Telecom News - גם ארגונים קטנים ובינוניים יכולים ליהנות ממערכת לניתוח ביג דאטה

גם ארגונים קטנים ובינוניים יכולים ליהנות ממערכת לניתוח ביג דאטה

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> גם ארגונים קטנים ובינוניים יכולים ליהנות ממערכת לניתוח ביג דאטה
גם ארגונים קטנים ובינוניים יכולים ליהנות ממערכת לניתוח ביג דאטה
מאת: ליאור פוני, 18.3.14, 21:30ליאור פוני
 
ביג דאטה אינו טרנד. זו טכנולוגיה שהגיעה זמנה. המטרה של העסק הקטן/בינוני היא לא להישאר מאחור.

ישראל ידועה כמדינה המאמצת טכנולוגיות חדשות ומודרניות מוקדם יחסית, ואחת מהטכנולוגיות המדוברות בזמן האחרון היא ביג דאטה. ארגונים רבים בישראל כבר עושים שימוש בניתוח מידע בלתי-מובנה בעזרת כלי ביג דאטה. אולם, התפיסה הרווחת עדיין בשוק המקומי היא, שביג דאטה מיועד בעיקר לארגונים גדולים.
 
כידוע, הנתונים מסביבנו נערמים בקצב מסחרר, ואם הם כבר נמצאים שם, למה שלא ננצל אותם? טכנולוגיית הביג דאטה יודעת לנתח את הררי הנתונים ולהפיק מהם תובנות מעמיקות המסייעות לנו להתנהל ביעילות רבה יותר. אין סיבה, שארגונים קטנים ובינוניים לא ייהנו מהיתרונות הללו. אולם, בטרם היציאה למסע, צריך הארגון הקטן/בינוני לוודא, שיש ביכולתו למלא אחר התנאים הבאים:
 
מומחיות פנימית: בחברות גדולות יש בד"כ מומחים פנימיים, שביכולתם לממש וליישם תכנית ביג דאטה. לכן, כל עסק קטן/בינוני צריך לשאול את עצמו האם יש לו את המומחיות הנדרשת בתוך הארגון. פרויקטים של ביג דאטה  דורשים אנשים בעלי כישורים טכניים ואנליטיים, כמו גם ידע רב על מגזרי תעשייה שונים. פעמים רבות, אדם בעל כישורים כאלה מכונה בתעשייה "מדען נתונים". אנשים אלה יעיינו במערכות נתונים ממקורות רבים ומגוונים, וינסו לחבר אותם יחדיו על מנת להפיק תובנות בנוגע לבסיס הלקוחות, ובסופו של דבר, להוסיף רווח לשורה התחתונה. כלומר, התנאי הראשון הוא מומחיות במסגרת הארגון הקטן/בינוני.
 
החזר על השקעה כספית: כאשר ההשקעה בביג דאטה נעשית בצורה נכונה, היא מחזירה את עצמה במהירות ותורמת רבות לתפעול ולרווחיות. עסקים קטנים צריכים לשאול את עצמם אם יש ביכולתם ליישם ביג דאטה ולחבר את המספרים בצורה הגיונית. כלומר, התנאי השני הוא בדיקת חשב לגבי יכולת השקעה נבונה מצד הארגון בצורה משתלמת.
 
למרות גודלם של ארגונים קטנים ובינוניים, מערכות הנתונים שלהם הן לעתים רחבות מאוד. זו הנקודה בה חברות מכל גודל ובכל מגזר תעשייה, יכולות להתחיל למצוא את הערך המוסף שלהן בניתוח ביג דאטה. להלן דוגמאות לכמה מהן:
 
תעשיית הביטוח משפיעה על כל אחד מאתנו. אנו משלמים אלפי ש"ח מדי שנה על ביטוחי רכב, דירה, ביטוח בריאות וכן הלאה. ניהול יעיל של נתונים יכול להפחית משמעותית את הפרמיות שנשלם, אם חברות הביטוח תשתמשנה בהם בצורה נכונה. קחו למשל את ביטוח הרכב: כיום מתקינים במכוניות של מורים לנהיגה התקנים שונים המספקים מידע מתקדם לחברת הביטוח, והפרמיות מחושבות על סמך הנתונים הללו. באמצעות ביצוע פעולות שונות במערכות הנתונים, חברות ביטוח יכולות ליצור מדיניות המבוססת על ניתוח ביג דאטה וגיבוש תובנות מדויקות, ובכך להגדיל את ההכנסות, אבל גם לתמחר בהתאם למדידות בזמן אמת, שיכולות להפחית את הפרמיות למשתמש הסופי.
 
תעשיית הרפואה והבריאות יכולה להפיק תועלת אדירה מניהול חכם יותר של מבול הנתונים. דמיינו עולם בו כל הרשומות, תוצאות הבדיקות והמחקרים העדכניים ביותר מחוברים זה לזה. רופאים חולקים כיום נתונים באמצעות מכשירים ניידים. על מנת לאפשר צפייה מרחוק בצילומים ובמידע רפואי, יש צורך במערכות נתונים אדירות. חיבור של כל הנתונים הללו הוא השלב הבא בתהליך. נתוני בריאות עולמיים צריכים להיות זמינים למוסדות מחקר לצורך ניתוח מעמיק, יכולת שתוביל לייעול מערכת הבריאות ובסופו של דבר, למציאת תרופות ודרכי מניעה אפקטיביות למחלות ממאירות.
 
בנקאות ופיננסים היא תעשיה המתקשה לעתים לאמץ יוזמות חדשות במהירות רבה, כיוון שהיא נמצאת תחת רגולציה מרובה ומאופיינת במגבלות אבטחה ופרטיות. אולם, אימוץ כלי ניתוח מתקדמים יאפשר לחברות לבחון את מהלכי הלקוח ולהוסיף לו ערך עם פתרונות מותאמים אישית, שעונים על הצרכים שלו. מהלך כזה יגדיל את ההכנסות ובמקביל  יגביר את שביעות הרצון של הלקוח.
 
ביג דאטה אינו טרנד. זו טכנולוגיה שהגיעה זמנה. ההתפתחות הטכנולוגית ובעיקר המגוון העצום של הפתרונות, הביאו לכך, שארגונים מכל גודל יכולים ליהנות ממערכת לניתוח ביג דאטה. שאלה חשובה מבחינת הארגון היא: האם לבנות מערכת ביג דאטה לבד, או לשלם עבור שירות ביג דאטה המאוחסן בענן. ובכן, בחינת נושא זה נתונה לשיקול הארגון, אבל המטרה היא לא להישאר מאחור.
 
מאת: ליאור פוני, מרץ 2014.
מנהל חטיבת ה- ,Midmarket & SMB ב- EMC ישראל.
ביג דאטה



 
 
Bookmark and Share