Telecom News - תוך דקות נכנסו 50 מיליון סינים לעמוד Weibo לצפות בנשיא המדינה פרס

תוך דקות נכנסו 50 מיליון סינים לעמוד Weibo לצפות בנשיא המדינה פרס

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> תוך דקות נכנסו 50 מיליון סינים לעמוד Weibo לצפות בנשיא המדינה פרס
תוך דקות נכנסו 50 מיליון סינים לעמוד Weibo לצפות בנשיא המדינה פרס
מאת: מערכת Telecom News, 10.4.14, 12:03שמעון פרס
 
הנשיא פרס כבש את הרשת החברתית הסינית והשיק את עמוד ה'וויבו' הנשיאותי. למעלה מ-50 מיליון גולשים סינים נכנסו תוך דקות ספורות לעמוד ה'וויבו' וצפו בצ'אט הנשיאותי בשידור חי. הנשיא פרס:"אני גאה להיות חבר במשפחת ה- Weibo הסינית". עיתון ה'בייג'ינג מורנינג' הגדיר את האירוע כ"אירוע המוצלח ביותר שהיה בוויבו הסיני".
 
נשיא המדינה שמעון פרס השיק הבוקר (ה') באירוע יוצא דופן את עמודו הרשמי ברשת החברתית ''וויבו'' - "הפייסבוק הסיני" במרכז החברה בבייג'ינג. בכך הפך הנשיא למנהיג הישראלי הראשון ולאחד המנהיגים הראשונים בעולם, שמשתמשים ברשת החברתית המובילה בסין, בה חברים מאות מיליוני דוברי השפה הסינית. עפ"י מיטב המסורת הסינית, נדרש הנשיא יחד עם סגן נשיא החברה להכות בפעמון סיני ענק במעמד השקת העמוד, יחד עם מאות העובדים, שנופפו בדגלי ישראל וסין.
 
תוך דקות מרגע חשיפת העמוד נכנסו לעמוד הנשיאותי של הנשיא פרס למעלה מ-50 מיליון גולשים והעמוד זכה למיליוני חשיפות ושיתופים ברשת החברתית. הנשיא אמר בהתרגשות: "אני גאה ושמח להיות חלק ממשפחת ה'וויבו' הסינית אני מצפה לפגוש אתכם בעמוד שלי לדבר ישירות עם העם הסיני ובעיקר עם הדור הצעיר ולקדם את יחסי ישראל וסין".
 
סגן נשיא חברת סינה-וויבו אמר כי מדובר באירוע תקדימי בסין, ובהשקת עמוד הוויבו הגדולה ביותר שנערכה בסין, ודיווח לאורחים, שכבר בדקות הראשונות הוצף עמוד הוויבו הנשיאותי בלמעלה מ-50 מיליון צופים, שהפנו שאלות לנשיא הישראלי והתעניינו לשמוע על מדינת ישראל דרך הרשת החברתית המצליחה. מיד בתום האירוע קיים הנשיא באולפני החברה ראיון-צ'אט פתיחה חגיגי, כשלצידו יושבים הבלוגרים המובילים ביותר בסין, להם מיליוני עוקבים Ma xiaolin, ו-Wang Chong.
 
הנשיא ישב עם הבלוגרים דקות ארוכות באולפן המיוחד וענה על שאלות הגולשים, שהתעניינו רבות בקורות חייו של הנשיא בן ה-90,  וביקשו ממנו המלצות וטיפים למקומות בילוי ותיירות בישראל. הגולשים הסינים גילו עניין מיוחד בחדשנות ובטכנולוגיה הישראלית ושאלו את הנשיא מהו סוד החוכמה של העם היהודי? הנשיא ענה: " הסוד שלנו הוא הלמידה. חשוב לשאול שאלות, להטיל ספק, לחשוב באופן יצירתי מחוץ לקופסא וללמוד לעומק כל דבר. הסוד שלנו טמון בחינוך איכותי". הוא הוסיף בהלצה כי הוא ממליץ לכולם "לאכול פחות וללמוד יותר".

בתום הריאיון ניצל הנשיא את הבמה כדי לקרוא לעם הסיני להגיע ולבקר בישראל במטרה להגדיל את התיירות מסין לישראל ואמר: "אני מזמין אתכם לבקר בישראל. אזרחי ישראל ישמחו לראותכם ויקבלו אתכם בחום. יש לנו את ים המלח בו תוכלו לצוף ואת ירושלים בה תוכלו ללמוד היסטוריה ומסורת, שאין שניה לה".
 
הבלוגרים ביקשו לדעת כיצד רואה הנשיא את שיתופי הפעולה בין ישראל לסין, ואף ניצלו את ההזדמנות לשאול על איסור מסחר נשק עם סין. הנשיא, שכבר שמע בחייו מגוון שאלות ענה: "יש לישראל ולסין שיתופי פעולה רבים במגוון תחומים, ואני הגעתי לסין כדי להתמקד בסחר בטכנולוגיה, רפואה, הייטק ומדע מאשר בסחר באמצעי לחימה. אני חושב שזה עדיף".
 
בהמשך התייחס הנשיא גם לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, שמעורר עניין רב בקרב הציבור הסיני ואמר: "שני העמים ישראל והפלסטינים רוצים לחיות בעצמאות ובמדינות נפרדות ועלינו לכבד זאת. אני מקווה, שתהליך השלום בין העמים יישא פרי ונוכל לחיות זה לצד זה יהודים ופלסטינים בידידות".
 
הנשיא ביקש להעביר מסר לדור הצעיר בסין ואמר: "סין זכתה כשהביאה תקווה לאזרחיה. הצמיחה האדירה בסין מעוררת הערכה ויש לכולנו מה ללמוד מסין. הגשמתם את החלום הסיני בגדול. הראיתם לעולם, שניתן לצאת ממיתון ומעוני ולהגיע לשגשוג ורווחה רק באמצעות העם, עם תעוזה וכוח, ולא באמצעות מלחמות. סין עברה מתחתית העוני לפסגת הטכנולוגיה ויש לכולנו מה ללמוד מכם".
 
יצוין, שמרגע השקת העמוד, נערכים בבית הנשיא בשיתוף עם שגרירות ישראל בבייג'ינג לתעד ברשת החברתית הסינית את פעילותו של הנשיא ואת פעילותה של מדינת ישראל 24 שעות ביממה, באמצעות העלאת תמונות, פוסטים ושיתופים, שיתורגמו לסינית באופן מיידי. עמוד ה'וויבו' הנשיאותי ישמש ככלי נוסף, שיאיר בזרקור חיובי את הערכים הישראליים של יצירתיות, חדשנות, טכנולוגיה מתקדמת, והחתירה הבלתי פוסקת לשלום.
שמעון פרס בסין
שמעון פרס בסין



 
 
Bookmark and Share