Telecom News - חכמים על קטנים - קנס מוזר על גולן טלקום

חכמים על קטנים - קנס מוזר על גולן טלקום

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> חכמים על קטנים - קנס מוזר על גולן טלקום
כנראה בהנהלת משרד התקשורת נלחצו מהפרסומים שלי על אי אכיפה לאורך כל השנה, והחליטו להוכיח בערב הפסח, שיש דווקא אכיפה על הפרת רישיון, שהתרחשה לפני יותר מחצי שנה (בסוכות) ע"י גולן טלקום. גולן טלקום טוענת (ובצדק), שמדובר באבסורד.
מאת: אבי וייס, 13.4.14, 16:30אבי ברגר

בהנהלת משרד התקשורת נלחצו, ככל הנראה, מסדרת החשיפות שלי, כשהאחרונה הייתה ממש בסוף השבוע האחרון (כאן) על "הבדיחה והמריחה" של אגף פיקוח ואכיפה של משרד התקשורת, שהציג דו"ח שנתי עם אפס פיקוח ואכיפה, והחליטו לענות לי בצורת הודעה לציבור, ממש ערב הפסח, על "גילוי" עבריין אחד בתחום התקשורת, חברת גולן טלקום, שביצעה הפרה של הוראות רישיונה בחול המועד סוכות שנה שעברה (ספטמבר 2013). 

להלן הודעת משרד התקשורת כלשונה: 
"הוטל עיצום כספי על חברת גולן טלקום. 
החברה לא סיפקה שירותי מוקד טלפוני ללקוחותיה, בימי חול המועד סוכות, כנדרש על פי הוראות רישיונה. משרד התקשורת רואה חשיבות רבה במתן שירות למנויים, גם בעת ימי חול המועד.
ההוראות שקבע משרד התקשורת ברישיונות של מפעילי הסלולר לעניין שעות הפתיחה של מוקדי פניות טלפוניים, קובעות כי מוקד פניות טלפוני יהיה מאויש לפחות 13 שעות בימים ראשון עד חמישי. במהלך שלושת הימים שבין 22.9.13 ל-24.9.13 (חול המועד סוכות תשע"ד), ניתן שירות במוקד הטלפוני במשך 10 שעות בלבד.
בשל כך, ובהתאם למדיניות השר ארדן והנחייתו ליישם משטר אכיפה אפקטיבי החליט משרד התקשורת להטיל עיצום כספי על גולן טלקום בע"מ בסכום של 11,190 ש"ח".

תגובת חברת גולן טלקום: "ימי חול המועד לא מוגדרים ברישיון, כך שאין המדובר בהפרת הרישיון (משרד התקשורת אף ביקש מכל החברות להפסיק את הניודים בחול המועד סוכות בשעה 18:00). 
בהמשך לכך, אנו רואים באופן אבסורדי לחלוטין קבלת קנס  על סגירת מוקד השירות בשעה 18:00, בחול המועד סוכות - במדינת ישראל".

יצויין, שבעוד שגולן טלקום מקבלת קנס על היקף שעות הפעלת המוקד בחול המועד סוכות, שאר חברות הסלולר הגדולות, שמתרשלות בעניין זה כל השנה, במשך שנים, לא קיבלו שום קנס... בעניין ההפרות המתמשכות הללו. הן אף קיבלו תמיכה מהיועצת המשפטית של משרד התקשורת (ופרקליטות המדינה), כשהוגש בג"ץ כנגד המשרד, בגלל אי קיום הוראות החוק והרישיון ע"י חברת סלולר גדולה - פרטנר (בנושא שעות הפעלת המוקדים שלה), סיפור שחשפתי בהרחבה כאן. כמו שנאמר: "חכמים על קטנים וחלשים". 

יתרה מכך. אך לאחרונה כשל משרד התקשורת כשלון טוטאלי במענה לתלונה של אזרח בעניין שעות הפעלת המוקד של פלאפון. הכשלון התגלה לי באקראי, בגלל שאת המענה לאזרח השיב עובד זוטר ביותר במשרד התקשורת, שהתחזה לעוזר המנכ"ל (באישור המנכ"ל, אבי ברגר, בתמונה למעלה, אותו אבי ברגר שכעת מטיל קנס על גולן טלקום באותו נושא בדיוק). אותו מתחזה, השיב לאזרח, שפלאפון לא עברה שום עבירה, וחתם בשם "עוזר המנכ"ל". פרשה חמורה ביותר שחשפתי בהרחבה כאן. המנכ"ל מיהר לתקן את הפאשלה לפני שתתפתח חקירה אישית נגדו, ומינה בזריזות עוזר מנכ"ל מקצועי ומתאים, כפי שפרסמתי כאן. אולם, את התשובה השגויה לאזרח בעניין שעות הפעלת מוקד חברת פלאפון הוא לא תיקן

אגב, מי, שינסה לפנות או להתקשר בכל נושא אל משרד התקשורת בימים הקרובים, בחול המועד פסח, עליו לשים לב, שמשרד התקשורת סגור בחול המועד פסח... כל העובדים יוצאים לחופשה. אין שירות לאזרחים - בשום נושא, בחול המועד פסח. הודעה על כך פורסמה באתר המשרד. זה מה שנקרא: "דוגמה אישית". חג שמח. 
תקפצו לי



 
 
Bookmark and Share