Telecom News - לראות באמצעות הטלפון הסלולרי: אפליקציית נחייה לעיוורים פותחה בטכניון

לראות באמצעות הטלפון הסלולרי: אפליקציית נחייה לעיוורים פותחה בטכניון

דף הבית >> פיתוחים חדשים וצ'יפים >> לראות באמצעות הטלפון הסלולרי: אפליקציית נחייה לעיוורים פותחה בטכניון
לראות באמצעות הטלפון הסלולרי: אפליקציית נחייה לעיוורים פותחה בטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 9.4.14, 21:20הדגמת המכשיר

הפיתוח מבוסס על מצלמת קינקט, אפליקציה לטלפון הסלולרי ואוזניות.

3 סטודנטים לתואר ראשון מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון פיתחו מכשיר נחייה לעיוורים, שמבוסס על מצלמת קינקט, אפליקציה לטלפון הסלולרי ואוזניות.

האפליקציה מבוססת על תמונת הסביבה המתקבלת ממצלמת העומק, המסייעת לעיוור לנווט בתוך מבנה, מתריעה בפניו על מכשולים בדרך באמצעות חיווי קולי, ומזהה ומכוונת אותו לאובייקטים נלמדים בחדר.

את הרעיון לפרויקט הגה הסטודנט צחי שימקין:  "חשבתי עליו במהלך נסיעה, כשעיוור, שהיה מולי התקשה לחצות מעבר חציה. חשבתי, שאילו יכולתי להסביר לו באמצעים טכנולוגיים את תמונת הסביבה, הייתי מקל עליו ומעניק לו ביטחון בהתמצאות במרחב. רציתי לשלב פיתוח טכנולוגי בעזרה לחברה, וכך נולד מוצר המחבר בין מצלמת עומק ואפליקציה סלולרית ויוצר אינטגרציה בין מערכות טכנולוגיות שונות".

צחי חבר לסטודנטים גל דלל ודני זילבר, ויחד הם החלו לעבוד על הפרויקט.

צחי שימקין: "היתרון הטכנולוגי של מצלמת קינקט הוא במתן תמונת עומק טובה ובכך שהיא מכשיר זול וקל יחסית. התחום הזה מתפתח כל הזמן והמצלמות נעשות קטנות וזולות יותר. הפרויקט חיבר בין התמונה המתקבלת ממצלמת העומק לאפליקציה בטלפון החכם, שמכוונת את האדם העיוור במרחב".

גל דלל: "המצלמה יושבת על החגורה ותופסת את תמונת העומק של הסביבה. המכשיר הסלולרי מעבד את המידע, שהתקבל מהמצלמה, ונותן חיווי קולי למשתמש באמצעות האפליקציה. האפליקציה, שפיתחנו, מסייעת לעיוור לנווט בתוך מבנה, מתריעה בפניו על מכשולים בדרך באמצעות חיווי קולי, מזהה אובייקטים נלמדים ומכוונת את המשתמש אליהם. אובייקטים נלמדים - חפצים כגון מפתחות או תיק, שהאפליקציה 'לומדת' מראש. יש כאן אלמנט של זיהוי ולמידה".

צחי שימקין: "כשיש מכשול לפני העיוור, האפליקציה מורה לו לעצור ומכוונת אותו ימינה או שמאלה כדי שיעקוף את המכשול. עדיין לא בדקנו את המוצר עם אנשים עיוורים, אבל בדקנו אותו על עצמנו כאשר העיניים שלנו מכוסות, והוא עבד. לאחרונה יצרנו קשר עם האגודה למען העיוור בחיפה, כדי לבחון את האפליקציה בשטח עם אדם עיוור ולקבל ממנו משוב על השיפורים הנדרשים".

קובי כוחי, ראש המעבדה לבקרה, רובוטיקה ולמידה חישובית בפקולטה להנדסת חשמל, מנחה הסטודנטים בפרויקט: "הפרויקט קיבל את הציון 100 והוא יוגש לתחרות פרויקטים מצטיינים של הפקולטה. היוזמה לפרויקט היתה של הסטודנטים, ואני הנחיתי וניתבתי אותם לטכנולוגיות הקיימות היום בשוק. הרעיון הטכנולוגי בפרויקט היה לבחון קונספט, שיוכל בעתיד גם להשתלב מבחינה טכנולוגית בחומרה, שתתפתח ותשתכלל. בכל שנה אנחנו מציעים לסטודנטים לתואר ראשון רעיונות לפיתוח, שמגיעים מהתעשייה או ממחקרים של סטודנטים לתארים מתקדמים בפקולטה. אנו מעניקים מרחב גדול לסטודנטים להביא את היצירתיות והרעיונות שלהם לפרויקט".

צחי שימקין: "מבחינתי הצלחנו בפרויקט. הייתי מעוניין להמשיך ולפתח את המוצר, ושהוא ישמש בפועל אנשים עיוורים. המוטיבציה שלנו בפרויקט היתה לסייע לאוכלוסייה הזקוקה לעזרה. יש בעולם 150 מיליון עיוורים וכבדי ראייה, ומספר הפתרונות הטכנולוגיים המוצעים להם היום מצומצם מאוד. על אף ההתקדמות הטכנולוגית, אמצעי הנחייה הטובים ביותר הם עדיין מקל או כלב נחייה. המוצר שלנו עדיין לא מושלם, אבל נמשיך ונפתח אותו בעתיד".

בתמונות:
בתמונה למעלה: הסטודנט גל דלל מדגים את יכולות המכשיר.
בתמונה למטה (מימין לשמאל): המנחה קובי כוחי עם הסטודנטים צחי שימקין וגל דלל.
צילום: שיצו שירותי צילום, דוברות הטכניון
קובי כוחי עם הסטודנטים
הסרטון המציג את הפרויקט:



 
 
Bookmark and Share