Telecom News - 254,000 ש"ח לעיתונאי לסיקור ביקור האפיפיור בפטור ממכרז ממש' התקשורת

254,000 ש"ח לעיתונאי לסיקור ביקור האפיפיור בפטור ממכרז ממש' התקשורת

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> 254,000 ש"ח לעיתונאי לסיקור ביקור האפיפיור בפטור ממכרז ממש' התקשורת
בלעדי: משרד התקשורת התעלה הפעם על עצמו: הגיש ואישר לעצמו "פטור ממכרז" לעיתונאי אחד לכיסוי הביקור המיועד של האפיפיור פרנציסקוס בישראל, בעלות של 214,830 ש"ח + מע"מ. זאת, תמורת 14 כתבות (דהיינו: למעלה מ- 18 אלף ש"ח כולל מע"מ לכל כתבה).
מאת: אבי וייס, 20.3.14, 21:30


האפיפיור פרנציסקוס עתיד לבקר  בישראל בין ה- 25 ל- 26 במאי 2014. משרד התקשורת בראשותו של השר גלעד ארדן והמנכ"ל אבי ברגר הפועלים בימים אלו לחסל את רשות השידור הנוכחית מטעמי חסכון תקציבי, החליט להזדרז ולבקש ולאשר לעצמו ועבור משרד התיירות "פטור ממכרז" עבור עיתונאי זר היושב גם בישראל, בעלות של כ- 254 אלף ש"ח (כולל מע"מ) לסדרה של 14 כתבות ב-3 שפות (אנגלית, ספרדית ופורטוגזית), לקראת הביקור, במהלכו ולאחריו. דהיינו: למעלה מ- 18 אלף ש"ח (כולל מע"מ) עבור כל כתבה (אם אכן תהיינה 14 כתבות). 

בקשת הפטור ממכרז מצויה באתר משרד האוצר כאן, וטופס הבקשה של משרד התקשורת שנשלח לאוצר המצוי להורדה כאן. המסמכים הללו מדברים בעד עצמם וכל מילה מיותרת, שאפרסם כאן בעניין זה, רק תפחית מחומרת השערורייה הזו.

לכן, פניתי בדחיפות להנהלת משרד התקשורת בשאלה הבאה:
"הכיצד מוצאים "פטור ממכרז" לעיתונאי לעבודה של כמה ימים בודדים בעלות של 214.8 אלף ₪ ללא מע"מ, כדי לסקר את הביקור הצפוי של האפיפיור בישראל? האם אין גבול להפקרות בשימוש בכספי משלמי המיסים? ועוד ב"פטור ממכרז"?".

להפתעתי קיבלתי מדובר משרד התקשורת את התגובה הבאה (לא שיניתי שום מילה):
"למה הפנית אליי? זה לא קשור למשרד שלנו. יש גבול להאשמות".

למותר לציין, שהדובר קיבל ממני גם את הלינק וגם את הקובץ, שכל אחד יכול עתה לראות בעצמו, שיצא ממשרד התקשורת, כפי שהבאתי בפסקה השנייה של הכתבה. יתרה מכך, אך בשבוע החולף, מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, שלח מסמך בחתימת ידו למנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, פרשה מאוד מוזרה שחשפתי בהרחבה כאן. המסמך של אבי ברגר מצוי כאן. בעמוד הראשון של המכתב בסעיף י' כתוב (ציטוט): "קליטת לשכת הפרסום הממשלתית  למשרד התקשורת" וזה תחת הסעיפים של "עיקרי הפעילות שבוצעה ע"י משרד התקשורת בשנת 2013". 

אז נשאלת כאן השאלה: האם דובר משרד התקשורת לא מסונכרן עם השר והמנכ"ל שלו ולא שמע שהמנכ"ל שלו דיווח למנכ"ל משרד ראש הממשלה, על סיום קליטת לשכת העיתונות הממשלתית (לפ"מ) לתוך משרד התקשורת כבר ב- 2013? תמהני. כמו שאני מכיר את הדובר, הוא ממש לא עובד בחוסר סנכרון עם הממונים עליו. 

מכאן, שיש עוד אפשרות: שהדיווח של מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר לא נכון (כמו כל שאר חלקי המכתב התמוה, שנשלח בחתימת ידו), והתשובה של הדובר שלו אלי היא הנכונה. דהיינו: לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) בכלל לא קשורה למשרד התקשורת, לא ב- 2013 ולא כעת ב-2014, והיא בכלל לא נקלטה במשרד התקשורת, כנטען בדיווח של מנכ"ל המשרד למנכ"ל משרד ראש הממשלה. 


אז למה המסמכים של "הפטור ממכרז" הזה יצאו ממשרד התקשורת? די תמוה. תעלומה בלשית במשרד כאוטי. 

לאחר חשיפת הכאוס במשרד התקשורת, כפי שאישר לי נשיא בית המשפט העליון לפרסם (ראה כאן פרק א' בסדרת החשיפות), שום תשובה  מ-2 האפשרויות הנ"ל, כבר לא יכולה להפתיע אותי. 

סיקור חדשות



 
 
Bookmark and Share