Telecom News - בינת הקימה את ה- Mega-PoP השלישי ל- IBC ופריסת הסיבים קרובה

בינת הקימה את ה- Mega-PoP השלישי ל- IBC ופריסת הסיבים קרובה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בינת הקימה את ה- Mega-PoP השלישי ל- IBC ופריסת הסיבים קרובה
אלון בן צור, מנכ"ל בינת: "סיימנו הקמת ה-Mega-PoP (מוקד ארצי מרכזי של ספק שירותי תקשורת ואינטרנט) השלישי עבור חב' IBC, ובקרוב היא תצא עם רשת שתספק עד 1 ג'יגה לכל בית ועסק בישראל. בפורטל הספקים ניתן יהיה לרכוש את שירותי ענן החדשים שלנו ושל שותפינו". 
מאת: אבי וייס, 24.4.14 21:00אלון בן צור

באירוע המרכזי לעולם ה-ICT בישראל, שנערך היום בגני התערוכה בת"א, ביוזמת בינת תקשורת מחשבים (פרטים על האירוע כאן), נחשפו התכניות המעודכנות של בינת בתחום שירותי הענן (כאשר הכוונה לצאת בשירותים אלו נחשפה כאן, בינואר 2014). ההכרזה של בינת באה זמן קצר אחרי הכרזות דומות של Triple-C, הוט ובזק בינלאומי ולפני הכרזה של בזק (כפי שחשפנו כאן) לאספקת שירותי ענן לעסקים בישראל. אולם, מדובר בשירות אחר לגמרי, של ריבוי עננים מכל הסוגים ומכל הספקים העולמיים והמקומיים, תחת מעטפת אחת ויכולת להעביר משאבים מענן לענן באופן שקוף, מה שאין (וגם לא יהיה בטווח הזמן הנראה לעין) בשירותי העננים, שכבר הוכרזו. 

אלון בן צור, מנכ"ל בינת (בתמונה): "אנו מספקים ענן תקשורת בגישת On-Demand לכל רשת ולכל רוחב פס, עם QoS, לכל השירותים ולכל העננים הגדולים בעולם, כולל לענן שלנו ולעננים פרטיים בארגונים. זאת, ביכולות שנבנו עם ספקי הפתרונות המובילים בעולם: CSC וסיסקו. חברת סיסקו מספקת לראשונה בישראל את ה-InterCloud Fabric המאפשר להעביר משאבים לכל ענן בעולם, מה שמספק בחירה חופשית של הלקוחות בין העננים לפי הצרכים והתקציבים שלהם. אין פתרון ברמה הזו ובהיקף הזה בישראל. יודגש, שאי אפשר להוריד את הוצאות התפעול של עסקים וארגונים בלי לעבור לענן.

כדי לשנות את שוק התקשורת בישראל פעלנו בכמה מישורים במקביל:

א. סיימנו את הקמת ה-Mega-Pop השלישי עבור IBC, והרשת מוכנה להתחלת פריסה, שתהיה בקרוב. אנו חלק מספקי השירותים המובילים ברשת הזו. ניתן יהיה גם לבחור בפורטל הספקים בשירותי הענן הבינלאומי של אינטרנט בינת, באמצעות הפתרון המהפכני של חברת Aryaka. הרשת של IBC תספק עד 1 ג'יגה לכל בית או עסק בישראל, סימטרי, וזו מהפכה, שעדיין לא קולטים את היקפה.

ב. אנו לקראת סיום בניית ה-Data Center הגדול ביותר בישראל ברמה הגבוהה ביותר שיש. המתקן הראשון ב-Data Center הזה, שממוקם מתחת לקרקע [בהר החוצבים בירושלים],  ייחנך בנובמבר 2014 ברמה של Tier3 וגם ממנו נספק את שירותי הענן לארגונים. הענן המרכזי של בינת נבנה במתקן הזה.

ג. השקנו היום את שירותי הענן של בינת. בישראל של היום, רק 10% מהשוק העסקי והארגוני פועלים בענן, בעוד שבעולם המערבי זה מעל ל-50%. מכאן, שיש לנו אתגר והזדמנות להוביל את מהפכת הענן בישראל. הדגש שלנו הוא למעבר לענן היברידי, כשחלוקת המשאבים, היישומים והשימושים תייעשה במערכת ניהול אחת ע"י הארגון לפי צרכיו המשתנים והתקציבים שלו. העלויות של השימוש בעננים הם דבר גמיש ותחרותי ולכן גם הארגון יהיה גמיש בשימושים שלו בעננים השונים, כשהכל ייעשה דרך הפורטל במערכת שליטה אחת. בענן של בינת יינתנו כל השירותים, החל מטלפוניה דרך סביבות פיתוח, UC (תקשורת אחודה), יישומים עסקיים מכל סוג ועד שירותי אבטחה מכל סוג".

בהערת אגב נציין, ש-IBC מתכננת לספק את שירותיה במחירים הבאים (כולל מע"מ) לחודש: 1) מחירי תשתית אינטרנט: 100 מגה סימטרי ב-100 ש"ח, 200 מגה ב-150 ש"ח ו-1 גי'גה ב-300 ש"ח (המחירים הם לספקי השירות, שיופיעו בפורטל החברות והשירותים של IBC, שתפרוס סיבים בגישת ה- FTTB). מעל למחיר הזה יש את עלות השירות ודמי התקנה חד פעמיים. כרגע השירות הזול ביותר הוא של חברת האינטרנט Fast עם 5 ש"ח לחודש ל-100 מגה סימטרי ללקוחות קיימים שלה, שינטשו את בזק או הוט ו-15 ש"ח לחודש ללקוחות חדשים. בנוסף, IBC תציע חיבורים עסקיים לארגונים ועסקים לחיבור סניפים ושלוחות (עם קצבים ב-QoS) של 100 מגה סימטרי ב-590 ש"ח לחודש, 200 מגה ב-885 ש"ח לחודש ו-1 ג'יגה ב-1,770 ש"ח לחודש. מדובר במהפכה, שתזעזע את השוק העסקי ודי בקרוב. 
שירותי ענן



 
 
Bookmark and Share