Telecom News - מאות אלפי ש"ח יישפכו בפטורים חדשים למכרז (3 פטורים ביום אחד)

מאות אלפי ש"ח יישפכו בפטורים חדשים למכרז (3 פטורים ביום אחד)

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> מאות אלפי ש"ח יישפכו בפטורים חדשים למכרז (3 פטורים ביום אחד)
משרד התקשורת איבד כל רסן, ואמש אישר במכה אחת 3 "פטורים ממכרזים" שכולם "פטורים חוזרים", 3 או 4 פעמים בזה אחר זה (שנה אחרי שנה) לאותו גורם, למטרות סרק ובנימוקים ש"נשלפו מהשרוול", כדי לחפות על כשלון ניהולי רב שנים, שממשיך עם המנכ"ל הנוכחי (אבי ברגר).
מאת: אבי וייס, 17.2.14, 12:00אבי ברגר

 לאור ריבוי הפטורים ממכרזים במשרד התקשורת, ניסינו לבדוק האם יש דרך יעילה אחרת, לבצע מכרזים במהירות וביעילות, בלי ללכת בדך של "פטור ממכרז", שמלווה בנימוקים ה"נשלפים מהשרוול", כדי "לתחמן את החוק". אכן, יש כמה דרכים כאלו, אחת מהן הבאנו כאן. אם משרד התקשורת היה מתקדם מהמא ה-19 אל המאה ה-21, אזי אולי תהליך יעיל כזה היה קורה. אולם, המציאות לגמרי שונה. אמש, משרד התקשורת "התעלה על עצמו" ואישר בבת אחת 3 "פטורים ממכרזים", שתמציתם מצויה כאן, כאן וכאן.

לכן, פניתי בדחיפות למשרד התקשורת ושאלתי:
"משרד התקשורת הוציא ב-16.2.14 שלושה פטורים מוזרים ממכרזים:
1.המשך פטור לחברת "ספארק מדיה" ליעוץ למועצת הכבלים והלוויין (למה? הרי המועצה הזו מזמן לא מתפקדת, מלבד זאת, הרי חברת הייעוץ פרונטיר קיבלה, אך לא מזמן, "פטור ממכרז" לבדיקת "החבילה הצרה בטלוויזיה". מה עוד צריך לייעץ למועצה ולשפוך כספי ציבור בלי כל חשבון, על כלום?).
2. לפרופ' ראובן גרונאו, להמשך ייעוץ בתחומי התקשורת (לרבות "השוק הסיטונאי" ובדיקת תעריפי בזק).
3. לאבנט, לייעוץ אבטחת מידע (אחרי כל הפשלות בתחום האבטחה במשרד התקשורת, שנחשפו ע"י השב"כ, למה ממשיכים עם אותו יועץ כבר כמה שנים ועוד ב"פטור ממכרז" כל אותם שנים?)

תשובות לא קיבלתי. אם אקבל אעדכן.

בנוגע לפרופ' ראובן גרונאו, אבקש להדגיש את העובדות הבאות:
א. זה פטור רביעי ממכרז לפרופ' ראובן גרונאו, בפטור הקודם (כאן) ציינתי, שכל היועצים סביב "השוק הסיטונאי" (שאיננו, ולא ברור אם ואיך יחל), מקבלים מיליוני ש"ח (במצטבר) מזה כמה שנים ו"לחבית הזו אין כל תחתית". 
ב. הפטור הנוכחי הוא עד 13.9.15 (דהיינו: לעוד שנה וחצי). המשמעות: משרד התקשורת כנראה מבין, ש"שוק סיטונאי" לא יהיה כל כך מהר, ולכן הוא זקוק לייעוץ לעוד שנה וחצי מפרופ' גרונאו (מלבד שלל היועצים האחרים המלווים את הנושא הזה. נראה שפרוייקט השוק הסיטונאי העולה בכמה מידות על יכולות המשרד)...
ג. פרופ' ראובן גרונאו, בכבודו ובעצמו, במו פיו ובחתימת ידו. דיווח כמה פעמים בצורה, שלא משתמעת לשתי פנים, שמשרד התקשורת לא מיישם את ההמלצות שלו ושמשרד התקשורת נכשל כשלון חרוץ בפיקוח על מחירי בזק ויצר בכך נזק של לפחות 11 מיליארד ש"ח לתושבי ישראל. אם כך, למה משרד התקשורת ממשיך וימשיך לשפוך מאות אלפי ש"ח בשנה, על ייעוץ מהמומחה מס' 1, שיש בישראל לכלכלת תקשורת, כאשר המשרד לא מתכוון בכלל ליישם את המלצותיו, וגם אם יישם את ההמלצות הללו אי פעם, המשרד ייכשל בפיקוח על היישום שלהן? 

שאלות רבות בלי תשובות. הכסף הציבורי פשוט הפך הפקר
 
הפקרות



 
 
Bookmark and Share