Telecom News - ה-Debit Card הראשון בעולם לביטקוין – תוך חודשיים כבר כאן

ה-Debit Card הראשון בעולם לביטקוין – תוך חודשיים כבר כאן

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> ה-Debit Card הראשון בעולם לביטקוין – תוך חודשיים כבר כאן
ראשונים לדווח: ה-Debit Card הראשון בעולם לביטקוין – תוך חודשיים כבר כאן
מאת: מערכת Telecom News, 24.4.14, 19:20XAPO

Xapo לאחסון ולארנקי ביטקוין תשיק תוך חודשיים כרטיס דביט ללקוחותיה.

Xapo עומדת להשיק כרטיס דביט הפועל כמו כל כרטיס דביט אחר בהבדל אחד: הוא תומך רק בביטקוין.

היום כדי לקנות מוצר בביטקוין יש לסרוק את קוד QR בסמאטרפון או לשלוח מייל למוכר עם כתובת ביטקוין ארוכה. לאנשים רבים זה די מסובך לעומת קניה בכרטיס דביט או כרטיס אשראי.

הכרטיס החדש בא לענות על הצורך הזה. הכרטיס יקושר לחשבון הלקוח ב-Xapo. הוא יפעל כמו כל כרטיסי הדביט או האשראי הרגילים אונליין ואופליין. הצורה הדיגיטלית של הכרטיס תהיה בחינם אך כרטיס פיזי מפלסטיק יעלה 15 דולרים. אירופאים יוכלו לקבל כרטיס עם PIN.
עדיין הכרטיס הוא לא לשימוש בכספומט ביטקוין, אם כי זה יהיה אפשרי בעתיד.

הכרטיס מופיע עם מספר ותאריך פקיעת תוקף. בעת השימוש בו נבדק מספרו ב-Xapo והיא מאשרת או שוללת את הטרנזקציה בתלות בסכום המצוי בארנק הביטקוין. לאחר מכן היא מוכרת את הביטקוין באקסצ'יינג' Bitstamp ומשלמת למוכר כמו שקורה בכל עסקת דביט/אשראי.

Xapo תשתף פעולה כנראה עם המערכות של מאסטרקארד. (לכן השימוש יהיה אפשרי רק בעסקים המקבלים מאסטרקארד).

באופן כללי התהליך יפעל כדלקמן: גב' X רוצה לשלם 10 דולרים בביטקוין בבית הקפה עם הכרטיס שלה. ברגע שהקופאית תעביר את הכרטיס, תאשר מערכת מאסטרקארד אם יש לו כיסוי (יהיה כיסוי אם יש לגב' X ביטקוין בארנק שלה בערך הזה). מאחור מה שקורה: Xapo מאשרת למאסטרקארד אם הסכום קיים בארנק וכאשר מתרחשת טרנזקציה Xapo  מחייבת את החשבון של גב' X ע"י מכירת הביטקוין שלה ב-Bitstamp ואז מעבירה מאסטרקארד את 10 הדולרים לבית העסק תוך גזירת עמלה רגילה ממנו של 2% עד 3%. אפשר כאמור להשתמש בכרטיס גם לרכישות אונליין. כל התהליך הוא בטוח, קל ונוח וללא עמלה ללקוח.

יש אמנם עוד חברות המציעות כרטיסי pre-paid לביטקוין, אך Xapo היא הראשונה המקשרת את חשבון ארנק הביטקוין לכרטיס הדביט באופן שוטף ומתמשך לשימוש בכל מקום ללא הגבלה.

Xapo (החברה גייסה במרץ 20 מיליון דולרים) היא אחת מתוך קבוצה של חברות סטארטאפ בתחום הביטקוין, שפועלת ליצירת תשתיות, שתהפוכנה את הביטקוין ליותר זמין ושמיש בקרב הלקוחות.

ניתן להזמין את כרטיס הדביט - כאן.

הערה: Wences Casares מייסד Xapo, טען, שהביטקוין יגיע לערך של 1 מיליון דולרים תוך עשור כפי שדיווחנו בתחתית הכתבה - כאן.

עדכון 8.7.14, 17:15: Xapo גייסה עוד 20 מיליון דולרים. כך, שהושקעו בה עד כה 40 מיליון דולרים.
 
 
XAPO



 
 
Bookmark and Share