Telecom News - דווקא בערב החג: הלנת שכר ובזבוז כספי ציבור ב"מגדל השן"

דווקא בערב החג: הלנת שכר ובזבוז כספי ציבור ב"מגדל השן"

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> דווקא בערב החג: הלנת שכר ובזבוז כספי ציבור ב"מגדל השן"
בעקבות החשיפה שלנו, שבמשכורת פברואר 2014 לא שולם לעובדי משרד התקשורת שכר העידוד החצי שנתי, כעת מתברר, שעובדים רבים לא קיבלו בכלל שכר עידוד או קיבלו סכומים מגוחכים בגלל היעדר הטיפול הנכון במשכורות העובדים במשרד. במקביל, נשפכים כספים בהיקף אדיר על משרדים במגדל שלום (המיקום של שלוחת משרד התקשורת בתל-אביב).
מאת: אבי וייס, 10.4.14. 11:00אבי ברגר

עוד לא נרגעתי מחשיפת קריסת כל הנורמות הציבוריות בצמרת משרד התקשורת (בדגש על השר הקודם והיועצת המשפטית הקודמת, כמפורט בסדרה שהסתיימה כאן), וכבר צצות פרשיות חדשות, כאילו "אין חדש תחת השמש". יש שר אחר ומנכ"ל אחר (אבי ברגר, בתמונה), אבל הכאוס נמשך ללא הפוגה. והפעם, חשיפת 2 פרשיות ממש טריות, ערב חג הפסח הקרב ובא:

א. משכורות העובדים.
אך לפני כחודש חשפתי כאן את המחדל באי תשלום מלא השכר לעובדים במשרד התקשורת במשכורת פברואר 2014 (ששולמה בתחילת מרץ). המשרד הבטיח לתקן זאת במשכורת מרץ (ששולמה בתחילת אפריל). אך בעקבות הפרסום הפומבי התברר לי, שהמחדל גדול הרבה יותר ממה שחשפתי.

לכן, פניתי למשרד התקשורת בשאלה: "בהמשך לחשיפה שלי בעניין האיחור בתשלומי שכר העידוד החצי שנתי לעובדי משרד התקשורת, מתברר כעת, שבעקבות החשיפה, עשרות עובדים גילו לתדהמתם, שלא רק את שכר העידוד החצי שנתי הם לא קיבלו, גם את שכר העידוד השוטף החודשי הם לא קיבלו, מזה כמה חודשים רבים, או שקיבלו סכומים מגוחכים ולא נכונים מול מה שהגיע להם.
הכיצד?"

תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. אם אקבל, אעדכן. 

כך, אנו משמשים פה לעובדים הרבים, שמפחדים ונרתעים, במשטר הטשטוש ואבדן הדרך שיש במשרד, להתלונן או לגשת לבית הדין לעבודה ולהגיש תביעה על הלנת שכר מצד צמרת משרד התקשורת. 

ב. שיפוצי משרדים שהיו סגורים שנים רבות.
לפני כחצי שנה חשפנו כאן סיפור חלמאי (שמי שהיה אחראי עליו אישית הוא שמילה מימון, שמככב היום בסיפור אחר כאן), שבוצע ונוהל ע"י הסמנכ"לית למנהל ומשאבי אנוש (תמי לשם) וחשב המשרד (שלא פרש), סיפור בו משרד התקשורת שכר ושיפץ 3 משרדים חדשים במגדל שלום בת"א בקומה 7, בעלות של עשרות אלפי ש"ח לחודש (זו העלות לחודש לפני עלויות השיפוצים), משרדים, שכלל לא אויישו ונשארו ריקים במשך חודשים עד החשיפה. זאת, בזמן שלמשרד התקשורת עצמו יש (בקומה 9, שתי קומות מעל לקומה 7), 3 משרדים העומדים שנים ריקים וללא כל שימוש.

הביצוע בפועל של המהלך המוזר הזה הוטל על רונית בן טל, הממונה על הנכסים במשרד והכפופה לתמי לשם, כשהיא (רונית), גם במקרה, יו"ר ועד ירושלים של עובדי משרד התקשורת והאמורה לדאוג (בין היתר), שלא יהיו עיכובי שכר לעובדים (כנחשף בסעיף הקודם). 

בעקבות החשיפה שלי, "גילו" בצמרת משרד התקשורת, שיש 3 משרדים ריקים בקומה 9 ולכן סגרו והחזירו את המשרדים המשופצים בקומה 7 לבעלים, אחרי שסכום עתק שולם על שכירתם ושיפוצם בלי שנעשה בהם שימוש, וממש לאחרונה, לפי החלטת המנכ"ל הנוכחי (אבי ברגר) החלו לשפץ בעלות עצומה את המשרדים הללו, שהיו מוזנחים וסגורים במשך שנים, בקומה 9.

חשוב להבין ולהדגיש, ששכירת משרדים בלב מגדל שלום בת"א זה דבר יקר ביותר. למעשה, זה הנדל"ן היקר ביותר בישראל ואולי בעולם, נדל"ן העולה מיליוני ש"ח לשנה בשכירות ותחזוקה. 

לכן, פניתי למשרד התקשורת בשאלות הבאות:
"נודע לי, שהחלו שיפוצים של החדרים במגדל שלום.
המדובר ב- 3 משרדים, שהיו מוכנים לאכלוס ושעומדים מזה 7 שנים ויותר (יש הטוענים - 10 שנים לפחות) ריקים וללא כל שימוש בקומה 9 במגדל.
השאלות:
  1. למה החדרים עמדו ריקים קרוב ל- 8 שנים (לפחות)?
  2. מה הנזק (למשלמי המיסים) של אי השימוש הזה?
  3. מה עלות השיפוצים כעת בקומה 9?"
תגובה לא הצלחתי לקבל, לא שלא ניסיתי. אם אקבל, אעדכן. 

כך, כספי משלמי המיסים במיליוני ש"ח "עפים באוויר" במגדל שלום, ללא מתן דין וחשבון מצד האחראים למחדל המתמשך הזה והטיפול הרשלני בנדל"ן של ממשלת ישראל, ששוכרת ומתפעלת משרדים במקום אולי הכי יקר במדינה. 
מגדל שלום



 
 
Bookmark and Share