Telecom News - המרכז הבינתחומי בהרצליה מחבק את קהילת הביטקוין ומעודד יזמות בביטקוין

המרכז הבינתחומי בהרצליה מחבק את קהילת הביטקוין ומעודד יזמות בביטקוין

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> המרכז הבינתחומי בהרצליה מחבק את קהילת הביטקוין ומעודד יזמות בביטקוין
בלעדי: כנס הביטקוין הראשון במכללה אקדמית בישראל נערך אמש ב-IDC (המרכז הבינתחומי בהרצליה), בתמיכת עיריית הרצליה, עם עידוד ליזמים להתחיל ולפתח בעולם הביטקוין ולקדם את התחום.
מאת: אבי וייס, 6.3.14, 17:30

אודיטוריום איבצ'ר בקמפוס המרכז הבינתחומי הרצליה היה מלא אמש מפה לפה בסטודנטים, אנשי סגל של המכללה, בוגרי המכללה ואורחים רבים. על הפרק: עולם הביטקוין, ביוזמת "מועדון היזמות" של המכללה, מועדון IEC (ר"ת: IDC Enterepreneurship Club).

ליאור רומנובסקי
ליאור רומנובסקי, מועדון היזמות, המרכז הבינתחומי הרצליה: "זה אירוע היזמות הראשון של המועדון בתחום הביטקוין, כדי לתת לסטודנטים ולבוגרים שלנו את הכלים והתכנים העדכניים ביותר בעולם היזמות.

התברר לנו, שעולם הביטקוין מעניין את הקהילה של היזמים והסטודנטים שלנו. מועדון היזמות החליט להקדיש את האירוע שלו הפעם רק לנושא הביטקוין, בגלל שפע התכנים והעניין, שהנושא מעורר. 

אנו מתחילים פרויקט חדש הנקרא "מומנטום", שהוא מעטפת ייעוץ והכוונה לסטודנטים ברמה האישית, לפתח מיזמים בתוך המכללה. הוא כולל פאנל של מומחים מהשורה הראשונה, שייתנו ייעוץ והכוונה ליזמים בכל שלבי המיזם.

אני מזמין את כל הסטודנטים בעלי רעיונות להיכנס לאתר (כאן) ולהצטרף לפרויקט". 

תאיר קובלסקי, מנהלת HAC, מרכז היזמות של עיריית הרצליה: "מרכז היזמות של עיריית הרצליה קם תחת המותג 'המרפסת', שעוסק בטיפוח הצעירים של הרצליה. 
פרויקט הדגל של מרכז הצעירים בהרצליה הוא מרכז היזמות - HAC של עיריית הרצליה.

HAC הוא מרכז קהילת היזמות בהרצליה וכולל במוקד שלו אקסלרטור. יש לנו מרחב עבודה פתוח ואנו מזמינים צעירים להצטרף לאקסלרטור שלנו. יש לנו שת"פ הדוק עם IDC ועם מועדון היזמות של IDC. בקרוב מאוד אנו עורכים האקתון של העיר הרצליה, בשיתוף IDC ואפשר להירשם אליו כאן". 

מני זונפלד
מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: "האיגוד הוא ארגון ללא מטרת רווח, שנועד לקדם את טכנולוגיית הביטקוין בישראל. אנו עוסקים במקביל בכמה מישורים, ומקדישים זמן רב להסברה.

הפעילות שלנו כוללת כנסים, הדרכות, תחרויות, עבודה מול התקשורת, עבודה מול הרגולטורים ומתן תמיכה וסיוע למיזמים וסטארטאפים. 

אני קורא לכל סטודנט ואיש סגל המתעניין בתחום להצטרף לאיגוד (כאן). מי שיכול לתרום לאיגוד, מזמנו או מכספו, מוזמן ונקבל אותו בברכה, כדי לקדם את מטרות האיגוד ולקדם את הקהילה הזו בישראל".

אלי בז'רנו, יזם ומנכ"ל Bit2c: "המחיר של הביטקוין משקף את הערך של המטבע בעיני האנשים העוסקים בו. מגמת השימוש בביטקוין, כפי שמתבטאת בהורדת ארנקים מהאינטרנט, נמצאת בקצב עלייה מדהים, אפילו בימים האחרונים בהם יש פרסומים לא מחמיאים על הביטקוין. 

אלי בז'רנו
היות ומדובר במוצר או בשירות, שיש בו סכנות, חשוב ללמוד איך לאבטח את הביטקוין. Bit2c היא פלטפורמה למסחר וגם כוללת הדרכות עבור מי שלא בקי בתחום. בישראל, אפשר להעביר כסף דרך כל הבנקים. הייתה בעבר בעיה עם בנק אחד (הפועלים) אבל זה נפתר די מהר וכיום גם בנק זה מאפשר מסחר.

הרגולטור הישראלי טרם החליט. כנראה הוא ממתין להחלטות בארה"ב. סביר להניח, שהרשויות בישראל, במיוחד רשויות המס, תלכנה אחרי הנעשה בארה"ב. בינתיים, אנו עובדים לפי חוות דעת של משפטנים מובילים בתחום המיסים".

גיתי זך, מייסד Crypto Currency Innovation Lab - Byte: "הביטקוין מגלם בתוכו הרבה מאוד אידיאולוגיה, הרבה מאוד אפשרויות ליזמות וגם הרבה מאוד כסף. צריך להגיע לתחום עם ראש פתוח, רק כך אפשר להגיע ליזמות בתחום הזה. זה עידן חדש של אפשרויות פיתוח באינטרנט.

גיתי זך
אני יזמתי ומנהל את מעבדת היזמות, שהיא חלק משגרירות הביטקוין בישראל. אייל יונה שגב יזם את הקמת המקום בת"א, שזה המקום הפיזי לקהילת הביטקוין בישראל, שמכונה בשם 'שגרירות ביטקוין'. בקרוב מאוד נתקין מכונת ATM, שתגיע מארה"ב להמרות לביטקוין. 

אני מזמין כל סטודנט ואיש סגל מהמכללה להגיע לפעילות בשגרירות. בנוסף, לקהילת הסטארטאפים אנו מספקים ליווי, שהוא מאוד ייחודי, כי לקהילה שלנו יש צרכים ייחודיים בגלל האופי הנחשוני של התחום. אנו מטפלים בביטקוין מנקודת המבט של הפרוטוקול. הביטקוין כפרוטוקול, מעלים את הצורך של 'האיש באמצע' וזה רעיון, שהוא טוב לכל תחום, לא רק לתחום הבנקאות והפיננסים.

יש לנו כבר כמה סוגי סטארטאפים בתחום הביטקוין. הגל הראשון כולל כמה רעיונות מאוד טובים להעביר את העולם הישן והמוכר לנו לעולם חדש. עולם המוריד חסמים, עמלות ומייעל את הפעילות הכלכלית, בכל תחום.

 יש היום התקדמות טכנולוגיית בעולם הביטקוין וזה מכונה בשם: Bitcoin 2.0. זה הגל השני של היזמות בתחום הביטקוין. אלו טכנולוגיות חדשות בשם DA/DAC, פרוטוקולים המייצגים חברות עסקיות, פרוטוקולים המבצעים הנפקות, ניהול נכסים ועוד. יש כבר כמה פרוטוקולים חדשים בתחילת דרכם בתחום זה.

סטארטאפים בביטקוין מגייסים בחו"ל, כי עדיין אין השקעות בישראל בתחום, אבל זה יגיע. יש אקסלרטורים לביטקוין בארה"ב, בבריטניה, בברלין, בסינגפור וכמובן בת"א. אנו מספקים את כל המעטפת הנדרשת לסטארטאפים המגיעים אלינו, כולל חיבור לעולם היזמי הרחב, בחבילה מלאה של תמיכה בסטארטאפ".

יובל מלמד
יובל מלמד, מנהל קהילת הביטקוין, המרכז הבינתחומי הרצליה (IDC): "הביטקוין קשה להבנה לרבים, כי הוא לא מוחשי. הביטקוין הוא גם לא וירטואלי, אלא קריפטוגרפי, שזה עוד פחות מובן לאנשים. הביטקוין זו ישות שנמצאת ברשת האינטרנט ב-P2P ולכן לא ניתן לסגור את הביטקוין, כי אין לו שרת מרכזי ואין לו בעלים. 

כדי להבין איך מחזיקים בביטקוין, צריך להבין, שהכל מבוסס על מפתח ציבורי ומפתח פרטי. המפתח הציבורי מאפשר להכניס כסף לכספת של הביטקוין והמפתח הפרטי מאפשר להוציא כסף מהכספת זו. אולם, הביטקוינים לא נשמרים בשום מקום. אין כספת אמיתית כזו, גם לא וירטואלית. אין קובץ שנקרא ביטקוין. מה שיש זה רישום של הביטקוין, הרישום של התנועה של הביטקוין. זה רק כתובת של הרישום.

לכן, ביטקוין לא ניתן למחיקה. כל אחד יכול לבדוק מול הרשת כמה ביטקוינים עומדים לרשותו, מול המפתח הפרטי שלו. לכן החשיבות הגדולה של שמירה על המפתח הפרטי.

הארנק, הוא המקום שיש בו את המפתחות, הוא מוריד את שרשרת הבלוקים של ההעברות של הביטקוין בעולם וצריך להסתנכרן כל 10 דקות. הסנכרון הזה כולל את כל הטרנזקציות והוא נעשה ע"י אנשים שנקראים 'כורים', כי המחשבים שלהם עוסקים בזה והם מתוגמלים על השימוש במחשבים שלהם בתהליך של הפקת ביטקוינים חדשים. 

קובץ המפתחות הפרטיים בארנק גם הוא מוצפן, וחשוב לתת לו סיסמה קשה לפיצוח. מומלץ לגבות את המפתח הפרטי לפחות ב-3 מקומות שונים. מרגע שמבצעים גיבוי ראשון, אין צורך לבצע גיבוי נוסף, כי הארנק תמיד פתוח לקבל ביטקוינים, דרך המפתח הציבורי שלו, רק ההוצאה היא המוגנת ע"י המפתח הפרטי. מרגע הגיבוי אין צורך לגבות שוב כל עוד לא השתמשנו בכל המפתחות שהארנק שלנו בחר (ישנם בערך 100).

אני קורא לכל מי שרוצה ליזום בתחום להצטרף לקהילה שלנו, שצוברת תאוצה ב-IDC".
 


 
Bookmark and Share