אפליקציות חינמיות - Telecom - News

אפליקציות חינמיות

דף הבית >> מאגר כתבות ראשיות >> מידע נוסף >> אפליקציות חינמיות

אפליקציות בחינם הן למכשירי אפל והן למכשירי אנדרואיד (כגון סדרת הגלקסי של סמסונג) שולטות ללא עוררין במצעדי ההורדות של חנויות האפליקציות מכיוון שאנשים תמיד יעדיפו להוריד קודם כל את מה שבחינם, ורק לאחר מכן את מה שעולה להם כסף, ואפילו אם מדובר בכמה שקלים בודדים. כמובן שגם מפתח האפליקציות מבינים זאת, ולכן ניתן לחלק את האפליקציות החינמיות לשלושה סוגים עיקריים :

  • אפליקציות ממותגות - אלו הן אפליקציות שהשימוש בהן הוא בדרך כלל חינמי לחלוטין ונועד לחזק את התדמית של חברה או מותג מסוים. דוגמה - אפליקציית לוח הזמנים של הרכבת.
  • אפליקציות המציגות מידע או תכנים תמורת צפייה בפרסומות - אלו בדרך כלל אפליקציות שנבנו על ידי מפתחים פרטיים ומציגות מידע ביחד עם באנר בתחתית המסך או במעבר בין המסכים השונים בתוך האפליקציה. לדוגמה, ישנן אפליקציות רבות שמציגות זמני אוטובוסים באמצעות שאיבת נתונים ישירות מהחברות השונות (דן, אגד, מטרופולין וכו'). סוג פופולארי אחר של אפליקציות כאלו הן אפליקציות VOD בהן המשתמש צופה בפרסומת אחת או שתיים כל חמש או עשר דקות. לדוגמה, האפליקציה של ערוץ 10, ערוץ 2 או וואלה.
  • אפליקציות חינמיות בהן יש לשלם על חלק מן התכנים או שדרוגים - רבות מהאפליקציות האלו הן למעשה משחקים בהן צריך לשלם כדי לעבור שלב קשה במיוחד, לשדרג את היכולות של הדמות באופן זמני או קבוע וכו'. לפעמיים נהוג להתייחס אל האפליקציות האלו גם כגרסאות Lite.

אפליקציות חינם לגלקסי מול אייפון

אם משווים בין חנות האפסטור של אפל ובין חנות Google Play לגלקסי ומכשירים אחרים שמריצים אנדרואיד, הרי שברוב המקרים אפליקציות בחינם בחנות אחת יהיו גם בחינם גם בחנות השנייה. עם זאת, זה לא תמיד המצב : אחת הדוגמאות הידועות ביותר היא אפליקציית הצ'אט הפופולארית Whatsapp שעד יולי 2013 הוצעה רק למשתמשי אנדרואיד בחינם למשך שנה אחת, זאת לעומת משתמשי האייפון שהיו צריכים לשלם עליה מראש דולר אחד. הסיבה להבדל בין המחירים היא כנראה שמשתמשי האייפון נחשבים באופן מסורתי לכאלו שרגילים לקנות יותר אפליקציות, וגם תהליך האישור מול אפל הוא ארוך ומסורבל יותר.

אפליקציות בחינם לזמן מוגבל

לסיום, יש לציין כי חברות רבות מציעות אפליקציות בחינם לזמן מוגבל לא רק בזמן ההשקה, אלא גם בתקופות החגים, וזאת במטרה לפרסם אפליקציות אחרות שלהן בדרך כלל. לכן, תמיד שווה לעקוב אחר אתרים הסוקרים את שוק האפליקציות הן בארץ והן בחו"ל על מנת לראות אילו אפליקציות חינם לגלקסי או לאייפון זמינות באותו היום. כמו כן, יש לזכור שמרגע שאפליקציה מסוימת הורדה למכשיר בחינם, היא נשמרת בהיסטוריית הרכישות של המשתמש וניתן להוריד אותה בחינם גם בעתיד לאחר סיום המבצע.

Bookmark and Share