים של מיחזור הודעות לציבור ומיחזור החלטות, שנתקבלו, הוצאו ופורסמו ע"י השר הקודם (משה כחלון), והצגתן כביכול כהישגים והחלטות "טריות" של השר הנוכחי - גלעד ארדן. זה מפורט כאן וכאן. אגב, חשיפות נוספות נמצאו בדרך, והניסיון להסתיר אותן (כמצויין כאן וכאן) לא יצלח, למרות המאמץ של "גדודי עורכי הדין" להסתיר את האמת מהציבור. המסמכים כבר מצויים בידי, והחשיפות הנוספות תהיינה די בקרוב. 

כנראה, שראשי משרד התקשורת סבורים, שהציבור (לרבות ציבור העיתונאים וחברי הכנסת) טיפש ולא ירגיש איך "עובדים עליו בעיניים" ומתחמנים אותו בנתונים ש"מומצאים מהשרוול", או ממוחזרים. יכול להיות שהם צודקים. לא היה הד ציבורי מספיק לחשיפות הללו, וחברי ועדת הכלכלה של הכנסת התעלמו מההטעיה, שהטעו אותם השר והמנכ"ל כאמור לעיל, למרות שעודכנו על כך. 

אולם, קבוצת בזק, ככל המסתמן, לא הייתה מוכנה לעבור על כך לסדר היום. הפעם האחרונה, שבזק הגישה עתירה נגד משרד התקשורת לבדה, הייתה לפני 7 שנים. עתירה שלא צלחה (החברה עתרה לפני 3 שנים יחד עם שאר חברות התקשורת, גם ללא הצלחה). בשנים האחרונות, ניסו בחברת בזק, שלא להיכנס להתנגשויות מול הרגולטור, ששמו משרד התקשורת, לאור ההיסטוריה הלא מוצלחת של מאבקים בבג"ץ. לכן, הפנייה הפעם לבג"ץ היא צעד דרמטי עבור בזק ומשרד התקשורת.

בבזק טוענים בפני הבג"ץ, כי משרד התקשורת ביצע שינויים בדו"ח של חברת הייעוץ הבינלאומית פרונטיר, שאותה שכר כדי לחשב את עלויות ההקמה והתפעול של תשתית בזק, באמצעותם חושבו תעריפי השימוש בתשתית שלה. בחברה דורשים לקבל לידם את הדו"ח המקורי, שהוציאה חברת הייעוץ, כדי שיוכלו לדעת איזה שינויים ביצע המשרד בנתונים.

בעתירה, שהגישה בזק (שהעתקה מצוי כאן להורדה), נכתב כי הרפורמה המתוכננת היא "מהלך הכולל בתוכו פגיעה קשה בזכות הקניין של העותרת והתערבות רגולטורית עמוקה, הכוללת הפקעה מסיבית דה-פקטו של תשתית שבבעלותה של העותרת והכתבת מחירים מרביים לצורך השימוש בהן". בבזק טוענים, שהתהליך אינו מבוצע בצורה הוגנת, שקופה ומידתית, תוך הקפדה על תקינות וחוקיות.

כזכור, משרד התקשורת פרסם את השימוע המדובר לפני כחודש, במסגרתו נקבע, שתעריף השימוש בתשתית שלה יהיה 60-45 ש"ח (ללא מע"מ) בממוצע לכל קו אינטרנט וטלפוניה, שהמתחרות תרכושנה מבזק. לטענת בזק, משרד התקשורת המציא את מספרים הללו והם נמוכים מדי ואינם מייצגים את עלות התפעול של התשתית. בחברה מאשימים כי משרד התקשורת מתערב לטובת סלקום ופרטנר, שאמורות לחכור את התשתית מבזק. זאת, באמצעות מניפולציה על המלצות חברת הייעוץ פרונטיר, ששכר לצורך כך. 

בעתירתה טוענת בזק, שהמשרד מסתיר נתונים חיוניים הנוגעים לרפורמה, שבמסגרתה היא תידרש להחכיר את התשתית שלה לחברות מתחרות. לטענת בזק, המשרד מסתיר נתונים אלה ובכך לא מאפשר לה להגיב לשימוע. לדברי בזק, משרד התקשורת מפר הגינות שלטונית בסיסית. אגב, היום, לאחר שבזק הגישה את העתירה לבג"ץ, הודיע משרד התקשורת כי הוא מאריך את המועד להגשת התגובות לשימוע על מחירי השוק הסיטונאי עד 10 במרץ 2014. זאת, בין היתר, על מנת לאפשר ל-IBC להגיב (כמנותח כאן). בקיצור: הכאוס נמשך. לא יהיה משעמם לעורכי הדין המתפרנסים מהכאוס הזה... ולשופטים שידונו בדייסה שבושלה במשרד התקשורת. 
          
את תגובת משרד התקשורת לטענות שהועלו, טרם קיבלתי. אם אקבל, אעדכן. אני משאיר לקוראים לנחש אם אכן אקבל תגובה. 

חיפש האמת



 
 
Bookmark and Share