Telecom News - שיחות וידיאו בקליק אחד על המסך, מכל מכשיר קצה ובענן

שיחות וידיאו בקליק אחד על המסך, מכל מכשיר קצה ובענן

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> שיחות וידיאו בקליק אחד על המסך, מכל מכשיר קצה ובענן
שיחות וידיאו בקליק אחד על המסך, מכל מכשיר קצה ובענן
מאת: אבי וייס, 28.04.14, 20:30גארי ריידר פוליקום
 
החזון של פוליקום: להפוך את עולם שיחות הווידיאו, שמצוי כעת בגאות (גם כאן בישראל), לשירות מבוסס ענן ו-SaaS עם הפעלה פשוטה בהחלקת אצבע על המסך.
 
"העולם הארגוני נמצא בתנועה חזקה לכיוון של עבודה קבוצתית הנעזרת בווידיאו חוזי. ארגונים, שיש להם סניפים, עובדים בעיקר בווידיאו", מתאר גארי ריידר, נשיא פוליקום  .EMEA"אנו הולכים היום די חזק לכיוון מענה לצרכים של העסקים ברמת ה-.SME \ SMB הם זקוקים לפתרונות של 'נגיעה אחת', שעובדים בקלות. מנהלים ועובדים ברמת ה-SMB לא מתעניינים מה הטכנולוגיה הקיימת מאחורי הקלעים. הם רוצים שהפתרון יעבוד בקלות ויספק מענה לצרכיהם עם חווית שימוש טובה".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם גארי ריידר (בתמונה), בהשתתפות דן אנגל, מנהל פעילות פוליקום ישראל, כדי לשמוע על מימוש הרעיון של שיחות וידיאו בנגיעת אצבע אחת ובענן ועל הפיכת הווידיאו למשאב שקל לנהל אותו, בדיוק כמו שמנהלים מסמכי טקסט. פוליקום היא חברת ענק עם מעל ל-45 אלף לקוחות ברחבי העולם וכ-7,000 שותפים, כשכל חברות ה-Fortune 100 הם לקוחות שלה, עם הכנסות של 1.37 מיליארד דולרים ב-2013.
 
שאלה: מה התחדש השנה בפוליקום (Polycom)?
גארי ריידר: "חברת פוליקום, לאור המדיניות החדשה של מנכ"ל החברה, חוזה איך ייראה השוק בשנים הקרובות ולשם אנו הולכים. הכיוון המרכזי קרוי אצלנו VCM, ר"ת: Video Content Management (ניהול תוכן בווידיאו). הגענו לאירוע בינת אקספו 2014 בישראל כדי להציג את הפתרון החדש הזה כאן בישראל".
 
שאלה: איך הגעתם לפתרון הזה?
תשובה: "ההגעה נבעה מרכישה של חברה בשם Accordant לפני כשנתיים וכעת אנו מממשים את הפיתוחים שלה, כחלק ממגוון פתרונות פוליקום לעסקים וארגונים בכל העולם. המטרה: לאסוף, לנתח ולהפיץ מידע גם בווידיאו. זה הפתרון הנכון לפוליקום לעת הזו.
 
המערכת הזו מספקת יכולות, שלא היו עד היום לאנשי ה-IT בעולם הווידיאו, כמו שהיה להם בעולם הטקסט. כעת, הם יכולים לתפוס ולאגור וידיאו מכל מקור ומכל כיוון ומכל מכשיר קצה, להציב אותו במאגרי המידע, עם ההרשאות המתאימות מי יכול לגשת אליו, לנתח אותו ולהפיץ אותו לפי התוכן שלו. כל התהליך הזה נעשה אוטומטית ומתחבר למערכות הקיימות של מיקרוסופט מאחורי הקלעים.
 
המערכת מאפשרת קליטת וידיאו בפורמטים מרובים ללא כל קושי. חברות הפצת תכנים וחברות המשתמשות בתכנים היו הראשונות לקפוץ על הפתרון החדש הזה".  
 
שאלה: האם הוא עובד בענן?
תשובה: "הכל נעשה על שרתים וירטואליים, שיכולים להיות מוצבים בענן פרטי, או בענן ציבורי, או בענן היברידי, לפי רצון הלקוח של השירות הזה.
 
אנו מאפשרים לאנשים (לפי ההרשאות שיש להם) לצפות בווידיאו מכל מקום ובכל פורמט. הארגון יכול לבנות כעת ספריות וידיאו, בדיוק כמו שהוא בונה ספריות קבצים ומסמכים. זה מתאים גם לשווקים ורטיקאליים דוגמת חינוך והדרכה, רפואה ועוד. ניתן להניע תוכן ממקום למקום בקליק של עכבר תוך שליטה בתוכן".
 
שאלה: איך מקבלים זאת הלקוחות כאן בישראל?
תשובה: "נפגשנו עם פרטנרים שלנו בישראל וראינו התלהבות שלהם להפיץ את הפתרון הזה כאן. אנו עובדים בישראל כמו גם בעולם רק דרך ערוצי הפצה בשתי רמות.
 
אנו מספקים את השירותים שלנו דרך השותפים, שהם מספקים את הפתרונות ללקוחות הקצה והם יבנו להם את העננים הנדרשים לפי צרכיהם".  
 
שאלה: מה היקף השוק שלכם בישראל?
תשובה: "לגבי הפתרונות הוותיקים שלנו בתחום שיחות הווידיאו, כמעט כל השוק הארגוני בישראל משתמש בפתרונות שלנו. כעת אנו ממקדים את עצמנו להפיץ את מוצרינו גם לרמת ה-SMB בה היינו פחות בולטים. השיטה: מעבר לשירות בגישת ה-SaaS. הגישה הזו מתאימה גם לארגונים וגם לספקי שירות, השותפים שלנו, שמתקינים את הפלטפורמה ומספקים שירותים ללקוחות ה-SMB דרך הענן שלהם.
 
הפתרון הזה כבר מופץ ובהצלחה רבה דרך השותפות שלנו עם מיקרוסופט Lync, מערכת תקשורת בענן, שמאוד מצליחה בארץ. כך, לקוחות של ה-Lync יכולים להתקין מוצרים שלנו בקצה כדי לקיים שיחות ועידה על המערכת של מיקרוסופט.
 
על פי תוצאות הרבעון האחרון אנו רואים גידול משמעותי במערכות וידיאו חוזי, שאנו מספקי לחדרי וידיאו. התחום של חדרי הווידיאו נמצא כעת בצמיחה. זאת, מאחר שעובדים ומנהלים בארגונים מעוניינים לבצע שיתוף תכנים ועבודה קבוצתית, במיוחד כשיש סניפים ברחבי העולם, זה דורש ציוד וידיאו מתקדם אבל קל לתפעול. לכן יש פריחה חוזרת בחדרי הווידיאו בעסקים ובארגונים. העבודה הקבוצתית נמצאת בעלייה והיא נסמכת, בין היתר, על הפתרונות שלנו. האפקטיביות של עבודה קבוצתית ושיפור הפריון הם מניעים חזקים לכיוון פתרונות חדרי הווידיאו".
 
שאלה: איך המכירות של מכשירי וידיאו שולחניים ב-HD?
תשובה: "יש גם גידול מאוד משמעותי במכירת מוצרי הווידיאו השולחנים המתקדמים הללו. אלה מוצרים קטנים, מאוד קלים לתפעול ולכן הם נדרשים בשוק. האיכות של הווידיאו והקול מאוד משכנעים לרכוש את המוצרים הללו. מכרנו עד כה מעל ל-4 מיליון מוצרים מהסוג הזה. זו התפתחות מאוד יפה".
 
שאלה: מה קורה לשירותי הווידיאו לעסקים העוברים לווירטואליזציה ולענן?
תשובה: "כל הספקים בישראל של ה-IP Centrex תומכים בטלפוניה ה-IP  שלנו. כל המוצרים שלנו מותאמים למתגי ברודסופט הקיימים בישראל: בבזק, בבזק בינלאומי, ב-012 סמייל ובנטוויז'ן. כך, שהמערכות שלנו מתאימות לכל מפעיל תקשורת הקיים בשוק.
 
יש ארגונים בישראל המפעילים כבר כ-4,000 שיחות וידיאו בחודש. זה אפשרי רק אם השירות הוא קל, זמין ונוח לשימוש.
 
בנוסף, הכרזנו על "פוליקום 1". זה שירות, שבו הספקים משלמים לפי שימוש ולא עבור כל המערכת. אנו מספקים לספקי השירות דוגמת חברות התקשורת את כל הציוד הנדרש לווידיאו, אבל הם משלמים רק על פי השימוש. זה שינוי מאוד משמעותי לשוק שלנו. השוק אוהב את המעבר לתשלום רק על פי שימוש. זה גם מבטיח ללקוחות להיות תמיד מעודכנים טכנולוגית בגרסה החדישה ביותר ולקבל שדרוגים הנעשים על ידנו באופן שקוף למשתמשים. אנו בתהליך מעבר בו כל הכלים הקיימים בידי הלקוחות יהיו מבוססים על תוכנה".
 
שאלה: מה יש בפוליקום ישראל?
תשובה: "יש לנו בישראל מרכז פיתוח די גדול בו אנו מפתחים את תחום המתגים, תחום האינטגרציה עם מיקרוסופט ו-IBM, כל תחום האבטחה - SBC  וכל מוצרי הרשת של החברה. יש לנו כ- 250 עובדים בישראל, היקף לא קטן מסך ה-3,800 עובדים בפוליקום בכל העולם.
 
מבחינת הייצוא, ישראל היא מוקד ייצוא חשוב של פוליקום. כ- 20% מכלל הכנסות החברה מגיעים ממוצרים, שפותחו בישראל. כך, שישראל היא מדינה מאוד חשובה לעולם הווידאו".
 
שאלה: האם אתם תומכים ב-WebRTC?
תשובה: "בהחלט. אנו מפתחים ב-WebRTC ואפשר לשלב את היכולות הללו עם שיחות וידיאו רגילות.
 
אולם, למשתמשי הקצה, לא חשובה הטכנולוגיה. מה, שחשוב להם, זו חוויית המשתמש. חשוב להם, שהכול יהיה קל והחוויה של השימוש במערכת תהיה טובה".
 
שאלה: לאן פוליקום מתפתחת?
תשובה: "הכוונה שלנו להדק את השת"פ עם מיקרוסופט ושאר השותפים, ולהפוך את הווידיאו ליותר קל ונגיש. כך, שיותר לקוחות ויותר אנשים ישתמשו בווידיאו. אנו משקיעים רבות בטכנולוגיות כדי שנגיע למצב הזה.
 
הפיתוחים המתקדמים ביותר שלנו נוגעים לעולם הסלולר, לעולם הווידיאו הנייד. שחררנו אפליקציה חופשית בשם Real Presence Mobile  שהיא חופשית לכל אחד לשימוש בסמארטפון שלו (גרסת iOS כאן וגרסאות אנדרואיד: לטאבלט ולסמארטפון). היא מאפשרת שיחות וידיאו בסלולר עד (וכולל) שיחות HD.
 
אנו מספקים את האפליקציות הסלולריות הללו בחינם, כדי שהלקוחות שלנו יראו כמה זה קל ואיכותי להשתמש בפתרונות שלנו. למרות שאנו בשוק ה-B2B יצאנו עם מוצר לצרכני הקצה (B2C), כדי שהם יראו, שניתן להתחבר עם המערכת שלנו כדי לבצע שיחות וידיאו על כל מכשיר קצה. אנו לא קושרים את הלקוח למכשיר מסוים. אנו פתוחים לחיבור של כל מכשיר, למערכת שיחות הוועידה שלנו".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
גארי ריידר: "אני מעוניין להצליח ביחד עם השותפים שלנו ולהפוך את עולם שיחות הווידיאו לדבר קל לשימוש בכל הרמות, כך שהוא יתאים לכל אחד. אני מעוניין, שהיכולת הזו תסופק על ידנו לספקי השירות, חברות התקשורת מכל סוג בשוק, כך שהן תוכלנה לספק ללקוחות הקצה את שירות שיחות הווידיאו לכל מקום בעולם, מעל לכל מכשיר קצה. אני חולם, שהווידיאו יהפוך לדבר שימושי, שישתמשו בו כל הזמן בדיוק כמו בשיחות הקוליות.
 
כדי להגשים את החלום הזה, אנו עובדים לפשט את ממשק המשתמש - UI. כך, שיהיה קל ואינטואיטיבי. בדיוק כמו שלא צריך ללמד ילדים איך להשתמש באייפון, כך לא צריך ללמד את העובדים איך להקים שיחת וידיאו. הכל חייב להיות חלק, בהחלקת אצבע על המסך.
 
אנשים רוצים ליהנות מהווידיאו, שיש להם ביד. אולם, עד לאחרונה זה לא היה דבר פשוט. המטרה של כולם להגיע למערכת עובדת בקליק אחד. אנו בדרך לשם. הכוונה שלנו להטמיע את גישת ה-One Touch בכל המוצרים שלנו. זה החלום שלנו. ברגע שנעבור את המחסום הזה, כל אחד ישמש בווידיאו, כל הזמן".
פוליקום לוגו



 
 
Bookmark and Share