Telecom News - שירותי ענן היברידי כבר כאן, לרבות לעסקים קטנים, בינוניים וסטארטאפים

שירותי ענן היברידי כבר כאן, לרבות לעסקים קטנים, בינוניים וסטארטאפים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> שירותי ענן היברידי כבר כאן, לרבות לעסקים קטנים, בינוניים וסטארטאפים
שירותי ענן היברידי כבר כאן, לרבות לעסקים קטנים, בינוניים וסטארטאפים
מאת: אבי וייס, 13.3.14, 19:20
אנדי האנט VMware
 
VMware מציעה כעת פתרונות SDN (רשת וירטואלית), פתרונות ענן היברידי, אחסון (SAN) מבוזר ווירטואלי, פתרונות לניידות ועבודה מעל לרשתות הסלולר.
 
"מנהלים קולטים היום את המסר של המעבר לענן, שבעבר היה קשה יותר להבנה", מתאר אנדי האנט (Andy Hunt), סגן נשיא שותפים ועסקים VMware EMEA. "השירות שלנו בענן מספק בסיס רחב לכל השוק, כמענה לכל צורך. כל שירות ניתן לספק אותו בענן וזה מהווה יתרון כלכלי גם לסטארטאפ בתחילת דרכו, שלא יכול להשקיע בתשתיות כדי לפתח".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם אנדי האנט (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של ענן היברידי, רשתות וירטואליות ואחסון וירטואלי ומבוזר, ומה יש ל- VMware להציע לשוק ה- SME בישראל, שעדיין לא נמצא בהיקפים משמעותיים בעולם הווירטואליזציה והעננים.

הרווה רנו VMware
במפגש היה שותף גם הרווה רנו (Herve Renault, בתמונה משמאל), מנהל בכיר לתחום הערוצים, שותפים ועסקים ב- VMware דרום אירופה - SEMA, המכיר את השוק הישראלי היטב.
 
שאלה: מה תפקידך בחברה?
אנדי האנט: "אני אחראי על כל תחום ערוצי הפצה, אינטגרטורים, שותפים והסכמים, בכל הספקטרום של הפתרונות של VMware לאזור EMEA, כולל הקשר עם הספקים הגדולים השותפים שלנו. כ"כ, אני אחראי על כ-2,000 חשבונות של לקוחות גדולים, שיש להם מנהלי לקוח אצלנו. VMware, כתפיסת עולם, מגיעה ללקוחות הקצה בכל מדינות העולם, דרך מערכת הערוצים והשותפים שלה".
 
שאלה: מה אתם מציעים לעסקים ברמת ה-SME?
תשובה: "VMware בהיסטוריה שלה נעה לא אחת בין הפתרונות לעסקים וארגונים גדולים, לבין הפתרונות לעסקים קטנים ובינוניים – SME. התחלנו בווירטואליזציה של שרתים המתאימה גם לעסקים קטנים ועברנו לווירטואליזציה של Data Centers המתאימה בעיקר לארגונים גדולים. מי שחושף אותנו לעולם ה-SME אלו ערוצי ההפצה והשותפים שלנו. הם הנותנים לנו את היכולת לספק פתרונות המתאימים לפלחי השוק הללו.
 
כיום, הפתרונות שלנו מכוונים לכל פלחי השוק ומתאימים לכל מגוון הלקוחות הקיים בשוק, לרבות לשווקי ה-SME. המוצרים שלנו קיבלו תאוצה מאוד טובה בתחום ה-SME וזה עבורנו סיפור הצלחה. זה די ברור למה: הווירטואליזציה מורידה עלויות. החיסכון הזה מאוד חשוב לעסקים קטנים ובינוניים. בנוסף, קל יותר ליישם וירטואליזציה בעסקים ובארגונים קטנים. קל להטמיע אותה והיא מוכיחה את עצמה יותר מהר.
 
על פי הסקרים שלנו, כ-50% מהשרתים בארגונים עברו וירטואליזציה. המשמעות: יש לנו עוד הרבה מאוד מקום לגידול. אני מאמין, שנגיע לכך, שכל השרתים ב-EMEA יעברו לווירטואליזציה. כך, שיש לנו כאן הזדמנות גדולה להתפתח. על פי הסקרים שלנו, רק שליש מהלקוחות הפוטנציאליים ברמת ה-SME עברו לווירטואליזציה. זאת, רק ב-20% עד 30% מהשרתים שלהם. כך, שגם אלה שעברו לווירטואליזציה, יש להם עוד הרבה לאן להתפתח. דהיינו: לא כל השרתים עברו לווירטואליזציה ורוב העסקים במת ה- SME עדיין לא עברו לווירטואליזציה בכלל. זה אתגר והזדמנות גדולה עבורנו. 
 
היום, אנו באים לשוק עם המסר החדש: לא רק השרתים יכולים לעבור וירטואליזציה, גם הרשת עצמה על כל מרכיביה. זו בשורת ה-SDN. אנו מעוניינים להציע ללקוחות מכל סדר גדול לעבור ל-SDN. יש כאן הזדמנות אדירה עבורנו, יכולת שמופצת דרך השותפים שלנו עד ללקוחות הקצה".  
 
שאלה: מה הדגשים שלכם במסר אותו אתם מעבירים ללקוחות?
תשובה: "אנו נותנים דגש רב לענן. השרתים הווירטואליים והרשת הווירטואלית – SDN, הם רק המבוא לשירותי הענן. אנו מאמינים ב'עננים מעורבים' (Hybrid Clouds).
 
אני אומר לכל עסק: אם יש לך מוצר או שירות, ה-IT אמור לתמוך בכך באופן מלא. זה אפשרי לביצוע בענן מעורב, שבו ניתן לווסת את המענה לתנודות בביקושים ובצרכים באופן דינמי ושקוף. זה גם מאפשר לך לעבוד בצורה מבוזרת ולעבוד מחוץ לכתליי הארגון".
 
שאלה: הכרזתם על הרחבת שירותי הענן שלכם לכל אירופה. מה עם ישראל?
תשובה: "הענן ההיברידי כולל כמה שכבות. זה לא רק הענן שלנו. ספקים ושותפים שלנו מספקים שירותי ענן ללקוחות הקצה שלנו בהצלחה רבה, מזה מספר שנים. תחום שירותי הענן, ש-VMware נמצאת במרכז שלו, גדל מאוד בשנתיים האחרונות. יש ספקים הנותנים וירטואליזציה בענן פרטי – פנימי, יש הנותנים וירטואליזציה בענן ציבורי ויש המספקים שירות בענן מעורב. זה החל והתפשט בשווקים עוד לפני כמה שנים.
 
ב- 2013 ראינו, שיש צורך בשוק לאספקת שירותי 'ענן מעורב' משלנו, ובנינו ענן היברידי חדש לגמרי בגישה של IaaS (ר"ת: Infrastructure as a Service), כחלק מפתרון vCloud Hybrid Service. התחלנו עם השירות בצפון אמריקה ובאוקטובר 2013 התחלנו בבטא בבריטניה. לפני כשבוע הכרזנו על השקת השירות הזה לכל EMEA. לכן, השירות הזה הוא גלובלי וכולל גם את החברות מישראל.
 
החיבור הזה מאפשר לנו לספק את הטוב ביותר מ-2 העולמות: המאפיינים הכלכליים והגמישים של הענן הציבורי, לצד התאמה מלאה לחוות השרתים הקיימת של הלקוח, לרבות יישומים, כלי ניהול, רשתות ואבטחה. כתוצאה מכך, פתרוןvCloud Hybrid Service  מאפשר לארגונים להרחיב בצורה שקופה ופשוטה את חוות השרתים שלהם אל עבר הענן שלנו, ולחבר הן את הענן הציבורי והן את הענן הפרטי יחד, על מנת להציע שירותי ענן היברידי אמיתי לכל צרכי הארגון.
 
לא הכרזנו על נוכחות הענן בישראל, כי החיבור הוא לחוות השרתים בבריטניה. אני יודע, שיש ישראלים האוהבים את החיבור לחוות שרתים מקומיות. לכן, השותפים שלנו מציעים את השירות של חוות שרתי ענן, כאן בישראל.
 
בכל מקרה, ההצעות שלנו לתחום הענן עוברות דרך השותפים שלנו. תפקידם לא נעלם במעבר לענן אלא מתעצם. אנו מעודדים את השותפים שלנו לבנות עננים פרטיים בתוך הארגונים ולהציע להם לחבר אותם באופן שקוף לענן הציבורי שלנו, עם כלים אחידים המבטיחים את השקט הנפשי של המנהלים כשהם עובדים שקוף בעננים היברידיים".  
 
שאלה: מה התחדש בכנס השותפים הגדול שלכם בסן פרנסיסקו?
תשובה: "בכנס היו לנו מעל ל-4,000 משתתפים מערוצי ההפצה והשותפים שלנו. כל הגדולים הגיעו.
 
ההכרזות העיקריות של המנכ"ל שלנו, פט גלסינגר, לערוצי ההפצה הם:
1. האסטרטגיה של השנה שעברה תימשך, כי זו אסטרטגיה מצליחה. אנו נשארים מרוכזים באסטרטגיה, שהצגנו בשנה שעברה.
 
2. קשת הפתרונות שלנו התרחבה בצורה ניכרת. זאת, כי רכשנו חברות והוספנו מוצרים. לכן, אנו באים לשוק ב- 2014 עם מגוון הצעות רחב יותר ובכלל זה:
א. פתרונות SDN. הפתרונות הללו בשלים ומשולבים, בין היתר, במסגרת פתרונות ה- NSX.
ב. יש לנו פתרונות NSX ללקוחות העילית שלנו ובמהלך 2014 נרחיב את הפתרונות החדשים הללו לכלל השוק, בגלל הביקוש וההתעניינות העצומה בשוק לפתרונות מהסוג הזה.
ג. SAN וירטואלי. אנו מציעים וירטואליזציה של מערכי האחסון, מה שמאפשר לספק אחסון מבוזר. הפתרון הזה יגיע ממש בקרוב גם לשוק המקומי בישראל. אחסון מבוזר - וירטואלי הוא 'הדבר הגדול הבא' בעולם הארגוני.
ד. ניהול וירטואלי. אנו מספקים ללקוחות שלנו את היכולת לנהל את הווירטואליזציה בכל השכבות שלה, על כל המערכים הקיימים בה.
אנו אומרים ללקוחות: זה לא מספיק ליישם וירטואליזציה, צריך לדעת לנהל את אותה נכון, בשקיפות ובקלות. הכלים שלנו מאפשרים זאת. הדבר הכי חשוב באסטרטגיה של כלי הניהול שלנו הוא הניהול האוטומטי. האוטומטיות מאפשרת לנהל את הכל בצורה מאוד קלה. ניתן לנהל את ה-Data Center המורכב ביותר על כל שכבותיו באופן שקוף ואוטומטי.
ה. מעבר לענן היברידי. כפי שציינתי, זה כבר עובד באירופה, כמו גם בצפון אמריקה. יש לנו כבר 8 שותפים בבריטניה, שהסמכנו אותם לספק שירותי ענן היברידי ללקוחות הקצה. אני מקווה, שנסמיך בקרוב גם שותפים מישראל.
 
3. חידוש גדול נוסף מצוי בעולם ה-EUC (ר"ת: End User Computing). כזכור, רכשנו לאחרונה את AirWatch. המשמעות: אנו מציעים חיבור מאובטח ומנוהל של כל מכשירי הקצה הניידים מעל לרשתות הסלולר והאלחוט.
 
כל הערוצים שלנו מקבלים כעת הדרכות והסמכות כיצד לשלב את הפתרון הנייד, בשלל הפתרונות שלנו לארגונים ולעסקים".
 
שאלה: מדוע נכנסתם לתחום הנייד?
תשובה: "אנו בעידן הסלולר והניידות. אם אתה רוצה להיות משמעותי בעולם הנייד, אתה חייב להבין איך מנהלים מכשירי קצה ניידים. זה מה ש-AirWatch נותנת לנו. היא מבינה היטב את התחום הזה. היא נרכשה על ידנו עם ניסיון, מוצרים ולקוחות בהיקף ניכר. שמעתי, שגם בישראל יש לה נוכחות חזקה בארגונים ובעסקים.
 
זה צעד גדול עבור VMware. אנו כעת מסבירים לשותפים שלנו כיצד להעביר את המסר החדש הזה, כדי שהם והלקוחות שלהם יצליחו בדרך לשילוב של כל מוצרי הקצה הניידים, בתוך הרשת הארגונית. ההפצה של הפתרון הנייד תיעשה במסלול המוכר של ערוצי הפצה והשותפים ואנו לומדים כעת איך לשלב זאת בשלל הפתרונות של VMware".
 
שאלה: מה התכניות שלכם לגבי השוק בישראל?
תשובה: "אנו עובדים בישראל באופן כללי מול 2 סוגי ערוצי הפצה: אינטגרטורים ושותפים גדולים, העובדים מול הארגונים והעסקים הגדולים וערוץ הפצה לשאר השוק. כאן בחרנו לאחרונה ב-C-Data ואנו כבר רואים תוצאות מעודדות מהכיוון הזה בשוק הישראלי.
 
אנו ממשיכים להשקיע במפיצים הגדולים שלנו, כדי שהם יוכלו לספק בהצלחה את הפתרונות שלנו ללקוחות הקצה ברמה העליונה של השירות. אנו משקיעים יותר כוח אדם אצלנו לתחום המכירות וההדרכה, ואנו רואים תוצאות להשקעה הזו, שתלך ותגדל בשנה הקרובה".
 
שאלה: איך אתה רואה את התפתחות שירותי הענן בישראל?
תשובה: "אנו ממש בתחילת הדרך. יש כבר כמה הצלחות ואני סבור, שניתן לערוצי ההפצה שלנו לבנות ענן היברידי כאן בישראל. יש לנו כבר 7 ספקים – שותפים, שיש להם שירותי ענן משלהם, זה כולל את בזק בינלאומי, טריפל-סי, בינת ועוד. אנו נסייע להם לקדם כאן בישראל את הענן ההיברידי בכלים שלנו.
 
ממה שאני רואה, כל לקוח שלנו בוחן את תחום הענן ההיברידי. לכן, יש לנו רצון לדחוף את השוק קדימה. ברור, שהמעבר הזה דורש מהארגונים להתארגן בתוכם, כדי לאמץ את טכנולוגיות הענן. זה לא מעבר פשוט עבורם. אנו נספק להם את כל הכלים הנדרשים כדי לעבור לענן. נספק להם גם ענן מקומי וגם ענן ציבורי, ואם צריך, השותפים שלנו גם ינהלו את העננים הללו עבורם, באותה צורה של עבודה, שהארגונים רגילים לעבוד בווירטואליזציה".
 
שאלה: מה המסר שלך לקהילת הסטארטאפים של ישראל?
תשובה: "אני מעוניין להגיע גם לסטארטאפים של ישראל. סטארטאפים לא צריכים לבנות את התשתיות שלהם על בסיס שרתים פיזיים. אנו יכולים לספק להם את כל מה שהם צריכים מהענן. הם יכולים לרכוש הכל במודל של השכרה, גם את ה-SDN. על הענן אנו מספקים להם את כל השירותים שיש לנו ואנו כל הזמן מוסיפים עוד שירותים מעל לענן".
 
שאלה: מה אתה אומר ללקוחות הנתקלים במסרים די דומים מהכיוון של סיסקו, שהיא גם שותף אסטרטגי שלכם?
תשובה: "ההצלחה שלנו תלויה בעיקר בשותפים שלנו ואני יכול לדווח לך שיש לנו הצלחה יוצאת מן הכלל ב-EMEA עם סיסקו. היא אחד השותפים הכי טובים שלנו וזה משלים את הפתרונות לערוצי ההפצה שלנו באירופה. אנו יודעים ללכת איתה יחד ללקוחות ולהצליח.
 
זה לא אומר, שיש לנו את אותה השקפת עולם. לטעמי, יש לנו השקפת עולם מעט שונה, ואנו רואים את השוק קצת באור שונה. אולם, זה לא מפריע לנו להצליח ביחד. המציאות והלקוחות שלנו רוצים אותנו ביחד וזו הנוסחה המצליחה".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך ל- EMEA?
אנדי האנט: "אנו חושבים בגדול. אני חולם ומקווה, שנצליח באסטרטגיה שלנו, שאנו מציגים לשוק. אנו עברנו התפתחות מהירה וכעת החלום שלנו הוא סביב ה-Data Center הווירטואלי. זה מהלך מאוד משמעותי וזה יהיה, לעניות דעתי, חזון ריאלי, עבור כל Data Center.
 
בישראל, הלקוחות הטובים שלנו כבר מאמינים בחזון הזה והולכים ומממשים אותו. אני מעוניין לשכפל את ההצלחה, שיש לנו כאן בישראל, לכל אזור EMEA. המעבר לעננים החל בלקוחות גדולים בישראל, ואני מקווה להעביר את המסר הזה לכל שכבות השוק, גם לשוק ה-SME. אני מאמין, שנוכל להצליח ולהוביל את השוק לכיוון שירותי הענן, שירותי ענן היברידי".
VMware Logo



 
 
Bookmark and Share