Telecom News - פרסום הפטור ממכרז מטעם משרד האוצר לבזק הוביל לעתירת הוט לביהמ"ש

פרסום הפטור ממכרז מטעם משרד האוצר לבזק הוביל לעתירת הוט לביהמ"ש

דף הבית >> פטורים ממכרזים ICT >> פרסום הפטור ממכרז מטעם משרד האוצר לבזק הוביל לעתירת הוט לביהמ"ש
פרסום הפטור ממכרז מטעם משרד האוצר לבזק הוביל לעתירת הוט לבית המשפט
מאת: מערכת Telecom News, 19.2.14, 15:27עתירה נגד פטור ממכרז
 
ב- 15.1.14 פרסמנו את דבר הפטור ממכרז שנתן משרד האוצר לבזק. עתה הגישה הוט בקשה לבית המשפט המחוזי בי-ם לבטל את הפטור. זו דוגמא אחת לאלפי פטורים ממכרזים במגזר הציבורי, שגובלים גם בשחיתות, תוך גרימת נזק עצום לציבור משלמי המיסים. לרוב, חברות מתייאשות ולא פונות לבטל את הפטורים כי האינטרסים העומדים מאחורי הפטורים גוברים על כל מאמציהן  לבטלם.
 
באמצע ינואר פרסמנו את דבר הפטור ממכרז השערורייתי שנתן בהינף קולמוס משרד האוצר לבזק לאספקת שירותי תקשורת נתונים למשרדי הממשלה כדלקמן:
 

פטור ממכרז מטעם משרד האוצר

 
מאת: מערכת Telecom News
15/01/14,  10:22
החברה מפרסמת הפטור ממכרז: משרד האוצר
תוכן הפטור ממכרז: שירותי תקשורת במסגרת הקמת רשת תקשורת ממשלתית. 
הספק מקבל הפטור: בזק עד 2.11.14
סכום הפטור במכרז: פרויקט של 60 מיליון ש"ח. הנימוק לפטור הנוסף: סיכוי קלוש לקבל מענה הולם מספק אחר לגבי דרישות הסף.


בעקבות פרסום הפטור, הגישה עתה הוט עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים באמצעות משרד הרצוג, פוקס, נאמן לבטל את הפטור ולערוך מכרז כדין, בו היא תוכל להתמודד. לחילופין, מבקשת הוט גם להגיש הצעה משלה ללא מכרז, מאחר שבזק מספקת את השירותים הללו שנים רבות ללא מכרז, למרות שהשוק פתוח לתחרות והוט מתחרה במסגרתו כבר יותר מ-10 שנים.
 
הוט קובלת על מה, שאנו טוענים כל העת באין ספור כתבות באתר, על מגיפת הפטורים ממכרזים ועל השחיתות הכרוכה בהם, עד כי הנושא הפך ל"מכת מדינה". מגירת הפטורים ממכרזים באתר מכילה דוגמאות בלבד של פטורים למכרזים הניתנים בהמוניהם כל יום בכמות שלא ניתן להשתלט עליה. מספר המכרזים הנערכים כחוק הוא קטן מאד בהשוואה לכמות העצומה של הפטורים במגזר הציבורי, שניתנים לחברים, למכרים ו"לאנשי שלומנו" תוך מתן מגוון תירוצים ואמתלות היכולים למלא אנציקלופדיה.  

הוט מתלוננת, שבזק יקרה  יותר, אך משרדי הממשלה מתעצלים לפרסם מכרז כחוק ובוחרים בדרך קלה ונוחה כדי להתחמק ממחויבות חוקית זו, למרות שמדובר בהוצאה של עשרות מיליוני ₪ בשנה ע"ח ציבור משלמי המסים, שניתן להפחיתה במכרז בו מציעות החברות המתחרות מחירים אטרקטיביים. התנהגות משרד האוצר לא עולה בקנה אחד עם הצורך לחסוך בכספי משלמי המיסים ועם עקרון השוויון בפני החוק.
 
כמו כן, בהודעת הפטור של משרד האוצר נרשם (למעלה) תאריך סיום של נובמבר 2014.  הוט טוענת,  שמשרד האוצר אישר את הפטור למרות, שהתנאים שנקבעו בדין לפטור, אינם מתקיימים.
 
הוט מדגישה, שתוכל להציע מחירים זולים להפליא מאלה של בזק ולחסוך לציבור כסף רב, והתירוץ של "המתנה לרפורמת שוק סיטונאי" אין לה בסיס. משרד האוצר הפר בצורה בוטה ביותר את חוק המכרזים.
 
Bookmark and Share